Pagina 3 van 3
Geplaatst: do mei 20, 2004 10:33 pm
door 118GTR
die gasklep vervangen heeft zin op het moment dat het kunstof exemplaar door de hitte vervormt. Waardoor de klep niet lekker open en dicht gaat.
Hij gaat dan niet stotteren, maar te veel gas geven. stationair @2000 ofzo, of nog erger vol-gas. Ondanks het niet intrappen van het gaspedaal.
Geplaatst: do mei 20, 2004 10:45 pm
door Efje&Ertje
Het gas is ook wel enkele malen open blijven hangen, verrassende ervaring!
Erg hinderlijk bij een snel sprintje als bij het intrappen van de koppeling en een losgelaten gespedaal de motor vol in de toeren door blijft draaien. (maar met een beetje smering op z'n tijd wel te voorkomen)
Een gasklep met alu. behuizing staat hierdoor ook op m'n verlanglijstje.
Maar ik zou graag weten of dit ook een oplossing kan bieden voor het stotteren in z'n 2e versnelling.
Anders zal ik eens bij de dealer gaan informeren, misschien heeft die een zinvolle oplossing?
Groetjes, JW
Geplaatst: vr mei 21, 2004 12:22 am
door 118GTR
Ik heb een Alu 48mm liggen, als er een meet is waar we alletwee heen gaan dan proberen we het ff.
Geplaatst: vr mei 21, 2004 11:55 am
door MG_XPower
Probeer eens alle stekkers van het motormangement los te trekken en deze in te spuiten met contact spray (cleaner). Redelijke kans dat een slecht contact dit veroorzaakt. Ik had hier met mijn F ook last van en dit heeft het opgelost.
Iedere "handyman" verkoopt contactspray en het kost je een paar euro voor een bus waar je 10 jaar mee kan doen gezien de hoeveelheid die je steeds nodig hebt.
Twee andere mogelijkheden zijn verouderde bougies (evt kabels; meer problemen bij vochitige omstandigheden ?) en een busje injector cleaner door de brandstof heen mengen wil ook wel eens helpen.
Geplaatst: vr mei 21, 2004 11:30 pm
door Efje&Ertje
118GTR schreef:Ik heb een Alu 48mm liggen, als er een meet is waar we alletwee heen gaan dan proberen we het ff.
Als dat een keer mogelijk is dan lijkt met dat een strak plan!
Ben alleen nog niet thuis in de evenementen agenda van MG-R.
Maar zal m'n best doen bij de eerste de beste meeting aanwezig te zijn?
Groetjes JW
Geplaatst: vr mei 21, 2004 11:37 pm
door Efje&Ertje
MG_XPower schreef:Probeer eens alle stekkers van het motormangement los te trekken en deze in te spuiten met contact spray (cleaner). Redelijke kans dat een slecht contact dit veroorzaakt. Ik had hier met mijn F ook last van en dit heeft het opgelost.
Iedere "handyman" verkoopt contactspray en het kost je een paar euro voor een bus waar je 10 jaar mee kan doen gezien de hoeveelheid die je steeds nodig hebt.
Twee andere mogelijkheden zijn verouderde bougies (evt kabels; meer problemen bij vochitige omstandigheden ?) en een busje injector cleaner door de brandstof heen mengen wil ook wel eens helpen.
Bedankt voor de tip, zal hier na het weekend zeker even mee aan de slag gaan! zijn er nog dingen die fout kunnen gaan?
Bougies zijn nog niet oud, zitten er pas 1 of 1,5 jaar.
Verder heb ik nog nooit last gehad van storingen bij vochtige omstandigheden.
Alleen even stotteren bij 1800 t/min in z'n 2, thats all.
Geplaatst: vr mei 21, 2004 11:54 pm
door MG_XPower
Eigelijk kan stotteren niet versnelling-afhankelijk zijn IMO....
Ik durf het zo niet te zeggen... Probeer eens contactspray om te beginnen... Hoe is je stationar toerental (warm) ? stabiel & tussen 850...900 (950 is dus al teveel)?
Geplaatst: za mei 22, 2004 12:13 am
door Efje&Ertje
MG_XPower schreef:Eigelijk kan stotteren niet versnelling-afhankelijk zijn IMO....
Ik durf het zo niet te zeggen... Probeer eens contactspray om te beginnen... Hoe is je stationar toerental (warm) ? stabiel & tussen 850...900 (950 is dus al teveel)?
Stationair loopt de motor altijd heel rustig en stabiel (onder de 900 toeren)
zowel koud als warm.
Geplaatst: za mei 22, 2004 12:35 am
door MG_XPower
Dan zullen je potmeter en je IACV nog wel goed zijn... Ik blijf voorlopig bij de contactspray

Geplaatst: za jun 12, 2004 2:27 am
door Bruno
Het kan misschien een domme opmerking lijken, maar je post in één van je reply's dat je wanneer je het gaspedaal helemaal induwt bij een acceleratie het toerental hoog blijft ondanks het gas gelost wordt. Ben je zeker dat het gaspedaal niet achter de mat blijft hangen ?
Menig MG's met originele matten hebben dit probleem als de mat te veel naar voor ligt. Ok, het lijkt dom, maar check het toch even uit, alvorens je alle stekkers losstrekt. T'is te zeggen wat het probleem betreft van hoog in toeren blijven hangen bij acceleratie.

Het stotteren zou immers wel aan vuile contacten kunnen liggen zoals Sander aanhaalt.
Geplaatst: wo jul 07, 2004 5:15 pm
door Efje&Ertje
Efje&Ertje schreef:
Ik ben dus ook de gelukkige bezitter van een F1.8i (1997).
Deze stottert alleen even in de 2e versnelling met 1800 t/min, bij lagere en hogere toeren of versnelling geen enkel probleem.
Komt dit andere bekend voor????
Hoi allemaal,
Het probleem werd steeds erger (alle versnellingen), dus maar even bij de dealer geweest voor een bezoekje. Maar m´n bougiekabels, verdeler en rotor waren echt versleten en aan vervanging toe. Nu loopt de auto weer helemaal perfect in alle toeren/versnellingen.
Wat rijdt zo´n F toch lekker!
Groetjes, Jan Willem