duur grapje

gio87

Bericht door gio87 »

hAz schreef:Sterkte!
Roverblokken ingewikkeld en kwetsbaar? Onzin.
De garage is verantwoordelijk voor de schade aan je motor. Schrijf ze een brief, aangetekend, en stel ze daarin aansprakelijk voor de ontstane schade.

Neem onderstaande ten laste legging op in je brief:

1) je hebt je auto erheen gebracht voor reparatie
2) garage heeft diagnose gesteld ==> koppakking lek (koelvloeistof afname / smurrie door vermenging koelvloeistof en olie)
3) na vervangen van de koppakking blijkt de motor op andere plaatsen vernield, waar voorheen nog geen sprake van was omdat je auto rijdend is aangeboden!
4) garage moet oplossing bieden, hetzij reparatie / vervanging motor of reparatie elders. De enige kosten die jij verschuldigd bent zijn de kosten voor vervangen van de koppakking.

Geef aan in je brief dat je, indien de garagist weigert jou tegemoet te komen, overgaat tot beslaglegging. En dat alle uit de procedurele stappen voortvloeiende kosten voor rekening van het garagebedrijf komen.

Zet voor jezelf alle uitspraken van de garage op papier, met datum en tijd erbij. En ga niet akkoord met reparatie onder voorwaarden zoals: gedeelde kosten enz enz...

Laat je brief eerst lezen door iemand met een beetje verstand van geldzaken en de Nederlandse taal
Als je geen rechtsbijstand hebt kun je misschien even langsgaan bij de rechtswinkel. Ook bij een advocaat kun je vrijblijvend zonder kosten een gesprek aanvragen!

Succes en hou ons op de hoogte!

Groet, Han
ja maar weet je wat het is. toen ik de auto bracht daar reed die wel maar totaal niet goed, kan niet meer op trekken (compressie verlies), heel er stotteren, motor werd warm (natuurlijk omdat alle koelvloeistof weg was) dus er moet al iets meer fout gezeten hebben in de motor dan alleen de koppakking dat kan niet anders lijkt me..

Ik heb er zelf niet veel verstand van motorisch. maar heb aan me schoonpa gevraagd (heeft er veel verstand van) die heeft de garage ook gebeld want ook hij vond het nogal vaag. maar hij kwam ook tot de conclussie dat de garage er weinig aan kan doen. (wat en hoe en waarom moet je mij ook ni vragen heb er al hoop gezeik mee) marja komt er wel op neer dat er een nieuwe motor in moet want zo verkopen krijg ik er ook niks meer voor.
Laatst gewijzigd door gio87 op zo jan 16, 2011 9:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

motor werd warm (natuurlijk omdat alle koelvloeistof weg was)
:cry: als jij zonder koelvloeistof heb gereden {hoever ??} dan heb je een oververhitte motor gehad.
hetvolgende senario is dan goed mogelijk.

zuigers zetten zodanig uit dat de weerstand in de cillinderbussen zo hoog word dat deze mee gaan bewegen waardoor ze tegen de cillinderkop slaan en dus aan de onderkant loskomen.
als dit maar 1 mm is , dan is het al voldoende om grote schade te hebben.

zo'n blok is te repareren , maar gaat enorm veel kosten omdat je alle lagerschalen ook moet doen enz enz

ander blok is de enige juiste keuze in dit geval
Afbeelding
gio87

Bericht door gio87 »

MARVON schreef:
:cry: als jij zonder koelvloeistof heb gereden {hoever ??} dan heb je een oververhitte motor gehad.
hetvolgende senario is dan goed mogelijk.

zuigers zetten zodanig uit dat de weerstand in de cillinderbussen zo hoog word dat deze mee gaan bewegen waardoor ze tegen de cillinderkop slaan en dus aan de onderkant loskomen.
als dit maar 1 mm is , dan is het al voldoende om grote schade te hebben.

zo'n blok is te repareren , maar gaat enorm veel kosten omdat je alle lagerschalen ook moet doen enz enz

ander blok is de enige juiste keuze in dit geval
[/quote

nou heb er niet lang mee gereden denk ong 1 a 2 km maar heb al eerder een x gehad jaar terug ofow dat de vloeistof ineens weg was..na de garage geweest enz maar was niet de koppakking na even aagekeken en weer vloeistof bij gedaan. En toen was het weer goed moet wel zeggen de vloeistof ging wel sneller op marja verder geen problemen.. Maar idd dat zei de garage ook kunnen het ook wel maken maar dat gaat zo duur worden aan manuren dat je net zo goed een nieuw blok erin kan zetten..
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

Ik weet al hoe het zit, die 95% sloeg op hun eigen ervaring. :p

Wat een kneuzen daar zeg, als ze er niet aan durven beginnen moeten ze het niet gaan proberen ook...

Als echt elke K-serie met lekke koppakking zou betekenen dat er een nieuwe motor in moest dan was Rover al veel eerder failliet gegaan. En die garages ook.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Plaats reactie