Pagina 3 van 3
Geplaatst: do mei 09, 2013 12:07 pm
door Peter Sely
Hij is heel erg mooi geworden, proficiat. Leuk dat er toch nog liefhebbers voor te vinden zijn. De laatste montego dat ik zag moet al heel lang geleden zijn, kan het me niet direct meer herinneren.
Vind je voor zo'n model nog wisselstukken? Of is dat meer via sloopbedrijven e.d.?
Geplaatst: do mei 09, 2013 12:52 pm
door Montegoturbo
Aan onderdelen is nog heel makkelijk te komen, en ......... goedkoop.
Heel specifieke Turbo onderdelen kan wat moeilijk zijn, maar de Montego was indertijd een massa product. De wagens zijn er nauwelijks meer, maar de onderdelen wel. Kwestie van vraag en aanbod; weinig auto's veel onderdelen, gevolg lage prijzen. Ik kocht veel via de Engelse Ebay, maar bij Damen en Kroes in Boxtel is het meeste ook nog gewoon verkrijgbaar.
Geplaatst: do mei 09, 2013 3:01 pm
door XC-XW
Montegoturbo schreef: en ......... goedkoop.
Ik kocht veel via de Engelse Ebay, maar bij Damen en Kroes in Boxtel is het meeste ook nog gewoon verkrijgbaar.
Karel Damen is een British Leyland specialist in hart en nieren en heeft mij ook al goed geholpen.
Ik kan mij het rijden in de Montego Turbo nog goed herinneren.
Heel spannend met zijn, voor die tijd grote vermogen, voorwielaandrijving zonder sperdiff en veel "torque steer". Dat is sowieso het mooie van dit soort auto's je beléeft het rijden noch aan den lijve, je moet meedenken en voelen en zorgen dat alles onder controle blijft zonder de hulp van electronica.
Even niet erbij en je bent weg of de remmen zijn verbrand.
Geplaatst: ma jun 03, 2013 11:22 pm
door VandenPlas
Geplaatst: di jun 04, 2013 7:55 am
door Montegoturbo
Klopt. De Montego moet plaats maken voor een hele mooie Rover 75 Tourer of MG ZT T waar ik nog op zoek naar ben.
Geplaatst: di jun 04, 2013 9:19 am
door XC-XW
Montegoturbo schreef:Klopt. De Montego moet plaats maken voor een hele mooie Rover 75.....
Dat snap ik nou niet; Juist iets rijden wat een een ander niét heeft vind ik zo leuk. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde.

Geplaatst: di jun 04, 2013 9:57 am
door mg-zs
Hopenlijk komt hij terecht bij een liefhebber.
Geplaatst: di jun 04, 2013 10:01 am
door Montegoturbo
Zo verschillend zijn we niet hoor. Juist het andere en het aparte deed mij 10 jaar geleden deze Montego aanschaffen. Heb hem daarom ook gerestaureerd hetgeen rationeel gesproken gekkenwerk is. Geld weggooien. Maar ik heb er zoveel lol aan gehad. Het rijdt verrassend goed. Neem ook met weemoed afscheid van de auto, maar het is een hobbyauto om ernaast te hebben. Door veranderende omstandigheden wil ik nu een tourer, maar dan wel een dikke. Een 2.5 liter of zo.
Geplaatst: di jun 04, 2013 1:51 pm
door XC-XW
Montegoturbo schreef:.... wel een dikke. Een 2.5 liter of zo.
Eerlijk gezegd vind ik de K-V6 niet zo erg "dik". Mist wat koppel onderin.
Dan zou ik toch gaan zoeken naar een V8; Aparter, zeldzamer en achterwielaandrijving. Beer van een auto!
Geplaatst: di jun 04, 2013 2:29 pm
door Montegoturbo
Mee eens, maar er is één LHD V8 tourer. Dat maakt de spoeling wel erg dun. Ik ken de eigenaar en zet mijzelf op de wachtlijst
Geplaatst: wo jun 05, 2013 4:39 pm
door Bart-K
Richtprijs??
Geplaatst: ma jun 10, 2013 11:18 am
door Gerald-17
jammer.. heb zo geen ruimte meer op t terrein
Geplaatst: do jul 04, 2013 7:29 pm
door hAz
Hm... is 'ie verkocht?
Aan wie? Liefhebber??
Ben benieuwd! Zou mooi zijn om 'em eens live te kunnen zien ergens.