Koelvloeistof verdwijnt, maar waar
Dag allen, even een status update:
Na het bezoek bij Virid heeft het gekke ding geen vloeistof meer verbruikt. Hulde! Vermoed dat het voornamelijk te maken had met een niet juist ontlucht systeem. Was weer heerlijk touren.
Maar goed afgelopen weekend reden we van Hilversum weer richting Lelystad. En bij Almere had ie er geen zin meer in. Gaspedaal had geen effect en we stonden binnen no-time op de vluchtstrook. Smeuende rubberrook onder de kap. Blech. Bij het starten had de startmotor geen enkele tegendruk. ANWB was er heel snel klaar mee; distrubutieriem defect, slepen maar.
Garage heeft inmiddels geconstateerd dat de distrubutiespanner vastgelopen is en dat aan 1 kant alle kleppen aan gort zijn. De riemen zijn nog heel, terecht, want deze zaten er nog maar amper een half jaar op.
Helaas. Na al mn zuurverdiende centen erin gepropt te hebben moet ie nu alsnog weg.
Wie heeft hier belang bij dit blikje? Af wie weet waar ik m aanbieden kan? Vooral de uitlaat is van waarde (rvs van voor tot achter, 1850,00 euro nieuw laten monteren in april 2011)
en wat kan ik hier nog voor vragen? Alvast bedankt voor het meedenken!
Na het bezoek bij Virid heeft het gekke ding geen vloeistof meer verbruikt. Hulde! Vermoed dat het voornamelijk te maken had met een niet juist ontlucht systeem. Was weer heerlijk touren.
Maar goed afgelopen weekend reden we van Hilversum weer richting Lelystad. En bij Almere had ie er geen zin meer in. Gaspedaal had geen effect en we stonden binnen no-time op de vluchtstrook. Smeuende rubberrook onder de kap. Blech. Bij het starten had de startmotor geen enkele tegendruk. ANWB was er heel snel klaar mee; distrubutieriem defect, slepen maar.
Garage heeft inmiddels geconstateerd dat de distrubutiespanner vastgelopen is en dat aan 1 kant alle kleppen aan gort zijn. De riemen zijn nog heel, terecht, want deze zaten er nog maar amper een half jaar op.
Helaas. Na al mn zuurverdiende centen erin gepropt te hebben moet ie nu alsnog weg.
Wie heeft hier belang bij dit blikje? Af wie weet waar ik m aanbieden kan? Vooral de uitlaat is van waarde (rvs van voor tot achter, 1850,00 euro nieuw laten monteren in april 2011)
en wat kan ik hier nog voor vragen? Alvast bedankt voor het meedenken!
Oef wat een pech.
Als ik het lijstje bekijk met wat er inmiddels allemaal aan vernieuwd is dan zou ik ook de neiging krijgen om er een andere motor in te hangen.
Misschien kun je hier slagen:
http://link.marktplaats.nl/517120792
http://link.marktplaats.nl/497375032
http://www.vdpost.nl/vdpost/ heeft een 2.5 liggen, wel met bijna 200.000 km maar op zich een prima blok.
Bovendien een Tourer in de kleur Wedgewood Blue zie je zelden !!!!
Groet, Pim
Als ik het lijstje bekijk met wat er inmiddels allemaal aan vernieuwd is dan zou ik ook de neiging krijgen om er een andere motor in te hangen.
Misschien kun je hier slagen:
http://link.marktplaats.nl/517120792
http://link.marktplaats.nl/497375032
http://www.vdpost.nl/vdpost/ heeft een 2.5 liggen, wel met bijna 200.000 km maar op zich een prima blok.
Bovendien een Tourer in de kleur Wedgewood Blue zie je zelden !!!!
Groet, Pim
Laatst gewijzigd door Pim op do jan 05, 2012 9:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 75 Tourer CDTi Club - 615.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
Dag Eric,
Die filosofie heb ik afgelopen jaar toegepast, maar helaas. Het budget raakt nu wel op. Bovendien rijden we lang zo veel niet meer wat een lpg wagen minder aantrekkelijk maakt.
Voor de rest is er nooit bezuinigd op dat ding. Accu is bijvoorbeeld nog maar n maand oud :-)
Ander blokje erin kost toch ook gauw 2500 euro incl montage dacht ik zo.
Die filosofie heb ik afgelopen jaar toegepast, maar helaas. Het budget raakt nu wel op. Bovendien rijden we lang zo veel niet meer wat een lpg wagen minder aantrekkelijk maakt.
Voor de rest is er nooit bezuinigd op dat ding. Accu is bijvoorbeeld nog maar n maand oud :-)
Ander blokje erin kost toch ook gauw 2500 euro incl montage dacht ik zo.
Ja ik heb zo eens gekeken bij Vege een groot bedrijf in revisie van motoren cilinderkoppen en dergelijke daar kost een 1.8 turbo blok plus cilinderkop 2350 bruto ex btw.
Er zal nog wel wat van de prijs af kunnen maar dan heb je echt een zo goed als nieuwe motor inclusief garantie.
Deze moet dan natuur nog opgebouwd worden met dieverse onderdelen van het oude blok, en ingebouwd. Dat is een dure grap maar dan is het wel goed.
Eric
Er zal nog wel wat van de prijs af kunnen maar dan heb je echt een zo goed als nieuwe motor inclusief garantie.
Deze moet dan natuur nog opgebouwd worden met dieverse onderdelen van het oude blok, en ingebouwd. Dat is een dure grap maar dan is het wel goed.
Eric
bij dame en kroes was daar voor een paar onderdelen en vroeg wat een nieuwe L serie moest
kosten als die leverbaar waren en die zijn er.
Ik weet dus niets van een K serie maar je kan ze bellen nee heb je en ja kun je krijgen toch
en het kost je niets
kosten als die leverbaar waren en die zijn er.
Ik weet dus niets van een K serie maar je kan ze bellen nee heb je en ja kun je krijgen toch

en het kost je niets
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
-
- MG-R Addict
- Berichten: 392
- Lid geworden op: wo jul 13, 2011 4:25 pm
- Woonplaats: België
Misschien een gek idee waar een beetje werk komt bij te kijken, maar op termijn wel een goedkopere dan meteen 2350 excl btw te betalen => een schadegeval aankopen met goede motor, motor vervangen (of de nodige onderdelen), en de rest van de wagen in onderdelen doorverkopen via ebay e.d. Met een beetje geluk verkoop je dan break even en heb je opnieuw een goedrijdende auto. Je moet echter wel ruimte hebben om zo'n 2de auto te plaatsen natuurlijk. Voorbeeldje van een schadegeval met 1.8 benzine: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=207160698Eric27 schreef:Ja ik heb zo eens gekeken bij Vege een groot bedrijf in revisie van motoren cilinderkoppen en dergelijke daar kost een 1.8 turbo blok plus cilinderkop 2350 bruto ex btw.
Er zal nog wel wat van de prijs af kunnen maar dan heb je echt een zo goed als nieuwe motor inclusief garantie.
Deze moet dan natuur nog opgebouwd worden met dieverse onderdelen van het oude blok, en ingebouwd. Dat is een dure grap maar dan is het wel goed.
Eric
Je kan al beginnen met de deuren, bumpers, kofferdeksel, lichten, interieur in stukken te verkopen.