Pagina 3 van 3
Geplaatst: zo mar 21, 2004 11:28 pm
door Mista T
Dacht dat het met de doorsnede-diameter van het turbowiel te maken had... Dus het schoepenrad.... Hoer groter het schoepenrad, hoer hoger de druk opgebouwd kan worden...........dacht ik....
Geplaatst: zo mar 21, 2004 11:37 pm
door Anton
Hebben jullie dit dan nog niet gehad op school Roy...

Geplaatst: zo mar 21, 2004 11:39 pm
door Silly CVT
Mag/ kun je dit zonder technische achtergrond niet weten dan? 
Geplaatst: zo mar 21, 2004 11:41 pm
door Anton
SillyTC schreef:Mag/ kun je dit zonder technische achtergrond niet weten dan? 
Jij natuurlijk wel...maar Roy is een beetje trage leerling

Geplaatst: zo mar 21, 2004 11:51 pm
door Mista T
Nee dit heb ik nog niet gehad,
heb net het diesel hoofdstuk afgerond en heb daar van de week test over...
Maar turbo´s en supercharger, vullingsgraad verhogers, komt pas later aan de orde.....
Maar dan heb ik wel gelijk een lezing van o.a. Turbo´s Hoet.......
HAha
Geplaatst: ma mar 22, 2004 9:35 am
door 416sí señor
Hebben jullie dit dan nog niet gehad op school Roy...
Welke school is dat? Het IVA Driebergen toevallig?
Vertel er eens wat over aub, ik dacht er over om er zelf heen te gaan ,maar heb verhalen gehoord dat het een vrij autoritaire school is,
daar heb ik gewoonlijk wat problemen mee...
Gr. Tomas
Geplaatst: ma mar 22, 2004 10:41 am
door MGPete
Zullen we bij dit onderwerp ff proberen niet off-topic te gaan?
Vind het een interessant onderwerp waar ik graag meer over wil weten.
Heeft Roy nu gelijk of niet met zijn stelling?
C Ya
Pete
Geplaatst: ma mar 22, 2004 11:09 am
door 416sí señor
Hm, gezien het formaat van die bold-on turbo's op de vorige pag. zouden die maten mijns inziens eerder op de inlaatopeningen oid slaan...
De turbo van een 500 pk V6 diesel van een vrachtwagen is namelijk qua inlaatopening groter dan die van de supra(heb ik opgezocht), maar het rad wat erin zit is wel zo'n beetje even groot. Toch is het nummer veel hoger, weet zo snel niet hoe groot, zit nu op me werk en me boek motorvoertuigentechniek licht thuis.
Vraag over IVA is verhuisd naar Blablabla
Gr. Tomas
Geplaatst: wo mar 31, 2004 10:02 pm
door BiervanHier
De T-serie motoren waren/zijn dan van Honda origine en geen Rover makelij zoals de K-serie. Dit wil zeggen dat i.e. het uitlaatspruitstuk niet overdraagbaar is op een K-serie om er dan bv een GT25 op te monteren. Jammer.
Geplaatst: wo mar 31, 2004 10:06 pm
door Striker
De T-serie motor is ook van Rover makelij, niet van Honda. Maar het is een heel andere motor dan de K-serie, dus onderdelen zijn niet onderling uitwisselbaar

.
Geplaatst: do apr 01, 2004 6:50 pm
door BiervanHier
hebben er eigenlijk ooit wel honda motoren in Rovers gestoken?
Mij hebben ze dat vroeger wij gemaakt. Ik weet dat de elise 111s nu met een toyota motor rond rijdt.
Geplaatst: do apr 01, 2004 8:50 pm
door 118GTR
jah hoor zat, alle 216's en 416's van voor 95<
Ook de 416's 4traps-automaat van na 95>
Op een geven moment kwam ook de CVT van rover zelf in in ieder geval de 216, maar volgens mij ook de 416's.
Motor is gemakkelijk te herkennen, het is een 16 klepper met slechts 1 enkele nokas(k-serie 16v heeft er 2).