@ Sander, ik hou me wijselijk op de achtergrond, maar je kent mijn standpunt over cone filters hé ? De foto die je daar postte was trouwens mijn K&N-opzet , en binnenkort zal de dynojet wel uitwijzen wat het waard is zeker ?
Tussenhaakjes, even deze bedenkingen :
-een 52mm TB geeft geen enkele PK meer in de curve, enkel een vlotter "aannemen" bij het gas geven.
-Een green filter heeft denk ik niet dezelfde koude lucht buizen zoals een K&N57i wel heeft.
-Een gesloten systeem a la ITG zal wel beter zijn qua vermogen (nog meer ! ), daar het in de racerij ook wordt gebruikt, maar het gaat wel ten koste van het geluid dat IK WEL mooi vind.
-Een K&N dus wel degelijk winst gaf (met open of gesloten motorkap, laat ik in het midden , want daar wordt nergens over gesproken, en ook Rob Bell hemzelve heeft me dit nooit verteld) klik
hiervoor de curves waarvan sprake !
-De buis die bij de K&N57i zit en op de TB wordt gevezen heeft de juiste lengte voor de VVC maar dient enkele cm's te worden ingekort voor een MPI, om een dip tegen te gaan in de toerentalcurve.
-een K&N57i is ontwikkeld voor een VVC (als het resultaat minder goed is op een MPI is dat dus logisch)!
-een cat bypass geeft 1pk verlies op een VVC en 1 pk winst op een MPI
-De olie temperatuur KAN NIET worden beinvloed door een andere luchtfilter te plaatsen (reden werd al gegeven)
- ....
@ Sander, sorry buddy, maar ik wou me ook even laten horen !
