versnellingsbak HELEMAAL aan gort
okee,
de volgende update dan maar, ga weer gewon voor een normale rover bak denk ik, heb geen zin om voor mijn dagelijkse auto zo veel utizoekwerk te doen, moet gewoon rijden en er leuk uitzien:P
kloten en meten is voor de hobbyauto (een VW kever in mijn geval)
ik ga dus via peter een bak uit engeland halen en mijn wielophanging laten richten, een vriend van me werkt in een schadeherstel bedrijf en mogen 1 zaterdag in de maand zelf beunen dus voor eurotje of 50 is hij weer helemaal recht:D:D
en dan met nieuwe bak en nieuwe aandrijfas moet alles weer helemaal goed zijn..
THNX voor al jullie hulp en uitleg!!!!!
owja, nog 1 ding wat ik me afvroeg, boven de olie aftapplug zit nog een plug op je diff, is dit je niveau indicatie voor je bak of wat zou je daar mee moeten????
de volgende update dan maar, ga weer gewon voor een normale rover bak denk ik, heb geen zin om voor mijn dagelijkse auto zo veel utizoekwerk te doen, moet gewoon rijden en er leuk uitzien:P
kloten en meten is voor de hobbyauto (een VW kever in mijn geval)
ik ga dus via peter een bak uit engeland halen en mijn wielophanging laten richten, een vriend van me werkt in een schadeherstel bedrijf en mogen 1 zaterdag in de maand zelf beunen dus voor eurotje of 50 is hij weer helemaal recht:D:D
en dan met nieuwe bak en nieuwe aandrijfas moet alles weer helemaal goed zijn..
THNX voor al jullie hulp en uitleg!!!!!
owja, nog 1 ding wat ik me afvroeg, boven de olie aftapplug zit nog een plug op je diff, is dit je niveau indicatie voor je bak of wat zou je daar mee moeten????
De onderste plug is als het goed is om olie af te tappen, de bovenste om nieuwe olie in de bak te doen met behulp van een trekpompje. Anders zou je je bak moeten demonteren om er olie in te doen.gangsterman1234 schreef:owja, nog 1 ding wat ik me afvroeg, boven de olie aftapplug zit nog een plug op je diff, is dit je niveau indicatie voor je bak of wat zou je daar mee moeten????
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Dat is een ontluchting.gangsterman1234 schreef:Huh, vullen is tog via het plastic pijpje op de bovenkant???
Ik heb hem altijd gevult door die bovenste.
Het kan op zich wel via dat pijpje, maar 2 liter is wat (uit m'n hoofd) voorgeschreven staat, als je er 4 liter in krijgt (of misschien zelfs wel meer) is dat in het begin lekker stil, vervolgens zegt je bak dikke doei...
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Vullen doe je bij een R65 echt vanaf de bovenkant, zo staat het in de handleidingen, en zo staat ook op de dop zelf.Riksel schreef: Dat is een ontluchting.
Even de bovenste vulbout eraf net boven het diff, en dan bijvullen totdat er daar wat uitkomt.
Echt tig keer makkelijker dan een PG1 die je moet bijvullen met een slangetje dat nog best lastig in dat boutgat te stoppen is.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
heeeeeey allemaal,
even een update met meteen een vraag!!
ik heb ondertussen via peter een bak uit engeland met 35000 MIJL op de tellen, maar op de een of andere manier is deze ook kappot, maken hetzelfde geluid als de andere die eronder gezeten hebben,
het geluid is naar eigen zeggen en naar mening van nog aantal mensen de secondary as lager (uitgaande as van de bak)
nou heb ik in me hoofd dat ik de eerder gedemonteerde bak wil laten fixen, nieuw lager erin en even na laten kijken, hij schakeld namelijk verder helemaal goed, geen gekke geluiden, alleen dat lager.
ik heb dus 2 vragen:
1: hebben meer mensen dit gehad???
2: wat hebben jullie er aan gedaan en is er op het forum iemand die bakken kan fixen tegen leuk prijsje???
hoor graag wat van jullie:D
gr timo
even een update met meteen een vraag!!
ik heb ondertussen via peter een bak uit engeland met 35000 MIJL op de tellen, maar op de een of andere manier is deze ook kappot, maken hetzelfde geluid als de andere die eronder gezeten hebben,
het geluid is naar eigen zeggen en naar mening van nog aantal mensen de secondary as lager (uitgaande as van de bak)
nou heb ik in me hoofd dat ik de eerder gedemonteerde bak wil laten fixen, nieuw lager erin en even na laten kijken, hij schakeld namelijk verder helemaal goed, geen gekke geluiden, alleen dat lager.
ik heb dus 2 vragen:
1: hebben meer mensen dit gehad???
2: wat hebben jullie er aan gedaan en is er op het forum iemand die bakken kan fixen tegen leuk prijsje???
hoor graag wat van jullie:D
gr timo
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Contacteer:
-
- MG-R Fanatic
rik wat voor versnellingsbak heb jij dan,
ik had me bak kapot, bij peter andere gehaald, nieuwe lagers enzo er in alleen doet de 5e versnelling doet het niet, het licht niet aan de schakelstangen ofso want als ik aan het pokje in de bak zelf trek gaat die ook niet in de 5. kan iemand mij hier mee helpen?
ik wil ook 260 km/h gaan...
ik had me bak kapot, bij peter andere gehaald, nieuwe lagers enzo er in alleen doet de 5e versnelling doet het niet, het licht niet aan de schakelstangen ofso want als ik aan het pokje in de bak zelf trek gaat die ook niet in de 5. kan iemand mij hier mee helpen?
Ik heb zelf een leuke samengesteld uit 4 verschillende PG1's.Turbo jap schreef:rik wat voor versnellingsbak heb jij dan,
Ik heb een M-gearset met een langere 5de versnelling, een "6" diff (ratio daarvan is 3.937), uiteraard de verbeterde lagers, een Torssen diff en de juiste bellhousing (zijn ook verschillende van geweest voor de T-series).
Als je 5de versnelling niet werkt heb je ín de versnellingsbak iets niet goed zitten. Dat kan vanalles zijn, maar ik ga uit van je schakelmechanisme in de bak zelf (waar de schakelstangen aan trekken/duwen). Dat steekt erg nauw en aangezien de andere versnellingen het wél doen lijkt het me géén synchromesh probleem. Maargoed... 260 km/h kan 'ie ook in z'n 4.
@Johnny: omdat het kan natuurlijk!