Pagina 3 van 3

Geplaatst: do nov 24, 2011 9:18 am
door roland
ik bedoel (met diesel) de turbo druk ja
1,5 voor de diesel turbo geen probleem
maar een benzine turbo vind zon druk niet fijn toch :?:
heb het over de turbo zelf he!!
is er verder geen motorische schade door de turbo (afgebroken vinnen in het blok gekomen of zo) :evil:

Geplaatst: do nov 24, 2011 10:03 am
door Dr Doggystyle
superpipa schreef:Doe dit gelukkig al 18 jaar dat zit wel goed.
Ik denk dat mr doggystyle nog wel wat foto,s
Heeft van mijn projecten uit 2000
ik heb volgens mij alleen fotos van je dikke starlet toch ?
of heb je nog meer foto's
mail ze maar dan post ik ze wel hierzo

Geplaatst: do nov 24, 2011 3:43 pm
door superpipa
Dat gaat goed zolang je de compressie maar verlaagd en een hibride turbo plaatst die deze druk kan opbouwen.
Vandaar drijfstangen en forged zuigers( stukje sterker)
Intotaal ben ik 2.1 mm korter.dit is echt veel vandaar 1.5 bar
Turbo lekt enkelveel olie in de turbo zelf de afsluit veer( turbo piston ring )
Is denk ik stuk
En heeft lichte axiale speling wat niet mag
Auto rookt erg veel , gellukig geen motorschade
Zou erg zonde zijn van al dat werk en nieuwe spul

Geplaatst: do nov 24, 2011 4:27 pm
door superpipa
Ha ik dacht al diesel :-) ja nu rookt ie als een diesel.
Ik begreep um verkeerd.
Er is hier een polo g40 waar nu een turbo van een impreza
Opzit die rijd op1.8
Ze zijn ook met een skyline bezig die zit op 2.0
Erg veel
Ligt er aan hoeveel centjes er voor over hebt
Daarmee kom je een eind.


Mr doggystyle .volgens mij zou jij ook walther uit denhaag moeten kennen
Surinaamse jongen ongeveer 42 jaar nu :-) tijd vliegt
Die heeft ook starlets gebouwd met de t- vis motor er in
Hij heeft ook een oude celica omgebouwd met een supra motor er in
Lijk een beetje op een ferarri , blauw Paars(The dragon)We waren veel aan het sleutelen in zierikzee daar hadden we garage boxen.
Ook al wat jaartjes geleden.
Als ik tijd heb zoek ik wat foto's op :D

Ik weet alleen niet of ik ze kan vinden beetje lang geleden.

Geplaatst: do nov 24, 2011 10:01 pm
door arjen
Mooi project!

Het aantrek koppel van je cilinderkop is trouwens standaard 20 nm en dan 2 x 180 graden i.p.v. 90 graden.. :?

Geplaatst: do nov 24, 2011 10:09 pm
door Dr Doggystyle
die gozer die je bedoeld ken ik niet van naam maar weet wel wie het is en die celica ken ik wel die is echt dik en apart
heb em heel vaak toendertijd zien (en horen) rondrijden
heeft ie die nog of spreek je em niet meer ?

project

Geplaatst: do nov 24, 2011 10:50 pm
door 118GTR
arjen schreef:Mooi project!

Het aantrek koppel van je cilinderkop is trouwens standaard 20 nm en dan 2 x 180 graden i.p.v. 90 graden.. :?
nice catch, 30nm en dan 2x 100 is grof te weinig, zeker nu er een turbo op zit.

Geplaatst: do nov 24, 2011 10:51 pm
door superpipa
ARJEN GOED BEZIG :-)HAD HET NOG GEEN EENS GEZIEN
GELOOF DAT IK EEN BEETJE AAN'T SLAPEN BEN IDD 20 180 180 STANDAARD VOOR T EN NON T MODELLEN



DEZE HEB IK, CORRECTIE 30 NM 190GR 190GR AANGEHAALD
EXCUUS HIER VOOR :roll:

Geplaatst: do nov 24, 2011 11:12 pm
door superpipa
HEB WALTHER AL EEN TIJD NIET MEER GESPROKEN WEET IJGENLIJK NIET OF HIJ DEZE NOG HEEFT.

Geplaatst: vr nov 25, 2011 12:53 am
door arjen
Dan zit de kop gelukkig toch goed vast :mrgreen:

Geplaatst: vr nov 25, 2011 1:28 am
door superpipa
;)

Geplaatst: ma dec 05, 2011 9:41 pm
door superpipa
auto af ,turbo omgewisseld (hybrid ), filter en olie vervangen gehele systeem dubbel gespoeld .
donderdag naar rica voor de software aanpassingen .
ik in het gips :-( dus vrouwtje rijden.
druk staat nu op 1,2.
250 km in gereden weinig maar t is niet anders.