Pagina 3 van 7

Geplaatst: di jun 22, 2010 1:16 pm
door Dr Doggystyle
ziet er cool uit

Geplaatst: di jun 22, 2010 1:19 pm
door Boarderken
white_cobra schreef:Ja deze is helemaal nieuw en de gasklep staat stationair dicht.
Waar zit deze schroef? Kan er zo niet 1 ondekken.
Normaal zie je op je gasklep ergens een zwart topje zitten.
Deze kan eraf genomen worden waaronder de stationair-schroef zit. Bij draaiende motor dus dichtdraaien en af en toe eens controleren wat je sationair toerental doet. ;)

klikken voor grotere versie ;)
Afbeelding

Geplaatst: di jun 22, 2010 2:20 pm
door tomcat.t16
Geinig die cold intake. Maar geloof idd ook niet echt in de werking van dat ventilatortje.

Geplaatst: di jun 22, 2010 2:48 pm
door MGPete
Is dat echt een ventilatortje?
Lijkt ook een beetje op zo'n cyclone... een dingetje dat de koude lucht doet wervelen zodra het je manifold binnen komt en daardoor beter zou mengen.
Zo'n cyclone is nogal controversieel aan gezien filters als BMC en PPX juist voor een zo direct mogelijke luchtstroom willen zorgen en dan zou zo'n cyclone juist dat effect weer opheffen... :?:

Voor meer info hierover kun je 'es kijken op de site van Limpex, www.limpex-sport.nl of op www.cyclone3.nl

Geplaatst: di jun 22, 2010 5:41 pm
door white_cobra
als ik het zo lees zou het heel goed en cyclone kunnen zijn hoor. heb echt geen idee het is ook een merkloos lucht filter. zolang hij maar doet wat hij moet doen ;) lucht filteren vind ik het goed. heb nu een dag er mee gereden maar merk geen verschil met mijn oude (BMC). ;)

Geplaatst: di jun 22, 2010 9:50 pm
door p@p@zs
Geluiddemper in de uitlaat gedrukt??? wat moet ik me daar bij voorstellen?
Ik denk dan gelijk aan zon Honda Civic achtige Autostyle uitlaat :|
Wat voor uitlaat heb jij dan? Merkte bij mij namelijk nix aan het geluidsniveau na montage van de 52mm :?: ;)

Geplaatst: wo jun 23, 2010 2:49 pm
door white_cobra
haha nee het is geen auto style uitlaat maar wel 1 die ontzettend veel kabaal maakt. heb deze gekocht via www.jeroentje.nl. er sind een silencer bij die de DB's onderdrukt als ik die er uit heb is hij aardig te horen ;)

Geplaatst: wo jun 23, 2010 8:52 pm
door p@p@zs
Firma jij weet wel :?: dat wordt hier gecensureerd dus weet ik nog nix maar het lijkt mij dan geen 'echte' einddemper :| ;) :?:

Geplaatst: do jun 24, 2010 5:44 pm
door white_cobra
het is toch echt wel een echte einddemper hoor ;) is namelijk van het merk Ragazzon..

is er nog iets wat ik zelf makelijk kan doen om meer koppel te krijgen?
ik heb het volgende al zelf gedaan:
(sport) uitlaat+eindemper (tot aan de spruitstuk)
sport luchtfilter
52mm gasklep

Geplaatst: do jun 24, 2010 7:40 pm
door littldevil
stijlere nokkenassen + aangepaste kleppen
VVC inlaat van een zr160 zou naart schijnt ook iets uithalen maar niet veel
als echt alles maar dan ook alles ingestoken hebt een remap laten doen
ergens ooit eens in een artikel gezien van iemand die dat deed dat rij uiteindelijk 135pk had dacht ik

Geplaatst: vr jun 25, 2010 7:55 am
door Boarderken
Dan kan je der beter ineens een 160-blok inlepelen wat mij betreft.
In NL is toch alles mogelijk 8)

In tegenstelling tot België :evil:

Geplaatst: vr jun 25, 2010 8:08 am
door littldevil
ja dat zoude eigenlijk beter kunne doen en al die stukken aan mij geven :twisted: wij moeten on opvallende motor tuning doen jullie niet :p

Geplaatst: vr jun 25, 2010 10:18 am
door Johnny_D
white_cobra schreef:het is toch echt wel een echte einddemper hoor ;) is namelijk van het merk Ragazzon..

is er nog iets wat ik zelf makelijk kan doen om meer koppel te krijgen?
ik heb het volgende al zelf gedaan:
(sport) uitlaat+eindemper (tot aan de spruitstuk)
sport luchtfilter
52mm gasklep

een power boost valve (pbv) kan ook nog wat verschil uit maken, en is makkelijk zelf te plaatsen

Geplaatst: vr jun 25, 2010 10:41 am
door white_cobra
een 160 blok er in hangen is voor mij geen optie..
heb ik het geld niet voor..

wat doet zo'n pbv dan kwa vermogen? heb namelijk een beetje rond zitten kijken op internet. de 1e site zecht dat het wel degelijk verschil maakt (ongeacht turbo of niet) de andere site zegt dat alleen turbo blokken hiet (iets) van merken en dat het eigenlijk weinig doet.

Geplaatst: vr jun 25, 2010 1:25 pm
door tomcat.t16
Boarderken schreef:Dan kan je der beter ineens een 160-blok inlepelen wat mij betreft.
In NL is toch alles mogelijk 8)

In tegenstelling tot België :evil:
In Engeland is ALLES mogelijk. En zo'n DB killer kan zeker wel werken. Mag voor mijn motor 98dB herrie produceren, maar met mijn open uitlaat zit ik tegen de 115dB. DB killer erin en ik voldoe weer aan de norm.
Je kunt een fikse boete verwachten als je niet aan de eis voldoet.

Geplaatst: za jun 26, 2010 9:13 am
door white_cobra
die boete's worden aan deze kant van NL dan wss niet te veel gegeven ;)
ik parkeer mijn auto als ik moet werken altijd naast het politie bureau (zonder DB killer) en ook kom ik vaak genoeg politie tegen op de weg en ben nog nooit aangehouden. half almelo rijd met te harde uitlaten (ja ook mensen ouder dan 18 ;)).

en nog ff een paar foto's van mijn ik verveel me en heb niks te doen moment :twisted::
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding