Pagina 4 van 4
Geplaatst: zo dec 08, 2013 11:57 am
door p@p@zs
Hop, effe interesse; iemand al laten doen?
Geplaatst: zo dec 08, 2013 12:58 pm
door mg-zs
Ik heb het in UK laten doen
Bij Reidy
Er loopt een topic voor diesels.
Volgens my kun je daar inhaken.
Geplaatst: zo dec 08, 2013 2:21 pm
door roland
Ja reidy chip't niet alleen de diesels maar ook de benzine verzie
Dus doe mee met de groep tuning en het wordt steeds goedkoper hoemeer er mee doen.

Ook voor VREEMDE merken kan het (JD) alles zit in 1 laptop dus gaat in een moeite door.
Geplaatst: zo dec 08, 2013 9:55 pm
door p@p@zs
nou... ik sla effe over, wil nog zoveel

chiptuning twijfel twijfel
Geplaatst: di dec 10, 2013 1:59 pm
door michaelvds
erg twijfel of ik hem laat chippen
zonder turbo is het heel wat minder intreresant te laten chippen de vermogen verhoging lijkt mij
nou niet echt opzienbarend hoog
tenzij iemand mij kan overtuigen om het wel te doen hier op het forum
met wat goede feedback of je wel degelijk verschil merkt met de chiptuning
op een mg zs 180 2.5 v6
mvg michael
Geplaatst: wo dec 11, 2013 10:39 am
door schoenie
Toch vraag ik me af.
Hoe krijgen die tuners het voor elkaar om de motor meer vermogen te geven en zuiniger te maken?
De fabrikant heeft er jaren tijd in gestoken om dit te optimaliseren en toch krijgt een tuner het voor elkaar om dit nog te verbeteren.
Geplaatst: wo dec 11, 2013 6:01 pm
door Bart-K
Dat komt omdat fabrikanten er standaard een enorme marge inbouwen ivm o.a. betrouwbaarheid.
Tuners verkleinen die marge gewoon iets.
Geplaatst: wo dec 11, 2013 6:54 pm
door schoenie
Kennen tuners die Marges dan?
Geplaatst: wo dec 11, 2013 8:09 pm
door arjen
schoenie schreef:Toch vraag ik me af.
Hoe krijgen die tuners het voor elkaar om de motor meer vermogen te geven en zuiniger te maken?
De fabrikant heeft er jaren tijd in gestoken om dit te optimaliseren en toch krijgt een tuner het voor elkaar om dit nog te verbeteren.
De fabrikant heeft er inderdaad veel aandacht aan besteedt en zal toch meer kennis in huis hebben over de motor dan een chiptuner.
Verwacht geen wonderen, meer vermogen kan, maar om een lager verbruik te realiseren is een verhoging van het rendement nodig. Dat is nog niet zo makkelijk met enkel een software aanpassing, vooral niet in combinatie met een beter rijdende auto. De fabrikant beperkt niet voor niets de inlaatdruk en raildruk.
Geplaatst: wo dec 11, 2013 8:37 pm
door JD
Heb gisteren toevallig mijn focus turbo diesel geremapt.
Ongeveer 20 pk extra gekregen, en een veel beter rijdende auto.
Het verbruik was op de snelweg bij 140 kmph 1 op 16 / 17 en nu 1 op 20 / 24 ( aldus het display van de auto, heb het nog niet in het echt gemeten )
Maar er zit wel verschil in chiptuning, sommige tuner kunnen veel verder gaan maar dat gaat dan wel ten koste van je rijcomfort / verbruik.
En met een turbo-motor kunnen ze veel meer als met een non-turbo motor.
Geplaatst: wo dec 11, 2013 10:38 pm
door rover4u2nv
arjen schreef:
De fabrikant heeft er inderdaad veel aandacht aan besteedt en zal toch meer kennis in huis hebben over de motor dan een chiptuner.
Verwacht geen wonderen, meer vermogen kan, maar om een lager verbruik te realiseren is een verhoging van het rendement nodig. Dat is nog niet zo makkelijk met enkel een software aanpassing, vooral niet in combinatie met een beter rijdende auto. De fabrikant beperkt niet voor niets de inlaatdruk en raildruk.
ik denk eerder dat de fabrikanten the motoren beperken om op de eu normen te voldoen qua uitstoot etc
Geplaatst: wo dec 11, 2013 11:41 pm
door arjen
Dat zou inderdaad ook een reden kunnen zijn om het vermogen te beperken. Mijn ervaring is dat de auto's met een betere uitstoot ook een lager verbruik hebben.
Feit is wel dat een auto over het algemeen beter gaat rijden na een chiptuning, maar meer vermogen en een soepelere motor gaan gewoon niet samen met minder verbruik en geen extra slijtage. Kijk bijvoorbeeld eens naar de extra thermische belasting van de cilinderkop en turbo.
De fabrikant test de motoren onder vele omstandigheden en houdt in de toleranties ook rekening met slijtage, buitentemperatuur enz. Ook worden metingen in deellast uitgevoerd.
Dat is niet te vergelijken met een half minuutje plankgas op de vermogensbank na het chippen.
Er zijn natuurlijk wel chiptuners die hun werk goed doen, die zullen ook niet beweren dat er alleen maar voordelen aan chippen zitten en de klant wijzen op de risico's.
Geplaatst: do dec 12, 2013 9:45 am
door mixtuurorgel
Ideaal zou zijn om een keer in een MG-Rover te kunnen rijden die goed getuned is.
Met begrippen als "beter gaan rijden en soepele motor" kan ik niks, zou ik eerst eens moeten ervaren
Dus wie vindt dat z'n auto goed getuned is( vooral ZT) moet die maar eens ter beschikking stellen..........