ja maar weet je wat het is. toen ik de auto bracht daar reed die wel maar totaal niet goed, kan niet meer op trekken (compressie verlies), heel er stotteren, motor werd warm (natuurlijk omdat alle koelvloeistof weg was) dus er moet al iets meer fout gezeten hebben in de motor dan alleen de koppakking dat kan niet anders lijkt me..hAz schreef:Sterkte!
Roverblokken ingewikkeld en kwetsbaar? Onzin.
De garage is verantwoordelijk voor de schade aan je motor. Schrijf ze een brief, aangetekend, en stel ze daarin aansprakelijk voor de ontstane schade.
Neem onderstaande ten laste legging op in je brief:
1) je hebt je auto erheen gebracht voor reparatie
2) garage heeft diagnose gesteld ==> koppakking lek (koelvloeistof afname / smurrie door vermenging koelvloeistof en olie)
3) na vervangen van de koppakking blijkt de motor op andere plaatsen vernield, waar voorheen nog geen sprake van was omdat je auto rijdend is aangeboden!
4) garage moet oplossing bieden, hetzij reparatie / vervanging motor of reparatie elders. De enige kosten die jij verschuldigd bent zijn de kosten voor vervangen van de koppakking.
Geef aan in je brief dat je, indien de garagist weigert jou tegemoet te komen, overgaat tot beslaglegging. En dat alle uit de procedurele stappen voortvloeiende kosten voor rekening van het garagebedrijf komen.
Zet voor jezelf alle uitspraken van de garage op papier, met datum en tijd erbij. En ga niet akkoord met reparatie onder voorwaarden zoals: gedeelde kosten enz enz...
Laat je brief eerst lezen door iemand met een beetje verstand van geldzaken en de Nederlandse taal
Als je geen rechtsbijstand hebt kun je misschien even langsgaan bij de rechtswinkel. Ook bij een advocaat kun je vrijblijvend zonder kosten een gesprek aanvragen!
Succes en hou ons op de hoogte!
Groet, Han
Ik heb er zelf niet veel verstand van motorisch. maar heb aan me schoonpa gevraagd (heeft er veel verstand van) die heeft de garage ook gebeld want ook hij vond het nogal vaag. maar hij kwam ook tot de conclussie dat de garage er weinig aan kan doen. (wat en hoe en waarom moet je mij ook ni vragen heb er al hoop gezeik mee) marja komt er wel op neer dat er een nieuwe motor in moet want zo verkopen krijg ik er ook niks meer voor.