Ik zal even uitgebreid uitleggen hoe het bij is gegaan, please correct me als ik domme dingen zeg (Jouke, Mark, jullie weten meer:))
Ik had een 1.4 GTa 16 SPi
Ik heb helaas de motor een poos terug opgeblazen. Ik ben meteen op zoek gegaan naar een ander 1.4 blok en kwam een 1.4 GTi MPi tegen. Deze kon ik voor een zacht prijsje overnemen en het blok had ook nog maar 58.000 gelopen!
Buiten het motorblok zelf en de carterpan was er bij mij niks beschadigd. Wat ik heb gedaan is het GTi(MPi) blok erin zetten, de SPi in en uitlaatspruitstukken erop zetten en klaar.
Ik heb de MPi in en uitlaatspruitstukken niet gebruikt omdat:
1) Ik had geen MPi ECU, en die kost nog wel aardig wat.
2) De flenzen van een SPi en Mpi uitlaatspruitstukken verschillen. De ene heeft 3 bouten, de andere 4.
Dit betekent dus dat ik zonder veel moeite een 1.4 SPi heb met een GTi blok. De andere nokkenas levert me (zover ik het kan merken) me enkel een hogere topsnelheid op.
Even een offtopic vraagje: weet iemand hoe ik de flens van van het MPi uitlaatspruitstuk passend kan maken op mijn voorpijp? En, mocht dat te doen zijn, krijg ik dan problemen met m'n lambda sonde/motor management? P.S. Ik ben geen lasser
Greetz,
Robert