Pagina 3 van 8

Geplaatst: do apr 17, 2014 12:20 pm
door hAz
JD schreef: omdat het een rover is, dat hoort nou eenmaal zo,...
Hahahaa :mrgreen:

En het vervangen van de hele reutemeteut is echt niet per definitie noodzakelijk maar daar hebben we het wel vaker over. Hangt helemaal samen met leeftijd/km's/toleranties van de onderdelen.

Goede service van de garage! Daar ga je graag nog eens naartoe! Veel fun met je goldie :+

hAz

Geplaatst: za mei 10, 2014 5:33 pm
door mathyn
ik heb een vraagje ik rijd laatste tijd best veel met de 25 maar elke keer als ik de auto parkeer en uit doe loopt de fan nog net alsof ik weet niet hoe hard gereden heb en het is ten slotte hellemaal niet warm nu heb ik de tempratuur in de gaten gehouden en hij loopt heel iets hoger op als de normale stand en daarna koelt die weer naar iets beneden het middenpunt hebben hier meer 25 45 of welke rover of mg dan ook last van?? maak me wel een beetje zorgen.. :?

Geplaatst: za mei 10, 2014 5:47 pm
door hAz
Kan lucht in t systeem zitten.
Of de luchtstroom door de radiateur versperd (bumpergaten wel open??).
Of de thermostaat gaat niet ver genoeg open.
Of defecte ventilator schakelaar.
(Of hij wordt daadwerkelijk te heet bijv. brandstoftekort ofzo)

Meet eens de watertemperatuur ter plaatse van de sensor of dichtbij de thermostaat. Dan weet je meer.
(Gaat het best met een mini temperatuur sensorkabeltje die je in een geschikte multimeter kunt pluggen, die prik je zo een stukje onder de slangklem of druk je tegen het messingoppervlak van de sensor o.i.d.)

hAz

Geplaatst: za mei 10, 2014 7:03 pm
door mathyn
Ik ga het lijstje af bedankt voor je reactie haz is jou kenteken trouwens 35 sb xx? Dan kan ik je maybe gespot hebben maar ik weet het niet zeker

Geplaatst: za mei 10, 2014 7:21 pm
door hAz
Nope, dat ben ik niet...
Borrelt de koelvloeistof niet als je net stilstaat?

Geplaatst: za mei 10, 2014 10:32 pm
door JD
t vervelende van die rover temp. meters is dat er iets van een weerstand tussenzit en de meter pas richting het rooie loopt als het echt fout is. :?

Dacht dat een 25 2 temperatuurmeters had, 1 voor het dashboard en 1 voor de ecu. Dat zou betekenen dat je hem met een warme motor zou kunnen uitlezen wat de temp is die de ecu ziet :?

Maar de koppakking is vervangen dus ik zou eerst eens beginnen of de boel goed ontlucht is.
Er zit een ontluchtingsnippel op de buis tussen je motor en je luchtinlaatslang ( vanaf t luchtfilter )

Geplaatst: zo mei 11, 2014 1:15 am
door mathyn
Koelvloeistof. Is netjes en borrelt niet maar als de tempratuur heel iets boven het midden stijgt dan slaat die heel ombenullig snel weer naar de goede tempratuur waarschijnlijk is het dan lucht bedankt voor de reacties ik hou jullie op de hoogte

Geplaatst: di mei 13, 2014 12:01 am
door mathyn
hier was de motor aan het koelen maar ik dacht toch even een foto plaatsen ik heb de boel al ontlucht maar dat heeft niet geholpen hij doet het sommige momenten... ik kan de sensoren nog even nalopen maar de auto loopt goed hij heeft niks raars op de tempratuur na....

Afbeelding

Geplaatst: di mei 13, 2014 4:33 pm
door JurrianZS
Zo hoog heb ik mijn 200 destijds niet gehad. Die deed overigens soms ook helemaal geen temperatuur meten. Loop alle stekkers even goed na en spuit even in met WD40. Als ie 't dan nog doet, dan houdt mijn verstand op want ik snap alleen 't simpele werk :mrgreen: :mrgreen:

Geplaatst: di mei 13, 2014 5:03 pm
door tomcat.t16
Kachel op gloeiend heet zetten
Rijden en op temperatuur laten komen
Stationair laten draaien totdat de fan aanspringt
Motor uitzetten
Af laten koelen
Ontluchten

Geplaatst: di mei 13, 2014 6:14 pm
door JD
Als en je meter oploopt EN je koelvin aanslaat is er echt iets niet in orde.
Die koelvin staat aan bij een bepaalde temperatuur zal ergens in de buurt van de 95 graden aanslaan. Je meter geeft ook te veel aan dus je motor word gewoon te heet, zou hier wel een beetje voorzichtig mee zijn anders rijd je weer je koppakking dr uit.

Word je radiateur wel overal warm ?
En is je radiateur wel mooi schoon ?

Geplaatst: di mei 13, 2014 7:17 pm
door mathyn
Jd als de fan aan slaat koeltbdie wel maar als de tempratuur op loopt en ik geef gas dan zakt die als een gekke naar de normale tempratuur en peter evers ii ben er op dit moment mee bezig

Geplaatst: di mei 13, 2014 7:25 pm
door schraatjuh
Ik verwacht dat als ontluchten ons niet lukt, dat de Thermostaat Niet goed los gaat en niet goed werkt dus..

Het rare is gewoonweg dat die continu stijgt en daalt de temperatuur en hij zakt niet van langzaam koelen, maar ineens heel snel omlaag. dus verwacht dat er gewoon iets is met de sensors.

Geplaatst: di mei 13, 2014 7:33 pm
door Joren
Als je gas geeft daalt de temperatuur?
Klinkt als lucht.. Of een heel erg brakke waterpomp.

Laat alle KVS er uit lopen, en dan vervolgens weer vullen met het onluchtingsschroefje eruit. Wanneer het overloopt schroefje erin en verder vullen tot normaal niveau.
Zo had ik geen lucht in het systeem.

Geplaatst: di mei 13, 2014 8:28 pm
door JD
koelvloeistof dr uit heeft geen nut.

Sensor is het probleem ook niet, je temperatuursensor op je dash geeft namelijk aan dat hij te warm is, EN je koelvin slaat aan ( andere sensor )
Dat betekend dus dat er 2 sensoren zijn die aangeven dat je motor te warm word. Kans dat die beide kapot zijn lijkt mij relatief klein :?

Maar die radiateur, word die wel overal warm ?

Ben bang dat als er geen lucht in je systeem zit en je radiateur goed warm word je pomp aan zn einde is of je thermostaat niet goed opent.

En ik wil je niet bang maken maar ik gok op je pomp :|

Geplaatst: di mei 13, 2014 9:00 pm
door mathyn
Ik ben er net weer en de auto is de hele rit netjes op temperatuur gebleven. Ik heb de auto ontlucht zoals Peter Evers zei en ik ga het even aankijken. Anders bestel ik een andere waterpomp en thermostaat. Morgen even afwachten, dan weet ik meer als ik naar mijn werk ga en terug naar huis. Het is niet zo heel ver weg naar me werk, Kleine 5 kilometer.

En ik denk dat ik de hele distributieset ga bestellen en vervangen. Dan heb ik hem direct weer klaar.

@JD bedankt nog dat je mijn broertje voort hebt geholpen