Pagina 3 van 3

Geplaatst: wo sep 14, 2011 4:07 pm
door roland
Hij bedoeld zo iets
Afbeelding
das op aan achterwielaandrijving. zit een ontluchtingsventiel op
maar heb ik op een versnellingsbak nog nooit gezien daar ziten
volgens mijn geen kanaaltjes voor is gewoon een groot huis met tandwielen.

Geplaatst: wo sep 14, 2011 6:37 pm
door bam
Als die dopes werkelijk zo goed waren dan zaten ze al in de olie.
Bovenop de bak zit een zwarte dop die ventileert en zal niet zo gauw dicht slippen maar dit kan wel waardoor de druk in de bak kan oplopen.

Net als met die radiateur leak stoppers en olie additieven ze kunnen kanalen dicht laten slippen.
Dit zijn verkoop middelen of levensduur rekkers van de auto maar als je hem nog een paar jaar wil rijden zeg ik vervangen.

Andere middelen zijn stukjes binnenband of ontbijtkoek toevoegen aan de versnellingsbakolie :idea:

Geplaatst: wo sep 14, 2011 11:30 pm
door Sander02
ontbijtkoek :mrgreen:
Auto zal hopelijk nog anderhalf jaar meegaan.

Geplaatst: do sep 15, 2011 11:18 am
door Zeppie
Whaaa en nog een voordeel. Peperkoek ruikt lekkerder dan versnellingsbak olie :thumb:

Geplaatst: do sep 15, 2011 11:23 am
door tomcat.t16
:?

Waarom stort je je versnellingsbak niet meteen vol met stopverf? Dat dicht pas goed af.

Ik zeg, gewoon vervangen en niet gaan rommelen met allemaal klote middeltjes die uiteindelijk toch niet blijken te werken...

Geplaatst: do sep 15, 2011 3:23 pm
door Zeppie
Haha die Peter. Moest ff heel hard lachen. Stopverf hahaha.

Maar goed, wat al gezegd word gewoon vervangen en niet klote met dichtmiddelen..

Geplaatst: do okt 06, 2011 5:26 pm
door Sander02
bam schreef:Nee hoor 4 liter bak olie en een keerring is al 50 euro
Ik had net een garage aan de lijn en die zei, nou ik weet niet of die keerring voor een Rover nog makkelijk te krijgen is. Maar zal een tientje of 4 kosten en dan een tientje of 5 arbeid en dan nog olieniveau aanvullen.
maar moest het dus eerst bij z'n leverancier navragen. Kan een garage daar echt 4 tientjes voor vragen of kan ik die dan beter zelf aanleveren?
heb geen idee van de kosten, maar omdat Bam het over zo'n laag bedrag had voor olie en ring.

Geplaatst: vr okt 07, 2011 12:05 am
door bam

Geplaatst: zo okt 09, 2011 11:19 pm
door Sander02
Dank je Bam. Garage heeft even gekeken voor juiste offerte kunnen maken en het word toch een stuk duurder, want het zou wel 2 en half uur arbeid kunnen zijn. Dus in totaal misschien wel 250 euro. Dan laat ik het wel ergens anders uitvoeren. Scheelt toch weer zo'n 100 euro.

Geplaatst: ma okt 10, 2011 9:05 am
door Rik
Sander02 schreef:heb geen idee van de kosten, maar omdat Bam het over zo'n laag bedrag had voor olie en ring.
Garages vinden het gewoon niet relaxed als jij met je eigen spulletjes aan komt zetten, en logisch ook, want als ik een bijvoorbeeld een keerring vervang die lekt maar die jij hebt aangeleverd, wie verteld mij dan dat jij de juiste hebt? Is slechts een voorbeeld natuurlijk.

Anyhow, vervangen van de keerring aan een zijde zou om en nabij de € 100,- tot 125,- incl. alles mogen kosten.
Vreemd is het wel, want de bakseals zitten bijna op gelijk niveau van het max. oliepeil. Hij krijgt het er wel uit, maar zal geen storm lopen. Ik ben benieuwd naar de hoeveelheid olie die er momenteel in zit. :+

Geplaatst: ma okt 10, 2011 2:26 pm
door Sander02
Het was flink nat, toen die garage keek. Hij zei ook van lekt behoorlijk.

Als die seals zo hoog zitten, dan bedoel je met :+ waarschijnlijk dat er te veel olie inzit?

Maar als ik niet bijvul, merk ik toch echt dat het schakelen minder soepel gaat.

Geplaatst: wo okt 12, 2011 7:25 am
door Rik
Sander02 schreef:Als die seals zo hoog zitten, dan bedoel je met :+ waarschijnlijk dat er te veel olie inzit?
Yes. Seals zitten niet spectaculair hoog, maar de onderste rand zit ongeveer plus-minus ter hoogte van het reguliere aanbevolen olieniveau. Laat ik het zo stellen. Als de bak nog olie druipt terwijl de auto een nacht heeft stilgestaan dan zit 'ie absoluut te vol.

Geplaatst: wo okt 12, 2011 10:13 am
door 118GTR
Euh Rik, je hebt het nu over een PG1 denk ik. Bij een R65 waar exact de juiste hoeveelheid olie in zit komt er heel wat uit als je de aandrijfassen eruit trekt(it happens ;) )

Geplaatst: wo okt 12, 2011 2:09 pm
door Rik
Oh kudt! Je hebt gelijk, ik haal ze door elkaar.
Thank you! Sorry Sander... :oops:

Geplaatst: vr okt 28, 2011 12:51 am
door Sander02
Ok de keering is vervangen en er zat veelste veel olie in.
Mogelijk is het minder gaan lekken nadat ik een maand geleden een stoplek middeltje erin gegooid had, en toch nog aardig wat olie er bij gegooid had.

Nu is het wel zo, dat ik het schakelen anders vind voelen dan vroeger. Minder lekker zeg maar. De garage had er verder niet naar gekeken, maar zei misschien zit er ergens speling ofzo. Hij dacht niet dat het aan de bak zou liggen (had ie nog nooit met een japanner meegemaakt).

Wat denken jullie? Gaat dus nog wel goed in elke versnelling, maar voelt gewoon niet zo lekker als voorheen.

Geplaatst: vr jan 20, 2012 7:30 pm
door Sander02
Hij lekt gewoon weer ondanks de nieuwe keerring. Schijnt te veel speling in die as te zitten die er in gaat. Dat ronde dikke blokje om die as zeg maar voor de keerring kan je iets te veel van links naar rechts bewegen. Maar goed, daar zou ik volgens garage wel mee kunnen doorrijden.

Moet dan echt die hele as vervangen worden?