Upgrades?

414 416 418 420 45
Rob 416 Si

Bericht door Rob 416 Si »

mij is verteld: Of om de 5 jaar, of om de 80.000 km. En omdat die van mij in september 9 jaar wordt en 76.000 heeft gelopen laat ik het maar doen. Ik laat ineens alle banden vervangen en dat kost (afhankelijk van de werktijd) tussen de 200 en 250 euro. Ze zijn hier ongeveer 3 uur mee bezig en als je het zelf doet ben je ongeveer 70-85 euro voor de banden kwijt en een flinke dag werk. Je moet dan de motor bokken etc. had ik (en mijn PA :D ) dus niet veel zin in. En ik heb nu een job dus het kan er wel af en ik heb em strax iedere dag nodig, dus moet ie in orde zijn!

Greetz.
Ewout

Bericht door Ewout »

118GTR schreef: en das dom gelul(waarschijnlijk niet van jou, maar in dat geval van de manualboekje)

er zitten dezelde motoren in, en die hebben DUS dezelfde service-intervallen.
Ja inderdaad dom gelul, wie denken ze wel dat ze zijn... :!: De roverdealer ofzo :?: :?

Ik geloof niet dat rover die tabellen zomaar voor niets heeft gemaakt, dus zouden ze dat wel eens aan het rechte eind kunnen hebben.

En nee in een 400 zit niet de zelfde motor als in een 200: 200, 1.4. 400, 1.6 (standaard)
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

tikje goedgelovig niet?

a: niet klakkeloos geloven in wat de dealer zegt
b: nooit van een 414 gehoort?(jah ook na 95)
c: een 1.4 en 1.6 zijn exact gelijk op de zuigers na(75mm t.o.v. 80mm als ik me niet vergis), en ze hebben exact dezelfde kop. Wat dus dezelfde kracht kost om de nok-assen rond te krijgen
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

een K-blok is een K-blok ... als ze 'm in een 200 of een 400 plaatsen is er totaal nulkommanulniexnada dus totaal geen verschil.

Dus dat de roverdealer zegt dat bij een 216 de distributieriem op een ander moment vervangen moet worden als bij een 416 .. dan is dat komplete bull ... want het zijn beide exact dezelfde blokken.

dat een 214 om de 60.000 en een 416 pas om de 80.000km's vervangen moet worden is wel wat logischer.
de 214 zal in z'n leven wat meer toeren maken

De gemiddelde roverdealer weet niet eens dat er een heleboel onderdelen uitwisselbaar zijn onder de types ... dus waarom zou je ze zowiezo op hun woord geloven ;)

cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Ewout

Bericht door Ewout »

Rover schreef: dat een 214 om de 60.000 en een 416 pas om de 80.000km's vervangen moet worden is wel wat logischer.
de 214 zal in z'n leven wat meer toeren maken
Dus daarom hanteren ze dus die tabellen als algemene richtlijn, dus toch geen complete bull :!:
Rover schreef:De gemiddelde roverdealer weet niet eens dat er een heleboel onderdelen uitwisselbaar zijn onder de types ... dus waarom zou je ze zowiezo op hun woord geloven ;)
Woord :?: Ik had het over een werkplaatstabel die ik zag liggen en dus maar even bestudeerd heb

En over de roverdealer in Spijkenisse niks dan goeds. Die jonges weten echt wel waar ze het over hebben 8)

mzzl
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

Rover schreef:De gemiddelde roverdealer weet niet eens dat er een heleboel onderdelen uitwisselbaar zijn onder de types ... dus waarom zou je ze zowiezo op hun woord geloven ;)
Je moet geen enkele dealer van geen enkel merk op hun woord geloven. Het blijven uiteindelijk verkopers....

Dus ook de Rover dealer in Spijkenisse niet ;)
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Ewout

Bericht door Ewout »

mmm, ik loop er toch geregeld met aardig wat dingetjes weg, zonder centjes neer te leggen.

He mark heb jij toevallig een bordeaurode 216 :?: met een oranje tulp op je dak? dan heb'k je waarschijnlijk zien rijden
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ewout schreef: Dus daarom hanteren ze dus die tabellen als algemene richtlijn, dus toch geen complete bull :!:
en een 216 vs een 414 dan?

zo het niet handiger zijn om het aantal kilometers aan de motorinhoud te koppelen i.p.v. de auto.

Het is gewoon bullsh*t, en staat gewoon verkeerd in de manuals. Komt een hoop voor hoor.

Zoals ik zei het is van 100K naar 80k naar 60k terug gebracht, waarschijnlijk een niet-geupdate boek voor de 400 t.o.v. een ge-update boek voor de 200.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

hm ik heb er bijna 72.000 km opzitten (ja en dat voor een 93'er!)
en dinsdag word die van mij vervangen
goed dat jullie dit topic zijn begonnen in elk geval dank U!
Ewout

Bericht door Ewout »

118GTR schreef:zo het niet handiger zijn om het aantal kilometers aan de motorinhoud te koppelen i.p.v. de auto.

Daar is het ook aan gekoppelt model en motorinhoud.

Maar als jij het allemaal zo goed weet moet jij die manuals missch maar maken ipv Rover ;)

Maar goed, nu is er wel genoeg over gelult hoor.

he mzzls 8)
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Ik heb even mijn twijfels, maar.....

Volgens mij is mijn distributieriem pas bij 100.000 vervangen.
En niet bij 60 of 80duizend.

Volgens mijn 200 SERIES Repair Operation Times:
12.65.18 Timing belt - camshaft -renew . .................................................... 01.90

Dan kijk ik bij 01.90 en zie ik:
10.10.72 72 months or 72000 miles service . ................................................ 01.90

En dat is nogal verschillend met die andere getallen.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ewout schreef:

Daar is het ook aan gekoppelt model en motorinhoud.
Zo bracht je het niet
Ewout schreef: Ik heb laatst de tabelletjes v de roverdealer bekeken en bij de 100 000 hoeft bij een 400 (vanaf 95) pas vervangen worden. Bij een 200 om de 80 000
Ewout schreef: Maar als jij het allemaal zo goed weet moet jij die manuals missch maar maken ipv Rover ;)
Rover weet het zelf ook wel, waar denk je waar ik het vandaan haal. Probleem is dat ze het niet goed updaten. Ik beschik trouwens zelf over de nodige stapels manuals, want mijn vader is 20 jaar lang rover-dealer geweest. En GELOOF ME NOU GEWOON dat er een berg contradicties in zitten. (en dus moeten er fouten in zitten)
Ewout schreef: Maar goed, nu is er wel genoeg over gelult hoor.
Helemaal mee eens :D
Edgecrusher schreef: Volgens mij is mijn distributieriem pas bij 100.000 vervangen.
En niet bij 60 of 80duizend.

Dan kijk ik bij 01.90 en zie ik:
10.10.72 72 months or 72000 miles service . ................................................ 01.90
72.000 mijl zit toch aardig in de buurt van de 100.000 KM

En zoals ik al zij heeft rover het terug geschroeft van 100K naar 80K naar 60K waarschijnlijk overleven de motoren met gemak 100K of zelf 150K echter rover wil voorzichtig zijn.

En waarom onder garantie een motorblok herstellen, als je ook leuk kan verdienen aan die distributie-riemen om de 60K KM.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

En waarom onder garantie een motorblok herstellen, als je ook leuk kan verdienen aan die distributie-riemen om de 60K KM.
Helemaal mee eens.
Die van mij wordt dus mooi niet om de 60dzd vervangen.
100dzd vind ik wel een mooi rond getal.
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Ewout schreef: Dus daarom hanteren ze dus die tabellen als algemene richtlijn, dus toch geen complete bull :!:
Zeg vriend ... wel correct quoten hé ... anders lijkt het flink op het verdraaien van woorden !

Jij schreef:
Ewout schreef:Ik heb laatst de tabelletjes v de roverdealer bekeken en bij de 100 000 hoeft bij een 400 (vanaf 95) pas vervangen worden. Bij een 200 om de 80 000
Voor mij is dit een vergelijk tussen een 214 en een 414 ÓF een 216 en een 416 ...
... en dan moet je me niet gaan quoten als ik heb over een verschil tussen een 214 en een 416 !!

ennûh met :
Ewout schreef:En nee in een 400 zit niet de zelfde motor als in een 200: 200, 1.4. 400, 1.6 (standaard)
geef je te kennen niet 100% te weten waar je het over hebt ... dus moet je ook niet fel gaan reageren, want dat wordt dan direct terug gekopt ;oP

Ow ... en mijn rovers komen al jaren bij lievaard ... heel goed bedrijf, goeie gasten en lekkere koffie ... maar ook zij zitten er voor hun brood net als alle andere dealers :idea:

Cheers,
You can go fast ... but I can go anywhere.
Ewout

Bericht door Ewout »

Rover schreef: Zeg vriend ... wel correct quoten hé ... anders lijkt het flink op het verdraaien van woorden !

Jij schreef:
Mijn bedoeling is niet om woorden te verdraaien

Ik ga er dus vanuit dat als ik het over een 200/400 (vanaf 95)heb dat er dus automatisch aangenomen wordt dat het over de standaard uitvoering gaat dus voor de 200 een 1.4, 400 een 1.6. Dus heb ik het misch niet duidelijk genoeg uitgetypt.
Rover schreef:Voor mij is dit een vergelijk tussen een 214 en een 414 ÓF een 216 en een 416 ...
... en dan moet je me niet gaan quoten als ik heb over een verschil tussen een 214 en een 416 !!
ik bedoelde dus die 214 en 416, had niet in de gaten dat je hier alles zo specifiek mogelijk uit moet typen
Rover schreef:ennûh met : geef je te kennen niet 100% te weten waar je het over hebt ... dus moet je ook niet fel gaan reageren, want dat wordt dan direct terug gekopt ;oP
Ik weet wel waar ik het over heb, ben alleen blijkbaar niet duidelijk genoeg geweest voor jullie
Rover schreef:Ow ... en mijn rovers komen al jaren bij lievaard ... heel goed bedrijf, goeie gasten en lekkere koffie ... maar ook zij zitten er voor hun brood net als alle andere dealers :idea:

Dat hoef je mij ook niet te vertellen.
Rover schreef:Cheers,
Ik hoop dat het nu wel duidelijk is, en anders zal ik het vast wel weer te horen krijgen ;)

He Mzzls
Rob 416 Si

Bericht door Rob 416 Si »

Mensen laat het rusten, dit Topic begint een vervelend sfeertje te krijgen.

Greetz.
Plaats reactie