Pagina 3 van 3

Geplaatst: di mar 15, 2011 9:53 am
door bam
Steven Rover schreef:Oke bedankt :D Ik heb nog een mailtje naar BZJ gestuurd, misschien hebben ze er nog een..... :mrgreen:
Kun je lang wachten, ik zou ze bellen want ze zijn niet zo melig.

Geplaatst: di mar 15, 2011 11:29 am
door jantino
Nee dat blijkt, zojuist maar even gebeld voor de zekerheid.

Blijkt dat het onderdeel dat ze hadden defect was. Dus had geen zin om te sturen natuurlijk. Ik had niets meer van ze gehoord omdat.... inderdaad, zij mijn mail adres niet meer hadden :)

Geplaatst: di mar 15, 2011 12:41 pm
door Steven Rover
Ik kreeg na 12 uur al een berichtje terug dat ze er geen meer hadden helaas :mrgreen:

Waarschijnlijk waren ze zo snel omdat jullie ook over hetzelfde item belde ;) :lol:

Dus nu moet je toch weer opzoek naar een ander :(

Geplaatst: di mar 15, 2011 12:47 pm
door jantino
Ja tranen in mn kop.

Maar goed, net ook maar ff gebeld met eps uitlaten. Schijnt dat zo'n rover maar liefst 4 dempers heeft. knetter zeg. Denk dat (minstens) 1 daarvan z'n tijd gehad heeft, dat die daarom ratelt als je gast. In dat geval laat ik er een aardige rvs uitlaat onder zetten.

Heb nu eerst ff een odb2 lezer besteld. even foutcodes resetten en vervolgens uitlezen wat er nu mis is. Want ik weet nu toch wel vrij zeker dat ie weer op 6 cilinders loopt. of ik wordt zo langzamerhand gek, kan ook heel goed :D

Indien nodig zit ik toch wel te denken om een nieuw spruitstuk aan te schaffen. Als je zo'n ding van binnen bekijkt, snap je waarom ze zo snel stuk gaan. Hopeloos bedacht dat ding.

Geplaatst: di mar 15, 2011 1:52 pm
door Rik
jantino schreef:Want ik weet nu toch wel vrij zeker dat ie weer op 6 cilinders loopt. of ik wordt zo langzamerhand gek, kan ook heel goed :D
Sinds ik een backfire heb gehad hoor ik veel meer bijzonderheden aan de Land Rover dan eerst, en dat terwijl alle bougies er goed uitzien, de compressie goed is en hij niet meer lekt in het inlaattraject... Hij's zelfs zuiniger. Toch twijfel ik stevig aan mijn bevindingen en heb ik nog steeds het idee dat 'ie minder mooi loopt... :+ Als je maar lang genoeg luistert ga je vanzelf aan jezelf twijfelen.

Geplaatst: di mar 15, 2011 2:31 pm
door jantino
Dag Rik,

Volgens mij heb je gelijk. Toch uit pure paranoia ff een filmpje gemaakt van het blokje:

http://www.jantino.nl/auto/zoklinktienu.mov

Hoe klinkt ie? Normaal of toch niet normaal?

En dat mn uitlaat lam is weet ik nu ook zeker, als ik m dicht hou op 't einde, loopt ie niet minder :-) en oh ja, dan zie ik m in het midden roken. Tijd voor vervanging.

http://www.jantino.nl/auto/vanzijkant.mov

Geplaatst: di mar 15, 2011 9:29 pm
door arjan_m
Het kan aan mij liggen, maar ik heb geen geluid bij de filmpjes... :?

Geplaatst: di mar 15, 2011 10:20 pm
door jantino
Hm, is een standaard h264 filmpje. QuickTime, Vlc, internet explorer 9, Chrome en safari moeten m af kunnen spelen (incl geluid)

Welk proggie gebruik jij?

Geplaatst: di mar 15, 2011 10:31 pm
door arjan_m
Media Player Classic Home Cinema.... Geen idee verder, zat in mijn Pliek XP. Ik ga nu eens Quiktime maar eens installeren, dat helpt vast :mrgreen:

Geplaatst: di mar 15, 2011 10:39 pm
door jantino
ah bekende is dat. Met http://codecpack.nl/klcodec.htm (K codec pack lite)

Kun je zo'n beetje alles afspelen met media player classic. Maar goed, quicktime werkt natuurlijk ook prima. :-) Ben benieuwd!

Geplaatst: di mar 22, 2011 9:45 am
door jantino
Even ter afsluiting. Heb inmiddels een storingsdinglezer gekocht (ODB2), spruitstuk is inmiddels vervangen door een werkende :)

Kreeg alsnog een foutcode. Cilinder 5 sloeg (af en toe) over. Nieuwe bougie erin en voila. Wagen rijdt weer als vanouds.

door naar het volgende project. :-)

Nogmaals dank voor het meedenken en helpen hierzo!

Geplaatst: di mar 22, 2011 10:01 am
door Steven Rover
Mooi dat alles het weer doet :D

Spruitstuk vervangen was plug and play?

Geplaatst: di mar 22, 2011 10:11 am
door jantino
Ja valt reuze mee.

Ben er in eerste instantie (vorig jaar ergens) mee naar de garage geweest. In Hilversum, acs. Deze deden voorheen in Rovers. 750 euro voor het onderdeel en vervolgens 3 a 4 uur werk. Moest toch wel rekenen op minstens 1200 ex btw. Potverdorie.

Heb het zelf (als computernerd zijnde) in 2 uur gefixed. Tweedehands spruitstuk erop van 200 euro. Klaar is kees.

Maar goed, kwestie van de 4 bouten los halen, het metalen gasklepinlaat geval met 4 torx schroeven los halen. Alle slangetjes en plugjes loshalen. Met een plamuur mes voorzichtig tussen het inlaat en inlaatspruitstuk wrikken totdat ie omhoog komt. en dan pak je m er zo tussen vandaan. Vervolgens weer achterste voren werken om het andere ding ertussen te porren.

Geplaatst: di mar 22, 2011 10:39 am
door tomcat.t16
Mooi dat het weer werkt Reint, als je nog ooit een inlaatspruitstuk nodig hebt... ik heb er nog een ;)

Geplaatst: di mar 22, 2011 10:45 am
door jantino
gheheh, Verwacht dat deze na zo'n 100.000 km ook weer aan vervanging toe is. Zet maar alvast in je agenda. :-)