Pagina 3 van 4

Geplaatst: wo sep 26, 2012 9:02 pm
door Bruno
De blokken die we gebruiken zijn EBC blue stuffs, maar ook orange stuffs zijn ok.
Zeker niet voor andere types van EBC gaan als je op track gaat rijden. Nadeel is wel dat deze blokken wat warmte nodig hebben eer ze echt bijten, dus op de weg vind ik ze minder.

Geplaatst: wo sep 26, 2012 9:09 pm
door (R)overtaken
Iets laat maar het wachten meer dan waard!! Welk merk remblokken gebruik je? OEM remmen van BRM voldoen iig zeker niet. Daarom upgraden naar ZR160.

Van de non motorische onderdelen die je noemt hierboven zal ik eens gaan speuren of die ook voor BRM leverbaar zijn :)

Geplaatst: vr sep 28, 2012 7:29 pm
door (R)overtaken
Bruno schreef:De blokken die we gebruiken zijn EBC blue stuffs, maar ook orange stuffs zijn ok.
Zeker niet voor andere types van EBC gaan als je op track gaat rijden. Nadeel is wel dat deze blokken wat warmte nodig hebben eer ze echt bijten, dus op de weg vind ik ze minder.
Geen Yellowstuff dus? Dat was ik nl van plan... Is Ferodo 2500 een goed alternatief?

Geplaatst: za sep 29, 2012 10:49 pm
door Bruno
geen ervaring met Ferodo, sorry !

Geplaatst: do okt 25, 2012 12:05 am
door Bruno
Vorig week-end was het goed weer, dus werkten we voor de gelegenheid eens buiten aan de gele racer. De eerste keer was het dat een VGK 2.0 K engine in een ZR zou gepast worden, en kijk, het paste als een handschoen, zelfs met de speciale 4-2-1 erop.
De wagen klinkt alvast als een beest. Er moet nog één en ander gebeuren, maar we hopen deze zo snel mogelijk op circuit te hebben.
Met dank aan Bruce, Remco en Sander voor de hulp.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: do okt 25, 2012 12:46 am
door MARTIN
:mrgreen: als de ZR net goed presteert als dat het blok er uit ziet.....dan komt het wel goed ;)

Geplaatst: do okt 25, 2012 9:34 am
door bam
Mooi hoor, ben benieuwd hoe die presteert 8)

Geplaatst: do okt 25, 2012 11:27 am
door arjen
bam schreef:Mooi hoor, ben benieuwd hoe die presteert 8)
Ik ook! ziet er goed uit)!

Geplaatst: do okt 25, 2012 11:57 am
door JD
Nice 8)

Geplaatst: do okt 25, 2012 12:05 pm
door Steven Rover
Ziet er goed uit! :D

Ik ben heel benieuwd wat jullie met de versnellingsbak hebben gedaan.
Mijn MG ZS Turbo heeft er wel een sportkoppeling in zitten maar die gaat tot max 180 PK, een aangezien hij bij volvermogen wel 'iets' meer heeft zou ik graag is weten hoe jullie dit hebben aangepakt. Ik zou zo snel niet weten waar ik passend 'race' spul voor grof k-serie geweld zou moeten kopen :|

Ratech zie ik>? is even snel rond kijken.. :mrgreen:

Geplaatst: do okt 25, 2012 11:01 pm
door Bruno
De bak is een standaard ZR bak, die de beste ratio's heeft, nog beter dan een BRM bak. Hier plaatsten we versterkte lagers in en verder werd de bak voorzien van een Quaife Differentieel. Meer moet dit niet zijn ;) !

De Quaife :

Afbeelding

Normaal hadden we hem dit jaar graag op de dyno gehad, maar ik vrees dat ik daar niet meer in ga lukken. We vermoeden dat het blok tussen de 210 en 230 pk gaat neerzetten in een eerste fase (fingers crossed). Volgend jaar na verwijderen van het VVC systeem, plaatsen van verniers, MTB's en een Emerald, zou dat minimaal 250 pk moeten worden. Er zijn zelfs zulken blokken die op de sokken 280 pk halen, maar dan ligt het maximum toerental zo hoog, dat hij veel te regelmatig een revisie moet ondergaan.

Geplaatst: do okt 25, 2012 11:08 pm
door (R)overtaken
Dat ziet er dik uit allemaal :mrgreen: Wie weet komt het bij mijn circuit BRM ooit ook nog zo ver :roll: Gezien jullie ervaring een vraag:

-zou je adviseren om de cat er tussenuit te halen voor meer power op het circuit? Keuring maakt niets uit.

Hoor nl verschillende verhalen over al dan niet voldoende tegendruk etc.

Geplaatst: do okt 25, 2012 11:10 pm
door Steven Rover
Zo dan zijn geen goedkope jongens! :| Maar dat zal de tractie zeker ten goede komen. Vol gas geven heeft bij mij op dit moment weinig nut :mrgreen: Dan blijf je spinnend staan inderdaad! Misschien een oplossing voor in de toekomst :)

Neem aan dat in de ZS net als in de ZR een PG1 bak zit??

Geplaatst: do okt 25, 2012 11:11 pm
door Bruno
(R)overtaken schreef:Dat ziet er dik uit allemaal :mrgreen: Wie weet komt het bij mijn circuit BRM ooit ook nog zo ver :roll: Gezien jullie ervaring een vraag:

-zou je adviseren om de cat er tussenuit te halen voor meer power op het circuit? Keuring maakt niets uit.

Hoor nl verschillende verhalen over al dan niet voldoende tegendruk etc.

Om u een idee te geven : Op de MKII hebben we een 4-2-1 ,met selfmade buis naar achter en met slechts enkel één pot er tussen. Tegendruk is echt geen probleem als je het mij vraagt. Hetzelfde verhaal geldt ook op een F/TF (al dan niet VVC) waar er ook een lichte winst wordt gehaald en dewelke al meermaas werd bewezen op dyno runs.
Daarenboven wil je ook liever de extra warmte niet, die een cat. veroorzaakt.
Op de ZR hadden we uiteraard wel een Mems3 en ook een 2de lambda achter de cat. De ECU werd geremapped door Z&F tuning om deze ertussen uit te kunnen halen. Ook de black canister en de immobilizer werd eruit gehaald, mogelijk gemaakt dankzij de nieuwe mapping. Tenslotte zou de mapping voor een kleine 15 a 20 pk moeten kunnen zorgen en werd de mapping zo geschreven dat er extreme burbles en pops te horen zijn. Me like !

Er tussen uit dus, met die handel dus, zeker op een BRM waar je de 2de lambda niet hebt !

Steven Rover schreef:Zo dan zijn geen goedkope jongens! :| Maar dat zal de tractie zeker ten goede komen. Vol gas geven heeft bij mij op dit moment weinig nut :mrgreen: Dan blijf je spinnend staan inderdaad! Misschien een oplossing voor in de toekomst :)
Een goedkoop alternatief is een BRM bak scoren, die heeft een Torssen differentieel. Ook een prima diff. Ik heb hem in de F zitten. Ik scoorde reeds 2 van die bakken voor rond de 200 euro....maar ze zijn schaars en de Lotus jongens zijn er ook dol op. In de Uk vind je ze nog.

Geplaatst: vr okt 26, 2012 10:07 am
door Rik
(R)overtaken schreef:Hoor nl verschillende verhalen over al dan niet voldoende tegendruk etc.
Tegendruk is voor 2-takts. Niet over nadenken, 't mooiste is helemaal geen uitlaat, maar dat wordt wel erg warm in het vooronder... :+
Dacht dat je katalysator er allang onderuit lag?

Torssendiff zit ook in de Rover 220 Turbo's, moet je alleen de bellhousing oversleutelen.
@Steven: versterkte lagers + een LSD en je kan niet meer stuk. Dan is de koppeling je enige limiet en ook die zijn genoeg te krijgen (dubbelplaats voor Lotus Elise/Exige).
Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Ontzettend mooi apparaat wordt het, zal eens zien dat ik een kijkje kom nemen wanneer 'ie uitgelaten wordt. :D

Geplaatst: vr okt 26, 2012 12:04 pm
door (R)overtaken
Kat zou er ook uit alleen toen ging ik weer twijfelen adhv alle verhalen op internet... Nu ben ik weer gerustgesteld en gaat ie er zeker uit :mrgreen:

offtopic: afgelopen weekend op TT Assen de witte 220Turbo van Jap Power (?) tegengekomen tijdens vrijrijden, mooi ding. Alleen niet sneller dan de BRM :D Of zou dat aan de chauffeur liggen :lol: Nu rondjes 2.22min met BRM.