Sh*t, problemen met m'n uitlaat. Of iets anders?!

214 216 218 220 25
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Nee, auto stottert nog steeds regelmatig, met name met optrekken :?.

Binnenkort ga ik weer even bij Van Noort langs, dan nog maar eens na laten kijken. En waarschijnlijk binnenkort ook even aan de T4 om 'm uit te laten lezen.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Vandaag bij Bruno en Paul langs geweest in België (van het MG F forum) en de auto aan de T4 gehangen. Daar kwam uit dat er een storing in de sensor op de gasklep zat. Na wat jutteren aan de bedrading naar deze sensor viel de motor bijna uit. Conclusie is dus dat er ergens in de draadboom een breukje zit of slecht contact.
Ze hebben de bedrading, voor zover als mogelijk, nagekeken, maar geen breukje kunnen vinden. Opnieuw ingetaped en met tieraps vastgezet. Probleem is tot nog toe weggebleven, dus afwachten maar weer.

Bruno en Paul, nogmaals ontzettend bedankt voor jullie fantastische hulp!! 8)
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Foxtrot

Bericht door Foxtrot »

Is het ondertussen eigenlijk al volledig opgelost?
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Nope, want op de testbank had ie hetzelfde probleem....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Als je weet welke draden het zijn, dan bypass je die toch gewoon. Neem een beetje 3-aderige kabel, soldeer daar de huidige stekker aan. Andere kant direct aan de ECU, klaar.

Ik heb dat ook eens gedaan met de signaal-kabel van de startmotor.(1-ader)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
tummeke

Bericht door tummeke »

Maar als je niet weet waar de breuk zit.. Dan konden die draden wel eens heeeel erg lang worden, en aftakkingen ed missen als je niet precies weet hoe het verloop van de draden is..
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

nee hoor, die sensor hangt met alle drie de draden direct aan de ECU.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

UPDATE:

Katalysator blijkt toch kapot :mrgreen: (zou natuurijk ook kunnen dat die kapot is gegaan doordat de auto veel te rijk liep, maar hopelijk was dit toch de oorzaak van het hele probleem).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
challenge
MG-R Freak
Berichten: 1505
Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
Woonplaats: Katwijk (zh)
Contacteer:

Bericht door challenge »

mooi moment om er een kat vervanger onder te plaatsen toch??? :fiew:
Plaats reactie