Pagina 3 van 4
Geplaatst: ma nov 10, 2003 2:54 pm
door MGPete
Ziehier een plaatje van een zs180 motorcompartiment.
Kun je hier aan zien of iets past?

Geplaatst: ma nov 10, 2003 2:56 pm
door Striker
Geen idee waarom ze ze verkopen.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat de resultaten zijn voor een ZS180, maar voor een 4 cylinder K-serie motor levert de Viper zo'n 8 pk extra op, niet slecht!
Het grootste voordeel van het open filter is het geluid, dat is echt top. Het gesloten filter heeft dit wat minder. Maar de V6 heeft natuurlijk standaard al een fantastisch geluid

.
Geplaatst: ma nov 10, 2003 2:59 pm
door Striker
MGPete schreef:Ziehier een plaatje van een zs180 motorcompartiment.
Kun je hier aan zien of iets past?
Lijkt me wel. Die buizen zijn niet zo gek dik en ze zijn flexibel, dus er is altijd wel een gaatje waar ze doorheen kunnen.
Geplaatst: ma nov 10, 2003 3:09 pm
door MGPete
Thanks Striker,
Laat maar ff weten wat ze kosten. Ben wellicht geïnteresseerd.
Hoop alleen dat het geluid niet te hard is, dat kan vervelend worden bij lange afstanden.
C Ya
Pete
PS ik kijk wel ff op de site van Motobuild en Pipercross naar performance tabellen oid.
Geplaatst: ma nov 10, 2003 3:25 pm
door Striker
MGPete schreef:Laat maar ff weten wat ze kosten. Ben wellicht geïnteresseerd.
Hoop alleen dat het geluid niet te hard is, dat kan vervelend worden bij lange afstanden.
OK, doe ik. Het mooie van het filter is dat je bij constante snelheden nauwelijks verschil hoort met het originele filter. Maar als je het gas intrapt hoor je een lekkere diepe brom.
Geplaatst: ma nov 10, 2003 8:36 pm
door Järv
MGPete schreef:... Hoop alleen dat het geluid niet te hard is, dat kan vervelend worden bij lange afstanden ...
Hya,
Die PiperCross die ik erop heb zitten maakt boven de 4000rpm een tering herrie
Maar rij je normaal 130 waar je 120 mag heb je nergens last van en hou je 't vol van hier naar Lindau in 1 dag
Met die Viper zou je trouwens minder herrie moeten hebben dan met zo'n open ding wat ik heb.
Cheers,
Dennis

Geplaatst: di nov 11, 2003 3:41 pm
door MGPete
Nah, hij is besteld de Pipercross Viper.
Met dank aan Striker
C Ya
Pete
Geplaatst: di nov 11, 2003 3:46 pm
door Striker
Graag gedaan

. Ik ben zelf ook wel heel erg benieuwd naar het resultaat!!
Geplaatst: di nov 18, 2003 3:18 pm
door MGPete
Sander,
Weet je het verschil tussen een inductie kit en een Viper Kit?
C Ya
Pete
Geplaatst: di nov 18, 2003 3:43 pm
door Striker
De Viper is een inductie filter. Er is alleen verschil tussen een open inductie filter en een gesloten inductiefilter. De Viper is gesloten, het filter zit nl in een carbon behuizing, zodat er geen warmte bij het filter kan komen.
Beide systemen maken gebruik van hetzelfde principe, nl. het versneld aanzuigen van lucht.
Geplaatst: di nov 18, 2003 3:50 pm
door MGPete
Thanks,
ook appart dat ze op
www.limpex-sport.nl onderscheid maken tussen inductie en Viper terwijl ze bij beide op PiperCross doelen
C Ya
Pete
Geplaatst: di nov 18, 2003 5:59 pm
door pagan
Ik weet dat er zo de 2.0 Diesel

bestaat, maar vind het niet meer trug op ebay. Striker jij iets in de aanbieding?
Pagan
Geplaatst: di nov 18, 2003 6:09 pm
door Striker
Een luchtfilter voor de 620 SDi bedoel je? Geen idee of dat bestaat eigenlijk

.
Geplaatst: di nov 18, 2003 6:11 pm
door pagan
Blijkbaar wel want er stonden luchtfilters van K&N (eventueel een drop in) te koop op
www.ebay.de. De 620SDi stond erbij vermeld.
Maar t lot is verdwenen natuurlijk.
Pagan.
Geplaatst: di nov 18, 2003 6:15 pm
door Striker
Dat klopt, vervangingfilters zijn er wel voor diesels (voor de 620 SDi is dat de K&N 33-2761), maar inductiefilters ben ik nog nooit tegengekomen.
Geplaatst: di nov 18, 2003 6:17 pm
door pagan
Die schijnen ook niet zo gezond te zijn voor een dieselstoof. S kijken of ik aan zo'n vervangingsfilter kan geraken.
Bedankt voor het serienummer.
Pagan