RoVeRLeSS (nog wel:P)
aha ok thnx .kut plek :P
want hij koelt niet en nu heb ik ook gehoort dat er lucht in het systeem kan zitten en dat je dat dmv de dopjes op de slangen die naar binnen lopen kan ontluchten.
en mijn grijze loopt ook niet omdat hij telkens de accu leeg trekt.
wil ik smorgens vroeg mijn auto starten doet ie het niet.
. ik andere accu erin ( nieuwe ) volgende dag weer leeg
wat kan dat zijn ??
Dynamo stuk ? massa kabel slecht/stuk ??
Ach ja altijd blijven lachen

want hij koelt niet en nu heb ik ook gehoort dat er lucht in het systeem kan zitten en dat je dat dmv de dopjes op de slangen die naar binnen lopen kan ontluchten.
en mijn grijze loopt ook niet omdat hij telkens de accu leeg trekt.
wil ik smorgens vroeg mijn auto starten doet ie het niet.


Dynamo stuk ? massa kabel slecht/stuk ??
Ach ja altijd blijven lachen


- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
je kunt checken of de accu wel bij laad, door de spanning over de accu te meten als de moter niet en wel draait. Als er een verschil is dan wordt hij bijgeladen, als dat dan niet gebeurt dan ligt het mijns inziens aan de accu.
Voor het ontluchten zijn er 2 ontluchtgaatjes, die moet als de motor draait losdraaien dat er een constante stroom water uit komt.
nr1 zit op die zelfde zwarte buis, alleen dit keer rechts van het blok.
nr2 zit op 1 van de 2 slangen die naar je kachelradiateur loopt. ( net links van de hoofdrem cilinder ).
Voor het ontluchten kan het helpen om de auto op te tillen, recht voor(bijrijders-kant voorwiel dus)
ik heb ook wat ontlucht probs gehad, hij bleef maar heter en heter worden op de oprit. Toch maar een klein ritje gemaakt, extra water enzo meegenomen, en met een haviksoog naar het metertje kijken. Is tijdens het ritje niet heet geworden, metertje staat nu onder normale omstandigheden duidelijk links van het midden(koud dus), als ik echter een tijdje in de race-stand heb gestaan, dan staat hij rechts van het midden, maar niet ver. Dus ik vind het wel best.
Voor het ontluchten zijn er 2 ontluchtgaatjes, die moet als de motor draait losdraaien dat er een constante stroom water uit komt.
nr1 zit op die zelfde zwarte buis, alleen dit keer rechts van het blok.
nr2 zit op 1 van de 2 slangen die naar je kachelradiateur loopt. ( net links van de hoofdrem cilinder ).
Voor het ontluchten kan het helpen om de auto op te tillen, recht voor(bijrijders-kant voorwiel dus)
ik heb ook wat ontlucht probs gehad, hij bleef maar heter en heter worden op de oprit. Toch maar een klein ritje gemaakt, extra water enzo meegenomen, en met een haviksoog naar het metertje kijken. Is tijdens het ritje niet heet geworden, metertje staat nu onder normale omstandigheden duidelijk links van het midden(koud dus), als ik echter een tijdje in de race-stand heb gestaan, dan staat hij rechts van het midden, maar niet ver. Dus ik vind het wel best.
- peter3
- MG-R Freak
- Berichten: 970
- Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
- Woonplaats: Deventer
- Locatie: stedendriehoek
- Contacteer:
In rust als de motor dus niet loopt heb je een spanning die ligt tussen de 11 en 12,5 volt.
Als de motor loopt ligt de spanning tussen de 13 en de 14,5 volt.
Meet eerst op de accu.
En als je bij de dynamo kunt komen zonder de vingers kwijt te raken kun je eventueel ook daar nog meten.
Heb je tijdens het draaien van de motor geen spanning tussen de 13 en 14,5 volt ligt het aan de dynamo of aan de gelijk richter op de dynamo
Als de motor loopt ligt de spanning tussen de 13 en de 14,5 volt.
Meet eerst op de accu.
En als je bij de dynamo kunt komen zonder de vingers kwijt te raken kun je eventueel ook daar nog meten.
Heb je tijdens het draaien van de motor geen spanning tussen de 13 en 14,5 volt ligt het aan de dynamo of aan de gelijk richter op de dynamo
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Heb jij nog je originele rad? of een diesel rad? want met een origineel rad zou ik het wel netjes vinden.118GTR schreef:ik heb ook wat ontlucht probs gehad, hij bleef maar heter en heter worden op de oprit. Toch maar een klein ritje gemaakt, extra water enzo meegenomen, en met een haviksoog naar het metertje kijken. Is tijdens het ritje niet heet geworden, metertje staat nu onder normale omstandigheden duidelijk links van het midden(koud dus), als ik echter een tijdje in de race-stand heb gestaan, dan staat hij rechts van het midden, maar niet ver. Dus ik vind het wel best.

You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Zelfde als ... :P ik kan 1 ventieltje vinden en dat is 1 van die 2 slangen die naar binnen heen loopt.118GTR schreef:nr1 zit op die zelfde zwarte buis, alleen dit keer rechts van het blok.
nr2 zit op 1 van de 2 slangen die naar je kachelradiateur loopt. ( net links van de hoofdrem cilinder ).
Voor het ontluchten kan het helpen om de auto op te tillen, recht voor(bijrijders-kant voorwiel dus)
ik heb radiateur leeg en als ik bij vul bij het vat dan kan er bijna 2 liter in. laat ik hem lopen draai ik ventieltje los sputtert er wel een klein beetje uit maar niet dat het stroomt. en het loopt ook niet weg uit het vat. zal dan toch thermostaat stuk zijn ofzo ?
aah daar nou die heb ik ook los gehad en daar stroomt het uit alleen in die leiding die naar binnen loopt niet , als ik in een willekeurige slang knijp, en dat een paar keer, sputtert het er wel uit.
motor loopt nog steeds te warm en ventilator slaat ook niet aan.
ik ga toch voor thermostaat
@ 118GTR : hoe heb jij het opgelost en wat was jou prob. ?
motor loopt nog steeds te warm en ventilator slaat ook niet aan.

ik ga toch voor thermostaat

@ 118GTR : hoe heb jij het opgelost en wat was jou prob. ?
Ow ja wil iedereen die een rover 100 rijd ff een foto van zijn auto sturen naar mij ? een foto waar hij schuin op staat ik wil ff iets maken :P
nyeckfoz@hotmail.com
nyeckfoz@hotmail.com
Ah, en dat is?!FoZ schreef:Ow ja wil iedereen die een rover 100 rijd ff een foto van zijn auto sturen naar mij ? een foto waar hij schuin op staat ik wil ff iets maken :P
nyeckfoz@hotmail.com
Ik heb misschien wel een foto met 2 114's erop!
ik wil echt fotoos hebben van iemand zijn eigen 114 :P
ik wil ff een leuk plaatje ervan maken :P
tja... wat moet een mens dan.....
ow ja... GTi is ook weer op de weg
ff de mond op het koelvloeistof vat.. ventiel open en blazen maar... lucht weg !
Nu heb ik alleen nodig een : Einddemper voor weinig :P
Raam-motor voor weinig :P
Greetz.. en bedankt voor reacties .!!
ik wil ff een leuk plaatje ervan maken :P
tja... wat moet een mens dan.....

ow ja... GTi is ook weer op de weg

ff de mond op het koelvloeistof vat.. ventiel open en blazen maar... lucht weg !
Nu heb ik alleen nodig een : Einddemper voor weinig :P
Raam-motor voor weinig :P
Greetz.. en bedankt voor reacties .!!