versnellingsbak HELEMAAL aan gort

214 216 218 220 25
gangsterman1234

Bericht door gangsterman1234 »

okee,

de volgende update dan maar, ga weer gewon voor een normale rover bak denk ik, heb geen zin om voor mijn dagelijkse auto zo veel utizoekwerk te doen, moet gewoon rijden en er leuk uitzien:P

kloten en meten is voor de hobbyauto (een VW kever in mijn geval)

ik ga dus via peter een bak uit engeland halen en mijn wielophanging laten richten, een vriend van me werkt in een schadeherstel bedrijf en mogen 1 zaterdag in de maand zelf beunen dus voor eurotje of 50 is hij weer helemaal recht:D:D

en dan met nieuwe bak en nieuwe aandrijfas moet alles weer helemaal goed zijn..

THNX voor al jullie hulp en uitleg!!!!!

owja, nog 1 ding wat ik me afvroeg, boven de olie aftapplug zit nog een plug op je diff, is dit je niveau indicatie voor je bak of wat zou je daar mee moeten????
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

gangsterman1234 schreef:owja, nog 1 ding wat ik me afvroeg, boven de olie aftapplug zit nog een plug op je diff, is dit je niveau indicatie voor je bak of wat zou je daar mee moeten????
De onderste plug is als het goed is om olie af te tappen, de bovenste om nieuwe olie in de bak te doen met behulp van een trekpompje. Anders zou je je bak moeten demonteren om er olie in te doen.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
gangsterman1234

Huh, vullen is tog via het plastic pijpje op de bovenkant???

Ik heb hem altijd gevult door die bovenste.
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

gangsterman1234 schreef:Huh, vullen is tog via het plastic pijpje op de bovenkant???

:mrgreen: dit kan,maar dan moet je de bovenste plug toch eruit draaien.
want dat is tevens het juiste nivo
Afbeelding
gangsterman1234

jah okee, dat was idd wat ik dacht... als het goed is is dat totaal een litertje of 2 wat er in moet dan... heb ik het tog goed gedaan:D:D:D

THNX :D:D
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

gangsterman1234 schreef:Huh, vullen is tog via het plastic pijpje op de bovenkant???

Dat is een ontluchting.

Het kan op zich wel via dat pijpje, maar 2 liter is wat (uit m'n hoofd) voorgeschreven staat, als je er 4 liter in krijgt (of misschien zelfs wel meer) is dat in het begin lekker stil, vervolgens zegt je bak dikke doei...
gangsterman1234

jah klopt, ik weet idd dat overvullen ook niet goed is.

heb hem altijd gevult door het bovenste pijpje met de "niveau" plug open en dan heel langzaam tot hij overloopt en dan even laten uitstabiliseren en dicht doen..
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Riksel schreef: Dat is een ontluchting.
Vullen doe je bij een R65 echt vanaf de bovenkant, zo staat het in de handleidingen, en zo staat ook op de dop zelf.
Even de bovenste vulbout eraf net boven het diff, en dan bijvullen totdat er daar wat uitkomt.

Echt tig keer makkelijker dan een PG1 die je moet bijvullen met een slangetje dat nog best lastig in dat boutgat te stoppen is.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
gangsterman1234

heeeeeey allemaal,

even een update met meteen een vraag!!

ik heb ondertussen via peter een bak uit engeland met 35000 MIJL op de tellen, maar op de een of andere manier is deze ook kappot, maken hetzelfde geluid als de andere die eronder gezeten hebben,

het geluid is naar eigen zeggen en naar mening van nog aantal mensen de secondary as lager (uitgaande as van de bak)

nou heb ik in me hoofd dat ik de eerder gedemonteerde bak wil laten fixen, nieuw lager erin en even na laten kijken, hij schakeld namelijk verder helemaal goed, geen gekke geluiden, alleen dat lager.

ik heb dus 2 vragen:
1: hebben meer mensen dit gehad???
2: wat hebben jullie er aan gedaan en is er op het forum iemand die bakken kan fixen tegen leuk prijsje???

hoor graag wat van jullie:D

gr timo
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

www.rhenoybv.nl
heeft ook zat.
in mijn geval waren die goedkoper dan the UK
Turbo jap
MG-R Fanatic

Bericht door Turbo jap »

rik wat voor versnellingsbak heb jij dan,
ik had me bak kapot, bij peter andere gehaald, nieuwe lagers enzo er in alleen doet de 5e versnelling doet het niet, het licht niet aan de schakelstangen ofso want als ik aan het pokje in de bak zelf trek gaat die ook niet in de 5. kan iemand mij hier mee helpen?
ik wil ook 260 km/h gaan...
Rover 220 Turbo Coupé Spec Jap "95 (Japan Import)
Rover 220 Turbo Coupé Time Attack "94
Rover 220 Turbo Coupé FDH "98
BMW 325i Hartge (drift auto) "92

Afbeelding
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

waarom wil 260kmh gaan :?:
dat mag niet eens in nederland ;)
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

Turbo jap schreef:rik wat voor versnellingsbak heb jij dan,
ik had me bak kapot, bij peter andere gehaald, nieuwe lagers enzo er in alleen doet de 5e versnelling doet het niet, het licht niet aan de schakelstangen ofso want als ik aan het pokje in de bak zelf trek gaat die ook niet in de 5. kan iemand mij hier mee helpen?
ik wil ook 260 km/h gaan...
Ik heb zelf een leuke samengesteld uit 4 verschillende PG1's.
Ik heb een M-gearset met een langere 5de versnelling, een "6" diff (ratio daarvan is 3.937), uiteraard de verbeterde lagers, een Torssen diff en de juiste bellhousing (zijn ook verschillende van geweest voor de T-series).

Als je 5de versnelling niet werkt heb je ín de versnellingsbak iets niet goed zitten. Dat kan vanalles zijn, maar ik ga uit van je schakelmechanisme in de bak zelf (waar de schakelstangen aan trekken/duwen). Dat steekt erg nauw en aangezien de andere versnellingen het wél doen lijkt het me géén synchromesh probleem. Maargoed... 260 km/h kan 'ie ook in z'n 4.

@Johnny: omdat het kan natuurlijk! :+
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

Rik schreef:
@Johnny: omdat het kan natuurlijk! :+
I know :+
Ik reed vorig weekend ook nog 220 in een wedstrijdje tegen een 207gti :mrgreen: (die voor een 2.0 16v met 148pk echt niet snel zijn :? )
maar vond het wel even een leuke wijze opmerking om te plaatse :+
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
Plaats reactie