Pagina 3 van 3
Geplaatst: di dec 29, 2009 5:42 pm
door BarryBrm
Was vndaag bij v. Noort heb wat problemen met starten,
hoop dat dat vnavond beter is met 4 nieuwe bougies en origineel luchtfilter... heb nu een green storm,
maar ze vertelde me dat die gewoon veel te klein is en de auto de brandstoftoevoer zo afsteld op de lucht die hij krijgt,
dus wil ook zeggen dat ik nu vermogen verlies heb.
Geplaatst: di dec 29, 2009 5:45 pm
door 118GTR
Bull, een storm is "net" groot genoeg. Bedoelt tot 160pk, liever wat meer marge natuurlijk, maar zeker niet "veel te klein".
Bovendien als hij al te klein zou zijn dan had je er meer last mee in de zomer dan nu, de lucht is nu dikker en er zit meer zuurstof in.
Geplaatst: di dec 29, 2009 6:04 pm
door BarryBrm
Ja maar dat is ook zo, merk nu wel dat de lucht beter is hoor.. Vind zowiezo dit maar een goedkoop ding.
Dus nu opzoek naar een pipercross of bmc ofzo.
Geplaatst: di dec 29, 2009 6:42 pm
door frank de jonge
Kheb het idee dat de green op mijn ZR 105 ook wat aan de kleine kant is voor de 100pk.
Liever een 150PK filtertje erop
Op de BMW rij ik met een K&N van een Chevy V8 tot 500PK
Echt een Huge ding
Zou vandaag de rest van de inlaat gaan afbouwen maar kom net een Siliconen mof te kort :S
Volgende week dinsdag dus pas foto's

Geplaatst: zo jan 03, 2010 1:55 pm
door frank de jonge
Dat gaat nie werke nie want dat kost je filteroppervlak en die hou je het liefst zo groot mogelijk
Geplaatst: zo jan 03, 2010 4:03 pm
door p@p@zs
gloof ook niet dak t helemaal snap...
Post maar een foto als het in elkaar zit

Geplaatst: ma jan 04, 2010 12:41 am
door frank de jonge
Sinds ik mn inlaat traject (wat nog niet af is) heb verlengt is er een merkbaar verschil wanneer het koppel traject zn intrede doet. Nu was me bekend hoe langer de inlaat hoe mooier het koppel. Deze was normaal echt aanwezig bij 4200rpm. Nu voel ik hem op 3800rpm er al inkopme. Het voordeel dat ik nu met een grotere gasklep rij dus hoger in de toeren geen vermogen hoef in te leveren. Na dinsdag als die af is post ik weer wat film materiaal en pics

Geplaatst: di jan 05, 2010 11:56 am
door frank de jonge
Ik had de 48mm. Toen eerst de 52mm klep gemonteerd. Liep de MG al aardig beter op. Maar nu ik dat filter helemaal tot de rechter koplamp door heb verlengt vernam ik duidelijk een eerdere intrede van acceleratie. Hij begint nu met 3800rpm fatsoenlijk te trekken wat ie voorheen pas vanaf 4200 deed.
Vanmiddag het laatste onderdeeltje ophalen en dan eindelijk de boel afbouwen.
Geplaatst: wo jan 06, 2010 9:27 pm
door frank de jonge
Copy paste
Hoe rijdt het nu?
Persoonlijk gezegd 100x beter dan origineel, 10x beter dan gewoon de green filter op 1 enkele bocht.
Het oppakken van het vermogen gaat veel geleidelijk en hij begint toch echt eerder op te pakken in de lagere toeren.
Het doorhalen naar 7000rpm icm de grotere gasklep gaat helemaal mooi!