Pagina 3 van 4
Geplaatst: za mei 09, 2009 11:01 am
door 118GTR
Dus een Carter is een Carter
En een Blok is ook een Carter, handig.
En met een kleppendekselpakking, zet ik een kleppendeksel tegen de kop. Met een koppakking zet ik de kop tegen het blok, en met een carterpakking zet ik het carter tegen het blok.
Lijkt me logisch.
Geplaatst: za mei 09, 2009 5:37 pm
door speedfreax
dus bussen bekeken en ze steken allen ietsje boven het dek uit. dat lijkt me goed. nu dus de kop laten vlakken en vervolgens weer in elkaar zetten.
p.s. met hoeveel Nm moeten de kopbouten vast?
Geplaatst: za mei 09, 2009 6:09 pm
door tutuur
een kwart voordat ze breken
lijkt mij dat je het blok eerder als geheel bekijkt, waarom zou het een waarom zou het aan de onderkant wel een karterpan zijn, en de bovenkant het blok... is toch nog steeds 1 geheel of zie ik dat verkeerd?

Geplaatst: za mei 09, 2009 10:54 pm
door 118GTR
20Nm dan 2*180 graden.
Maar wat zit je nou toch met 1 geheel?
Heb jij voeten of niet? of zie jij een mens als 1 geheel.
Een interne verbrandingsmotor bestaat uit onderdelen, zoals het carter(pan),cylinder(blok) en cylinder(kop).
Geplaatst: zo mei 10, 2009 1:20 am
door type3
118GTR schreef:20Nm dan 2*180 graden.
Maar wat zit je nou toch met 1 geheel?
Heb jij voeten of niet? of zie jij een mens als 1 geheel.
Een interne verbrandingsmotor bestaat uit onderdelen, zoals het carter(pan),cylinder(blok) en cylinder(kop).
Is 20nm niet wat weinig, ik heb overlaatst een bij mercedes sprinter de kleppendeksel er vanaf gehad, en die moesten we in de juiste volgorde eerst 20nm aandraaien, dan 60nm, en vervolgens nog 1 keer 90°
Geplaatst: zo mei 10, 2009 5:32 pm
door tutuur
CARTER
-Bekende-personen-en-groepen -deel van een automotor -krukaskamer -onderdeel of toebehoren van een auto -
cilinderblok is 1 geheel dus voor mij gewoon het carter, maar oke zinloze discussie dus noem jij het blok noem ik het carter

Geplaatst: zo mei 10, 2009 5:50 pm
door 118GTR
Mij best.

Geplaatst: di mei 12, 2009 3:04 am
door speedfreax
oke, en nu nog even een snelle vraag, waar is de koppakking-shim voor en waar gaat deze erop?
Geplaatst: di mei 12, 2009 10:49 am
door 118GTR
1 het is zacht metaal, en vangt inperfecties van de kop op.
2 hij maakt de koppakking dikker en verlaagt de compressie, en compenseert hiermee een gevlakte kop die voor een hogere compressie zorgt.
Normaal gesproken gewoon gebruiken, hij gaat bovenop de koppakking.
Geplaatst: di mei 12, 2009 11:18 am
door Mark16v
LOL @ carter discussie. Gaat helemaal nergens over.
Ik denk dat "het carter" het onderste gedeelte van het onderblok is. Dus dat waar de krukas indraait. De "carterpan" is daar onderdeel van.
Anyway, een "carter" != "het onderblok", want in het onderblok zitten ook nog je cilinderbussen etc.
In het engels noemen ze het veel beter, namelijk "Crankcase". Onderste gedeelte van het "Engine Block", waar dus de krukas inzit. De "sump" is daar dus onderdeel van.
Om Jouke's vergelijk even door te trekken: Tutuur noemt zijn benen dus voeten, omdat het aan elkaar zit.

Geplaatst: di mei 12, 2009 3:53 pm
door tutuur
haha het heet toch ook een lichaam, zie nergens boutjes die iets met elkaar verbinen dus is volgens mij 1 geheel

Geplaatst: di mei 12, 2009 4:20 pm
door Mark16v
hoop voor je dat de dokter wat anders denkt als je een hart transplantatie nodig hebt...
"mwa, doe er anders maar een nier in joh, zit toch allemaal in hetzelfde lichaam"

Geplaatst: di mei 12, 2009 7:30 pm
door tutuur
wat is dat dan voor een schijt vergelijking? je gaat toch ook geen krukas vervangen door een zuiger?

Geplaatst: di mei 12, 2009 7:51 pm
door Mark16v
nevermind. noem jij het maar zoals je wilt, dan houden wij ons wel bij de officiele benamingen.
Geplaatst: di mei 12, 2009 10:48 pm
door tutuur
volgens mij had ik de discussie al afgeblazen hoor, mja....

moet altijd nog even een schepje boven op he

Geplaatst: di mei 12, 2009 11:07 pm
door Bart-K
en gaan we nu weer ff on-topic
