waarschijnlijk is het getik alleen maar erger geworden nu hij een *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) astra is gaan rijden
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
ik heb vandaag iets ontdekt. Ik kwam erachter dat als ik mijn benzinedrukregelaar afstel iets boven 3,2 bar, in stationaire stand, dat ik dan als ik rijd bij ongeveer 1500 toeren een tikkend geluid hoor.
Als ik mijn benzinedrukregelaar zo rond de 3.0 bar zet, dan is dit geluid ineens verdwenen en lijkt me motor soepeler te draaien.
Ik denk dus dat mensen die eventueel een benzinedrukregelaar hebben en deze niet goed is afgesteld je bij bepaalde toeren ook wat getik kan horen... waarschijnlijk heeft dit te maken dus met je benzinedruk.....
dit heb ik ervaren... door meerdere malen verschillende instellingen te proberen, met mijn benzinedrukregelaar.
Die van mij tikt constant. Of die nu warm of koud is, warmer nog erger dan koud, lijkt serieus net een diesel. Volgens lievaard zijn het gewoon de klepstoters en hier is niks aan te doen. (Net grote beurt gehad, verse olie, maar maakt geen verschil)
Als iemand ZEKER weet dat het te verhelpen is zeg het dan even want de garantie verloopt bijna
kun je trouwens als je bijvoorbeeld in het begin van je auto bijvoorbeeld 10W40 altijd in je motor hebt gedaan, opeens 0W40 in je motor doen? is dit wel goed. bijv. mijn auto heeft 130.000 km op 10W40 gereden, zou ik bij de volgende olie wisseling er 0w40 in kunnen doen of 5w40? zonder problemen? en is dit dan minder goed voor je motor of maakt het niet uit ?