Pagina 3 van 3

Geplaatst: ma aug 23, 2010 11:53 am
door gangsterman1234
okee,

de volgende update dan maar, ga weer gewon voor een normale rover bak denk ik, heb geen zin om voor mijn dagelijkse auto zo veel utizoekwerk te doen, moet gewoon rijden en er leuk uitzien:P

kloten en meten is voor de hobbyauto (een VW kever in mijn geval)

ik ga dus via peter een bak uit engeland halen en mijn wielophanging laten richten, een vriend van me werkt in een schadeherstel bedrijf en mogen 1 zaterdag in de maand zelf beunen dus voor eurotje of 50 is hij weer helemaal recht:D:D

en dan met nieuwe bak en nieuwe aandrijfas moet alles weer helemaal goed zijn..

THNX voor al jullie hulp en uitleg!!!!!

owja, nog 1 ding wat ik me afvroeg, boven de olie aftapplug zit nog een plug op je diff, is dit je niveau indicatie voor je bak of wat zou je daar mee moeten????

Geplaatst: ma aug 23, 2010 2:23 pm
door Rik
gangsterman1234 schreef:owja, nog 1 ding wat ik me afvroeg, boven de olie aftapplug zit nog een plug op je diff, is dit je niveau indicatie voor je bak of wat zou je daar mee moeten????
De onderste plug is als het goed is om olie af te tappen, de bovenste om nieuwe olie in de bak te doen met behulp van een trekpompje. Anders zou je je bak moeten demonteren om er olie in te doen.

Geplaatst: ma aug 23, 2010 2:55 pm
door gangsterman1234
Huh, vullen is tog via het plastic pijpje op de bovenkant???

Ik heb hem altijd gevult door die bovenste.

Geplaatst: ma aug 23, 2010 3:54 pm
door MARTIN
gangsterman1234 schreef:Huh, vullen is tog via het plastic pijpje op de bovenkant???

Ik heb hem altijd gevult door die bovenste.
:mrgreen: dit kan,maar dan moet je de bovenste plug toch eruit draaien.
want dat is tevens het juiste nivo

Geplaatst: ma aug 23, 2010 4:11 pm
door gangsterman1234
jah okee, dat was idd wat ik dacht... als het goed is is dat totaal een litertje of 2 wat er in moet dan... heb ik het tog goed gedaan:D:D:D

THNX :D:D

Geplaatst: ma aug 23, 2010 4:15 pm
door Rik
gangsterman1234 schreef:Huh, vullen is tog via het plastic pijpje op de bovenkant???

Ik heb hem altijd gevult door die bovenste.
Dat is een ontluchting.

Het kan op zich wel via dat pijpje, maar 2 liter is wat (uit m'n hoofd) voorgeschreven staat, als je er 4 liter in krijgt (of misschien zelfs wel meer) is dat in het begin lekker stil, vervolgens zegt je bak dikke doei...

Geplaatst: ma aug 23, 2010 4:40 pm
door gangsterman1234
jah klopt, ik weet idd dat overvullen ook niet goed is.

heb hem altijd gevult door het bovenste pijpje met de "niveau" plug open en dan heel langzaam tot hij overloopt en dan even laten uitstabiliseren en dicht doen..

Geplaatst: ma aug 23, 2010 6:23 pm
door 118GTR
Riksel schreef: Dat is een ontluchting.
Vullen doe je bij een R65 echt vanaf de bovenkant, zo staat het in de handleidingen, en zo staat ook op de dop zelf.
Even de bovenste vulbout eraf net boven het diff, en dan bijvullen totdat er daar wat uitkomt.

Echt tig keer makkelijker dan een PG1 die je moet bijvullen met een slangetje dat nog best lastig in dat boutgat te stoppen is.

Geplaatst: do okt 21, 2010 11:33 am
door gangsterman1234
heeeeeey allemaal,

even een update met meteen een vraag!!

ik heb ondertussen via peter een bak uit engeland met 35000 MIJL op de tellen, maar op de een of andere manier is deze ook kappot, maken hetzelfde geluid als de andere die eronder gezeten hebben,

het geluid is naar eigen zeggen en naar mening van nog aantal mensen de secondary as lager (uitgaande as van de bak)

nou heb ik in me hoofd dat ik de eerder gedemonteerde bak wil laten fixen, nieuw lager erin en even na laten kijken, hij schakeld namelijk verder helemaal goed, geen gekke geluiden, alleen dat lager.

ik heb dus 2 vragen:
1: hebben meer mensen dit gehad???
2: wat hebben jullie er aan gedaan en is er op het forum iemand die bakken kan fixen tegen leuk prijsje???

hoor graag wat van jullie:D

gr timo

Geplaatst: vr okt 29, 2010 8:33 pm
door Robert-220TC
www.rhenoybv.nl
heeft ook zat.
in mijn geval waren die goedkoper dan the UK

Geplaatst: za okt 30, 2010 6:28 pm
door Turbo jap
rik wat voor versnellingsbak heb jij dan,
ik had me bak kapot, bij peter andere gehaald, nieuwe lagers enzo er in alleen doet de 5e versnelling doet het niet, het licht niet aan de schakelstangen ofso want als ik aan het pokje in de bak zelf trek gaat die ook niet in de 5. kan iemand mij hier mee helpen?
ik wil ook 260 km/h gaan...

Geplaatst: za okt 30, 2010 6:40 pm
door Johnny_D
waarom wil 260kmh gaan :?:
dat mag niet eens in nederland ;)

Geplaatst: za okt 30, 2010 11:19 pm
door Rik
Turbo jap schreef:rik wat voor versnellingsbak heb jij dan,
ik had me bak kapot, bij peter andere gehaald, nieuwe lagers enzo er in alleen doet de 5e versnelling doet het niet, het licht niet aan de schakelstangen ofso want als ik aan het pokje in de bak zelf trek gaat die ook niet in de 5. kan iemand mij hier mee helpen?
ik wil ook 260 km/h gaan...
Ik heb zelf een leuke samengesteld uit 4 verschillende PG1's.
Ik heb een M-gearset met een langere 5de versnelling, een "6" diff (ratio daarvan is 3.937), uiteraard de verbeterde lagers, een Torssen diff en de juiste bellhousing (zijn ook verschillende van geweest voor de T-series).

Als je 5de versnelling niet werkt heb je ín de versnellingsbak iets niet goed zitten. Dat kan vanalles zijn, maar ik ga uit van je schakelmechanisme in de bak zelf (waar de schakelstangen aan trekken/duwen). Dat steekt erg nauw en aangezien de andere versnellingen het wél doen lijkt het me géén synchromesh probleem. Maargoed... 260 km/h kan 'ie ook in z'n 4.

@Johnny: omdat het kan natuurlijk! :+

Geplaatst: zo okt 31, 2010 1:01 am
door Johnny_D
Rik schreef:
@Johnny: omdat het kan natuurlijk! :+
I know :+
Ik reed vorig weekend ook nog 220 in een wedstrijdje tegen een 207gti :mrgreen: (die voor een 2.0 16v met 148pk echt niet snel zijn :? )
maar vond het wel even een leuke wijze opmerking om te plaatse :+