Pagina 3 van 4

Geplaatst: di jul 17, 2007 4:27 pm
door challenge
is dat incl rollerbank test?

Geplaatst: di jul 17, 2007 5:23 pm
door mg-zs
2x zelfs.
1 keer voor de chip en 1x na de chip.
En zo als ik het van hem begrep mischien nog een 3de keer.
Hij wordt gechipt maar niet te extreem.
Daarna wordt hij nog een keer aangepast.
Dan is hij helemaal in orde.
Had er zelf wel een goed gevoel er bij na het gesprek.

Geplaatst: di jul 17, 2007 9:30 pm
door Mista T
Heb ook al eens contact gehad met bullpower..
De reactie die ik kreeg was:
Modificatie Origineel Bullpower
Vermogen 158 pk 169 pk
Max. koppel 206 Nm 225 Nm

Na bovenstaande chiptuning berekenen wij een prijs van
Euro 448.00 inclusief btw ,montage en een vermogentest
op onze vermogenbank voor en na de chiptuning.
Laat ik dan zeggen -10% is: -44,80 Euro
= 403,20 Euro

Geplaatst: di jul 17, 2007 9:43 pm
door mg-zs
Dat is toch mooi meegenomen ;)

Geplaatst: di jul 17, 2007 10:40 pm
door Mista T
Ben eigenlijk wel benieuwd wat het zou opleveren....
Maar dan zal ik waarschijnlijk toch eerst bij Tovami Langsgaan... Aangezien ik al eens met een STOCK wagen op de bank ben geweest daar....

Na de mods van dit moment weet ik wat het heeft opgeleverd......

Kan ik ook gelijk kijken hoe het verschil is met de banken...

Geplaatst: wo jul 25, 2007 4:12 am
door Lehcim
Ik heb idd bij Bullpower m'n auto laten chippen en ben nog steeds zeer tevreden over het resultaat. Ik rijdt er nu 1,5 jaar mee, zonder problemen en met een beter verbruik.

Maar ik heb ondertussen wel veel geleerd over het chippen.
Het duurt geen 2 uur, ze doen maar net alsof om de hoge prijs enigzins te verantwoorden, een ieder weet dat wanneer je een stuk van een eprom opnieuw programmeerd dit in enkele minuten gedaan kan worden (Net als het flashen van je bios van je pc). Inclusief rollenbank test voor en na het chippen kan alles binnen 1 uur gedaan worden, en dan gaat de meeste tijd zitten in het plaatsen en vastmaken van de auto op die rollenbank.
Ik ben de laatste tijd veel met m'n EOBD aansluiting bezig (en met die van andere merken auto's) en kan je vertellen dat die MEMS ECU een eigenaardig kastje is, die weigerd zo nu en dan uitgelezen te worden. Dit was ook het geval toen ik bij Bullpower was. Nu heeft Bullpower dusdanig veel apparatuur dat ze ook via andere manieren kunnen programmeren. Hebben ze bij mij ook gedaan, de ECU moest eruit (Dan kost het wel wat meer tijd). Vele chippers hebben alleen de standaard apparatuur die de meest voorkomende modellen kan programmeren, en daar valt de MEMS niet onder.
Ik weet dit nu ondertussen uit ervaring omdat ik nu zelf apparatuur heb om nieuwe chipfiles te uploaden en er na veel onderzoek achter ben gekomen dat er maar 2 van de vele kastjes op de markt ook daadwerkelijk de MEMS aankunnen, en daar heb ik er nu dus sinds kort ook 1 van.
Het grootste probleem is het verkrijgen van de chipfiles zelf, een goede tuner kan die dus maken, maar meestal worden ze bij een fabrikant als superchips ingekocht.
En bij alle standaard motoren komt er net als bij de fabriek een standaard file in, alleen dan zo geprogrammeerd dat je ongeveer 10% meer vermogen en koppel krijgt. De rollenbank is leuk om je vermogen voor en na het chippen te weten en een zekerheid dat je motormanagement goed functioneerd na het chippen. Heb je na het chippen teveel vermogen, wat schadelijk voor je auto kan zijn, dan pas zal de file aangepast worden om schade te voorkomen. Ook zodra je met andere nokkenaseen en dergelijke begint, dan moeten er meerdere dingen wijzigen omdat de timing drastisch wijzigt en dus een moet er een speciaal aangepaste file komen. (Btw, goede tuners als Bullpower kunnen dit ook, ze kunnen wel een specifieke file voor je auto maken, maar in 99% van de gevallen wanneer er niets aan het blok zelf gewijzigd is zal er gewoon een standaard file in komen)

Om een lang verhaal nog even wat langer te maken, chip tuning werkt perfekt maar is big business, omdat maar een select aantal bedrijven dit (goed) doet, soort van monopoly. De eerste aanschaf van apparatuur en files is vrij hoog, helemaal als men een rollonbank koopt, maar eenmaal in business harken ze het geld binnen.
Ieder kind met een laptop kan tegenwoordig auto's tunen als die wil, alleen de goede tuners kunnen ook aangepaste files maken en hebben een rollenbank. (En daar hoor ik niet bij, ook al heb ik de apparatuur om te chippen en om files te maken. Ik heb het gewoon voor de hobby)

Geplaatst: vr jul 27, 2007 6:50 pm
door schneider
of je koopt een dasket unichip :) http://www.dastek.co.uk/unichip.htm

mijn volgende aankoop

volgens gebruikers met een ZR met CDA en full exhaust system van 118pk naar 136 en hoger!!

als je bv een ander inductie kit steekt dan zal de chip zichzelf aanpassen. en of andere mods

Geplaatst: ma jul 30, 2007 10:21 am
door MGPete
Hey Michel,

dank voor je PB (gewoon goed aangekomen hoor ;) ) en je uitgebreide info hier 8)

Ik laat je de ervaring met de nokkenassen wel weten. Volgens PTP is het niet nodig de ECU te re-mappen na het plaatsen van de nokkenassen.
The re-tune on the ECU is different to a chip or re-flash of the ECU. The tune we would program in to your MG is the TF135 tune which was developed for the TF135, however it is not essential to have the tune installed in to the ECU because the current tune will work perfectly well with the R140 cams.
Na jouw ervaringen met Bullpower is dit wel de volgende stap voor mijn Zed.

Nogmaals dank voor al je info :D

Geplaatst: vr sep 14, 2007 7:26 pm
door mg-zs
Zijn er al mensen aan het sparen :P

Geplaatst: vr sep 14, 2007 7:57 pm
door Striker
Hebben ze ook ervaring met 1.9 DCi motoren? :fiew:

Geplaatst: vr sep 14, 2007 8:02 pm
door mg-zs
Sinds wanneer heb je er een ander blok in geplaatst :+

Geplaatst: vr sep 14, 2007 8:07 pm
door Striker
Is weer eens wat anders :D.

Geplaatst: ma sep 17, 2007 7:29 pm
door 216 driver
jd engineering is ook een hele goeie van wat ik van velen hoor, weet alleen niet of ze ook non turbo motoren chippen. Als ik me auto zou laten chippen zou ik het daar doen.

Geplaatst: ma jan 14, 2008 5:01 pm
door dread
toch maar niet ;)
edit: voor de duidelijkheid inderdaad: dacht mijn ato te laten chippen maar toch maar niet. Heeft niets met de hier voorgestelde bedrijven te maken.

Geplaatst: ma jan 14, 2008 9:39 pm
door mg-zs
Reden ???

Geplaatst: za mar 15, 2008 9:50 pm
door mg-zs
Ben weer ens opzoek gegaan.
Dit keer vlak bij mij in de buurt bij The Tuning Factory BV
http://www.tuning-factory.nl
Zeer interessant
Beste Willem,

Uw auto zal ongeveer een vermogenswinst hebben van 11 pk en 15nm koppel.
De tuning kost 350 euro inclusief BTW.
Uw auto wordt dan op de vermogenstestbank gemeten en getuned.
Mocht u nog vragen hebben of een afspraak willen maken neem dan even contact met ons op via mail of telefoon.


Met vriendelijke groet,

Anton Palm