koppakking vervangen, motor wordt te heet

214 216 218 220 25
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dus een Carter is een Carter
En een Blok is ook een Carter, handig.

En met een kleppendekselpakking, zet ik een kleppendeksel tegen de kop. Met een koppakking zet ik de kop tegen het blok, en met een carterpakking zet ik het carter tegen het blok.
Lijkt me logisch.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
speedfreax

Bericht door speedfreax »

dus bussen bekeken en ze steken allen ietsje boven het dek uit. dat lijkt me goed. nu dus de kop laten vlakken en vervolgens weer in elkaar zetten.

p.s. met hoeveel Nm moeten de kopbouten vast?
tutuur

Bericht door tutuur »

een kwart voordat ze breken :mrgreen:

lijkt mij dat je het blok eerder als geheel bekijkt, waarom zou het een waarom zou het aan de onderkant wel een karterpan zijn, en de bovenkant het blok... is toch nog steeds 1 geheel of zie ik dat verkeerd? :roll:
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

20Nm dan 2*180 graden.

Maar wat zit je nou toch met 1 geheel?
Heb jij voeten of niet? of zie jij een mens als 1 geheel.
Een interne verbrandingsmotor bestaat uit onderdelen, zoals het carter(pan),cylinder(blok) en cylinder(kop).
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
type3

Bericht door type3 »

118GTR schreef:20Nm dan 2*180 graden.

Maar wat zit je nou toch met 1 geheel?
Heb jij voeten of niet? of zie jij een mens als 1 geheel.
Een interne verbrandingsmotor bestaat uit onderdelen, zoals het carter(pan),cylinder(blok) en cylinder(kop).
Is 20nm niet wat weinig, ik heb overlaatst een bij mercedes sprinter de kleppendeksel er vanaf gehad, en die moesten we in de juiste volgorde eerst 20nm aandraaien, dan 60nm, en vervolgens nog 1 keer 90°
tutuur

Bericht door tutuur »

CARTER
-Bekende-personen-en-groepen -deel van een automotor -krukaskamer -onderdeel of toebehoren van een auto -

cilinderblok is 1 geheel dus voor mij gewoon het carter, maar oke zinloze discussie dus noem jij het blok noem ik het carter :lol:
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Mij best. 8)
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

speedfreax

Bericht door speedfreax »

oke, en nu nog even een snelle vraag, waar is de koppakking-shim voor en waar gaat deze erop?
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

1 het is zacht metaal, en vangt inperfecties van de kop op.
2 hij maakt de koppakking dikker en verlaagt de compressie, en compenseert hiermee een gevlakte kop die voor een hogere compressie zorgt.

Normaal gesproken gewoon gebruiken, hij gaat bovenop de koppakking.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

LOL @ carter discussie. Gaat helemaal nergens over.

Ik denk dat "het carter" het onderste gedeelte van het onderblok is. Dus dat waar de krukas indraait. De "carterpan" is daar onderdeel van.

Anyway, een "carter" != "het onderblok", want in het onderblok zitten ook nog je cilinderbussen etc.

In het engels noemen ze het veel beter, namelijk "Crankcase". Onderste gedeelte van het "Engine Block", waar dus de krukas inzit. De "sump" is daar dus onderdeel van.

Om Jouke's vergelijk even door te trekken: Tutuur noemt zijn benen dus voeten, omdat het aan elkaar zit. :D
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
tutuur

Bericht door tutuur »

haha het heet toch ook een lichaam, zie nergens boutjes die iets met elkaar verbinen dus is volgens mij 1 geheel :lol:
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

hoop voor je dat de dokter wat anders denkt als je een hart transplantatie nodig hebt...

"mwa, doe er anders maar een nier in joh, zit toch allemaal in hetzelfde lichaam" ;)
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
tutuur

Bericht door tutuur »

wat is dat dan voor een schijt vergelijking? je gaat toch ook geen krukas vervangen door een zuiger? :mrgreen:
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

nevermind. noem jij het maar zoals je wilt, dan houden wij ons wel bij de officiele benamingen.
tutuur

Bericht door tutuur »

volgens mij had ik de discussie al afgeblazen hoor, mja.... :fiew: moet altijd nog even een schepje boven op he :roll:
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

en gaan we nu weer ff on-topic :evil:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Plaats reactie