De auto is gespoten (delen ervan + onderdelen). Deze schade is gerepareerd. Ik heb geen tijd om de sideskirts en frontlip er nog onder te hebben voor morgen maar de foto's zal ik hier posten. Er bleken bellen onder de lak te zitten rond de wielkas (linksvoor). Roest van binnenuit, ggrgrrgr. Deze is kaal geslepen, geplameurd, gegrond en weer in de kleur gespoten. 10 Deuken zijn eruit gehaald (wist niet dat er zoveel in zaten). Boven de linker wielkas voor zaten veeeel krassen en zijn weggespoten. Kortom, een hele opknapbeurt. Foto's kon ik nog niet maken maar volgen nog. Ruitenwissers voor en achter worden nog opnieuw zwart gepoten, want ze zien er verweerd uit (zal ik zelf doen).
In de kleur van de auto:
- kapjes mistlamp voorbumper
- A. spoiler
- Frontlip
- Sideskirts
- M3 spiegels + platen
- deurklinken
- stootstrips
Handvat op de achterklep is heel licht metallic zilver gespoten.
Horo rover update
De veren zijn werkelijk bagger. Hij gaat nu als een dwijl over de weg. Het viel vooral op toen ik een paar ritjes in een broertje van hem heb gereden. Die was veel beter.
De dempers schijnen goed te zijn. De vorige eigenlijk heeft waarschijnlijk hetzelfde gevoel gehad met vering en heeft andere dempers erop gezet. De garage zei dat er verschillende dempers op zitten en dat ook dat voor rare dingen bij drempels kan veroorzaken.
Kortom, nieuw veer/demper-systeem kan geen kwaad. Als dat toch moet kan een verlaging ook mooi doorgevoerd worden.
De planning is nog om een turbo te monteren en dan is een beetje stabiel onderstel een vereiste. Het blijft nog een beetje de auto van mijn vriendin ook, dus eerst een 2e auto en ik heb vrij spel. Weg trekhaak en mooie nieuwe bumper en de turbo kan zijn intrede doen samen met een andere uitlaat.
Lage druk, intercooler, dump valve (andere koppakking zal nodig zijn). Dat zal denk ik wel zelf een nieuw spuitstuk maken worden als ik niet te veel geld kwijt wil en het moet passen maar goed ik hoop hier nog veel over dit onderwerp te gaan lezen. Dit alles kan natuurlijk ook van de baan als ik beter een ander blok kan montereren (mits de boel niet belachelijk zwaar gaat worden). Word nog vervolgd!
De dempers schijnen goed te zijn. De vorige eigenlijk heeft waarschijnlijk hetzelfde gevoel gehad met vering en heeft andere dempers erop gezet. De garage zei dat er verschillende dempers op zitten en dat ook dat voor rare dingen bij drempels kan veroorzaken.
Kortom, nieuw veer/demper-systeem kan geen kwaad. Als dat toch moet kan een verlaging ook mooi doorgevoerd worden.
De planning is nog om een turbo te monteren en dan is een beetje stabiel onderstel een vereiste. Het blijft nog een beetje de auto van mijn vriendin ook, dus eerst een 2e auto en ik heb vrij spel. Weg trekhaak en mooie nieuwe bumper en de turbo kan zijn intrede doen samen met een andere uitlaat.
Lage druk, intercooler, dump valve (andere koppakking zal nodig zijn). Dat zal denk ik wel zelf een nieuw spuitstuk maken worden als ik niet te veel geld kwijt wil en het moet passen maar goed ik hoop hier nog veel over dit onderwerp te gaan lezen. Dit alles kan natuurlijk ook van de baan als ik beter een ander blok kan montereren (mits de boel niet belachelijk zwaar gaat worden). Word nog vervolgd!