Pagina 3 van 4

Geplaatst: wo okt 26, 2011 11:57 pm
door Pim
De combinatie van de KV-6 met LPG is niet geweldig; ik zou er in ieder geval flashlube bij nemen.

Maar bij Rik is ie in prima handen !

Succes ermee !!

Groet, Pim

Geplaatst: do okt 27, 2011 8:35 am
door roland
als je het van de zomer hebt laten doen zal ik daar toch werk van maken bij die garage ze zijn verplicht garantie op het uitgevoerde werk
en nieuwe onderdelen (als het tenminste een bovag garage is)
en als de cilinderbussen verzakken is dat toch een fout van hun.

Geplaatst: vr okt 28, 2011 9:48 am
door kilroy
Ook wij hebben last van koelvloeistof verlies zo'n 4 liter op 10.000 km. De auto gaat 3! dagen bij de dealer staan gelukkig is het nog bovaggarantie.

Geplaatst: vr okt 28, 2011 10:07 am
door hugos
Pim schreef:De combinatie van de KV-6 met LPG is niet geweldig; ik zou er in ieder geval flashlube bij nemen.

Groet, Pim
Dan heb ik geluk: die van mij bolt al 8 jaar en bijna 150.000 km op lpg.
Slechts één maal een kost gehad van bijna 400 euro. Niet het minst problemen. Hout vasthouden natuurlijk... :D

Geplaatst: vr okt 28, 2011 11:32 am
door jantino
Ach ja, die van ons heeft inmiddels 270.000 op de teller en vanaf dag 1 al op lpg, blikje is van 2001. Inmiddels contact gehad met de garage; zij willen graag meehelpen aan een fatsoenlijke oplossing. Dus dat is netjes van ze, heb ze gemeld dat ik er nu eerst mee heen ga naar een expert en dat we na een deugdelijke diagnose verder kunnen kijken.

Ik kijk uit naar de 4de! Wil nu toch wel eens echt weten wat er aan de hand is. :-)

Geplaatst: ma nov 14, 2011 11:24 am
door kilroy
kilroy schreef:Ook wij hebben last van koelvloeistof verlies zo'n 4 liter op 10.000 km. De auto gaat 3! dagen bij de dealer staan gelukkig is het nog bovaggarantie.
Wij zijn 1 week verder en nog steeds onze auto niet terug men heeft de cilinders uit de motor gehaald om te kijken of daar het probleem zit. We rijden al een week lang in een Kia Cee´d SW 1.4 liter ben benieuwd wat er uit gaat komen :roll:

Geplaatst: wo nov 16, 2011 1:33 pm
door lopster
kilroy schreef: Wij zijn 1 week verder en nog steeds onze auto niet terug men heeft de cilinders uit de motor gehaald om te kijken of daar het probleem zit. We rijden al een week lang in een Kia Cee´d SW 1.4 liter ben benieuwd wat er uit gaat komen :roll:
Och dat is niks!
Wij rijden since februari al rond in een leenauto.
Ik weet niet eens meer hoe hij er uit ziet. :?

Geplaatst: wo nov 16, 2011 5:58 pm
door Rik
Da's toch absurd, en een L4 K-series is toch nog wel een tandje easier om te fixen als het om cilinderbussen gaat . Wat is het probleem dat 'ie er al zo lang staat?

Geplaatst: wo nov 16, 2011 6:29 pm
door Eric27
Toch blij met mijn rover 75 diesel al zonder problemen 630.000 km gedraaid. Wel het normale onderhoud natuurlijk.

Eric.

Geplaatst: do nov 17, 2011 1:12 pm
door lopster
Is het niet zo dat er onder de cylinder bussen een soort siemerringen zitten?
En dat die niet los leverbaar zijn? :?:

Geplaatst: do nov 17, 2011 1:12 pm
door lopster
Eric27 schreef:Toch blij met mijn rover 75 diesel al zonder problemen 630.000 km gedraaid. Wel het normale onderhoud natuurlijk.

Eric.
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Geplaatst: do nov 17, 2011 1:14 pm
door 118GTR
lopster schreef:Is het niet zo dat er onder de cylinder bussen een soort siemerringen zitten?
En dat die niet los leverbaar zijn? :?:
Vloeibare pakking, anders niets.

Geplaatst: do nov 17, 2011 1:30 pm
door lopster
Mijn garage zij, dat de siemerringen onder de cylinderbussen defekt waren,en daardoor waren de cylinderbussen naar onderen gezakt.
Het gevolg daardoor zou zijn dat de koppaking niet over de cylinderbussen zou vallen en het niet te dichten was.
Na informatie bij hofstee in drachten,bleek dat de siemerringen niet los leverbaar waren.
Het gevolg:een nieuwe motor. :!:

Geplaatst: do nov 17, 2011 2:09 pm
door 118GTR
Nogmaals, de bussen staan direct in het blok met alleen vloeibare pakking. Ik weet niet siemerringen zijn, maar als ze er daadwerkelijk ringen mee bedoelen dan zijn het een stel fantasten.

De conclusie is wel goed overigens, als de bussen te laag liggen is het blok dus naar zijn grootje, en heb je een nieuw blok nodig.

Geplaatst: zo nov 20, 2011 5:17 pm
door kilroy
kilroy schreef: Wij zijn 1 week verder en nog steeds onze auto niet terug men heeft de cilinders uit de motor gehaald om te kijken of daar het probleem zit. We rijden al een week lang in een Kia Cee´d SW 1.4 liter ben benieuwd wat er uit gaat komen :roll:
Ik heb gisteren de auto opgehaald zonder extra kosten het enige wat ik kwijt was, was de volle tank van de leenauto. Verder komt het overzicht nog van wat er allemaal gedaan is maar dat hij bij Roto in Eindhoven is geweest dat is me al duidelijk want een Kiadealer heeft toch de expertise niet in huis zoals een roverdealer. :mrgreen:

Geplaatst: zo nov 20, 2011 5:38 pm
door Rik
kilroy schreef:... want een Kiadealer heeft toch de expertise niet in huis zoals een roverdealer. :mrgreen:
Kia heeft deze motor ook in lichtelijk aangepaste vorm toegepast in diverse modellen, zou op zich wel moeten weten hoe de V6 in elkaar zit. :+