koppakking vervangen, motor wordt te heet
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Dus een Carter is een Carter
En een Blok is ook een Carter, handig.
En met een kleppendekselpakking, zet ik een kleppendeksel tegen de kop. Met een koppakking zet ik de kop tegen het blok, en met een carterpakking zet ik het carter tegen het blok.
Lijkt me logisch.
En een Blok is ook een Carter, handig.
En met een kleppendekselpakking, zet ik een kleppendeksel tegen de kop. Met een koppakking zet ik de kop tegen het blok, en met een carterpakking zet ik het carter tegen het blok.
Lijkt me logisch.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
20Nm dan 2*180 graden.
Maar wat zit je nou toch met 1 geheel?
Heb jij voeten of niet? of zie jij een mens als 1 geheel.
Een interne verbrandingsmotor bestaat uit onderdelen, zoals het carter(pan),cylinder(blok) en cylinder(kop).
Maar wat zit je nou toch met 1 geheel?
Heb jij voeten of niet? of zie jij een mens als 1 geheel.
Een interne verbrandingsmotor bestaat uit onderdelen, zoals het carter(pan),cylinder(blok) en cylinder(kop).
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Is 20nm niet wat weinig, ik heb overlaatst een bij mercedes sprinter de kleppendeksel er vanaf gehad, en die moesten we in de juiste volgorde eerst 20nm aandraaien, dan 60nm, en vervolgens nog 1 keer 90°118GTR schreef:20Nm dan 2*180 graden.
Maar wat zit je nou toch met 1 geheel?
Heb jij voeten of niet? of zie jij een mens als 1 geheel.
Een interne verbrandingsmotor bestaat uit onderdelen, zoals het carter(pan),cylinder(blok) en cylinder(kop).
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Mij best. 

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
1 het is zacht metaal, en vangt inperfecties van de kop op.
2 hij maakt de koppakking dikker en verlaagt de compressie, en compenseert hiermee een gevlakte kop die voor een hogere compressie zorgt.
Normaal gesproken gewoon gebruiken, hij gaat bovenop de koppakking.
2 hij maakt de koppakking dikker en verlaagt de compressie, en compenseert hiermee een gevlakte kop die voor een hogere compressie zorgt.
Normaal gesproken gewoon gebruiken, hij gaat bovenop de koppakking.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
LOL @ carter discussie. Gaat helemaal nergens over.
Ik denk dat "het carter" het onderste gedeelte van het onderblok is. Dus dat waar de krukas indraait. De "carterpan" is daar onderdeel van.
Anyway, een "carter" != "het onderblok", want in het onderblok zitten ook nog je cilinderbussen etc.
In het engels noemen ze het veel beter, namelijk "Crankcase". Onderste gedeelte van het "Engine Block", waar dus de krukas inzit. De "sump" is daar dus onderdeel van.
Om Jouke's vergelijk even door te trekken: Tutuur noemt zijn benen dus voeten, omdat het aan elkaar zit.
Ik denk dat "het carter" het onderste gedeelte van het onderblok is. Dus dat waar de krukas indraait. De "carterpan" is daar onderdeel van.
Anyway, een "carter" != "het onderblok", want in het onderblok zitten ook nog je cilinderbussen etc.
In het engels noemen ze het veel beter, namelijk "Crankcase". Onderste gedeelte van het "Engine Block", waar dus de krukas inzit. De "sump" is daar dus onderdeel van.
Om Jouke's vergelijk even door te trekken: Tutuur noemt zijn benen dus voeten, omdat het aan elkaar zit.

You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
hoop voor je dat de dokter wat anders denkt als je een hart transplantatie nodig hebt...
"mwa, doe er anders maar een nier in joh, zit toch allemaal in hetzelfde lichaam"
"mwa, doe er anders maar een nier in joh, zit toch allemaal in hetzelfde lichaam"

You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
-
- The Big Boss
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
en gaan we nu weer ff on-topic 

'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland