white cobra mod topic (Helaas de ZED is weg :()

Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26473
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Bericht door Dr Doggystyle »

ziet er cool uit
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
Boarderken
MG-R Freak
Berichten: 981
Lid geworden op: di okt 25, 2005 10:19 pm
Woonplaats: Lochristi (België)

Bericht door Boarderken »

white_cobra schreef:Ja deze is helemaal nieuw en de gasklep staat stationair dicht.
Waar zit deze schroef? Kan er zo niet 1 ondekken.
Normaal zie je op je gasklep ergens een zwart topje zitten.
Deze kan eraf genomen worden waaronder de stationair-schroef zit. Bij draaiende motor dus dichtdraaien en af en toe eens controleren wat je sationair toerental doet. ;)

klikken voor grotere versie ;)
Afbeelding
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Geinig die cold intake. Maar geloof idd ook niet echt in de werking van dat ventilatortje.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
MGPete
MG-R Freak
Berichten: 1970
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
Woonplaats: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Is dat echt een ventilatortje?
Lijkt ook een beetje op zo'n cyclone... een dingetje dat de koude lucht doet wervelen zodra het je manifold binnen komt en daardoor beter zou mengen.
Zo'n cyclone is nogal controversieel aan gezien filters als BMC en PPX juist voor een zo direct mogelijke luchtstroom willen zorgen en dan zou zo'n cyclone juist dat effect weer opheffen... :?:

Voor meer info hierover kun je 'es kijken op de site van Limpex, www.limpex-sport.nl of op www.cyclone3.nl
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
white_cobra

Bericht door white_cobra »

als ik het zo lees zou het heel goed en cyclone kunnen zijn hoor. heb echt geen idee het is ook een merkloos lucht filter. zolang hij maar doet wat hij moet doen ;) lucht filteren vind ik het goed. heb nu een dag er mee gereden maar merk geen verschil met mijn oude (BMC). ;)
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Geluiddemper in de uitlaat gedrukt??? wat moet ik me daar bij voorstellen?
Ik denk dan gelijk aan zon Honda Civic achtige Autostyle uitlaat :|
Wat voor uitlaat heb jij dan? Merkte bij mij namelijk nix aan het geluidsniveau na montage van de 52mm :?: ;)
white_cobra

Bericht door white_cobra »

haha nee het is geen auto style uitlaat maar wel 1 die ontzettend veel kabaal maakt. heb deze gekocht via www.jeroentje.nl. er sind een silencer bij die de DB's onderdrukt als ik die er uit heb is hij aardig te horen ;)
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Firma jij weet wel :?: dat wordt hier gecensureerd dus weet ik nog nix maar het lijkt mij dan geen 'echte' einddemper :| ;) :?:
white_cobra

Bericht door white_cobra »

het is toch echt wel een echte einddemper hoor ;) is namelijk van het merk Ragazzon..

is er nog iets wat ik zelf makelijk kan doen om meer koppel te krijgen?
ik heb het volgende al zelf gedaan:
(sport) uitlaat+eindemper (tot aan de spruitstuk)
sport luchtfilter
52mm gasklep
littldevil

Bericht door littldevil »

stijlere nokkenassen + aangepaste kleppen
VVC inlaat van een zr160 zou naart schijnt ook iets uithalen maar niet veel
als echt alles maar dan ook alles ingestoken hebt een remap laten doen
ergens ooit eens in een artikel gezien van iemand die dat deed dat rij uiteindelijk 135pk had dacht ik
Gebruikersavatar
Boarderken
MG-R Freak
Berichten: 981
Lid geworden op: di okt 25, 2005 10:19 pm
Woonplaats: Lochristi (België)

Bericht door Boarderken »

Dan kan je der beter ineens een 160-blok inlepelen wat mij betreft.
In NL is toch alles mogelijk 8)

In tegenstelling tot België :evil:
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
littldevil

Bericht door littldevil »

ja dat zoude eigenlijk beter kunne doen en al die stukken aan mij geven :twisted: wij moeten on opvallende motor tuning doen jullie niet :p
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

white_cobra schreef:het is toch echt wel een echte einddemper hoor ;) is namelijk van het merk Ragazzon..

is er nog iets wat ik zelf makelijk kan doen om meer koppel te krijgen?
ik heb het volgende al zelf gedaan:
(sport) uitlaat+eindemper (tot aan de spruitstuk)
sport luchtfilter
52mm gasklep

een power boost valve (pbv) kan ook nog wat verschil uit maken, en is makkelijk zelf te plaatsen
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
white_cobra

Bericht door white_cobra »

een 160 blok er in hangen is voor mij geen optie..
heb ik het geld niet voor..

wat doet zo'n pbv dan kwa vermogen? heb namelijk een beetje rond zitten kijken op internet. de 1e site zecht dat het wel degelijk verschil maakt (ongeacht turbo of niet) de andere site zegt dat alleen turbo blokken hiet (iets) van merken en dat het eigenlijk weinig doet.
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Boarderken schreef:Dan kan je der beter ineens een 160-blok inlepelen wat mij betreft.
In NL is toch alles mogelijk 8)

In tegenstelling tot België :evil:
In Engeland is ALLES mogelijk. En zo'n DB killer kan zeker wel werken. Mag voor mijn motor 98dB herrie produceren, maar met mijn open uitlaat zit ik tegen de 115dB. DB killer erin en ik voldoe weer aan de norm.
Je kunt een fikse boete verwachten als je niet aan de eis voldoet.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
white_cobra

Bericht door white_cobra »

die boete's worden aan deze kant van NL dan wss niet te veel gegeven ;)
ik parkeer mijn auto als ik moet werken altijd naast het politie bureau (zonder DB killer) en ook kom ik vaak genoeg politie tegen op de weg en ben nog nooit aangehouden. half almelo rijd met te harde uitlaten (ja ook mensen ouder dan 18 ;)).

en nog ff een paar foto's van mijn ik verveel me en heb niks te doen moment :twisted::
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie