Pagina 3 van 4
Geplaatst: wo feb 28, 2007 8:00 pm
door MARTIN
je kan e- bay in de gaten houden, daar worden ze wel eens tweedehands aangeboden voor rond de 70 pond.
50 euro voor een set zoals op de foto is echt weinig en een groot verschil met dat fletse oranje.
je kan ook voor MG ZS achterlichten gaan ,die zij wit met rood en wel in nederland bij de dealer te koop.

Geplaatst: ma mar 12, 2007 5:14 pm
door Pieter
Vind ze wel erg mooi, dus mischien eens kijken hoeveel het verzenden kost... Vreemd dat je voor Rover achterlichten naar FRANKRIJK moet?

Geplaatst: di mar 20, 2007 12:58 pm
door rakram1
HCR Electronics is sinds kort dealer van CarTFT producten.
Je kan dus nu in NL de produkten van car tft kopen. Let wel: gezien de produkten hebben wij niets op voorraad en wordt het dus rechtstreeks ook besteld bij cartft.
Je hebt wel een voordeel dat het contact via een nl leverancier verloopt.
kijk op de site:
www.hcr-electronics.nl bij carputer/carpc
De schermen staan er allemaal op, de pc's nog niet, maar als je wat wilt weten kan je ook mailen:
info@hcr-electronics.nl er wordt hard gewerkt om de diverse producten er zsm op te plaatsen
Geplaatst: do mar 22, 2007 11:19 pm
door Pieter
Mijn scherm van cartft heeft vlekken en een kras erin! Hij wou geen RMA doen tot hij fotos had maar hoe maak je fotos van vlekken of een tft. Nouja... heb er geen tijd voor dus heb me er maar bij neer gelegd...
Geplaatst: za mar 24, 2007 8:00 pm
door arjan_m
Hoest met je projekkie?
(Hoe gaat dat als je een fatale uitzondering krijgt....
Steutel eruit, uitstappen, instappen, sleutel erin??

)
Geplaatst: wo mar 28, 2007 8:32 pm
door Pieter
Slecht, 14 uur (8 uur stage, 6 uur werk) werk per dag en heb NÓG geen garage (wel al een aantal bekeken maar allemaal niet OK)...
Krijg binnekort weer wat nieuwe hardware (andere IO kaart) en heb een laptop van het werk gekregen waar dalijk goed mee kan gaan testen.
Omdat ik nog niets uit elkaar kan halen in mijn auto, geen plek en tijd, en kwa programma wel zover ben dat ik mijn I/O moet gaan testen (dus de draadjes naar de relaistjes in de I/O module), dwz meten welke stromen ik moet schakellen, welke schakeltijden etc. kan ik niet veel meer doen nu. Heb ook nog geen GPS module besteld...
Enige waar ik me nog af en toe mee bezig houdt is een 3D interface die ik aan het maken ben met de DirectX SDK omdat mijn huidige interface nogal basic is... Heb alleen nog geen bruikbare/praktische ideën gehad maar zodra ik een functioneel ontwerp heb kom ik weer met screenshots.
Het duurd allemaal wat langer maar kijk uit naar het einde van mijn stage periode begin Juni en een goede garage!
Owja, ik heb wel mijn NO / NC contacten zo ingedeeld dat als de schakel logica uitvalt de auto in veilige toestand blijft (dwz contactonderbreking gesloten)

Geplaatst: zo apr 01, 2007 5:22 pm
door Pieter
Even een mengelmoes van diagrammetjes aan elkaar geplakt voor een grof overzicht van het syteem. Voor het electrische gedeelte ga ik het ding toch echt uit elkaar moeten halen.... en dat gaat niet zonder garage.
In de mean time kan ga ik me maar eens concentreren op het SMS en GPS gedeelte aangezien de IO class en skinning class al voor een groot gedeelte af zijn.
Geplaatst: zo apr 01, 2007 9:38 pm
door peter3
GA je voor de relais solidstate relais gebruiken?
Geplaatst: zo apr 01, 2007 10:33 pm
door Pieter
In de I/O module zitten 1A SS relais... Moet kijken of dat genoeg is.. Ramen bv zullen al met relais geschakeld worden dan dan hoef ik alleen dat relais te schakellen.
Maar hoe dat zit met verlichting etc. dat weet ik niet. Moet ik dus meten.
Geplaatst: za jun 16, 2007 6:42 pm
door Pieter
Okeej ff een update.
Ik rij geen rover meer dus het systeem is nu uitgerust met een (erg gelikte al zeg ik het zelf, voor een niet-grafisch ontwerper ;-)) Volvo skin.
Voor de I/O heb ik de stap gemaakt naar een industrieel systeem. De USB I/O modules worden vervangen door remote I/O (via ethernet) met een PLC.
Die PLC is een kleine computer die een noodprogramma start als de verbinding met de boordcomputer wegvalt. Die zorgt dan dus voor dat alle actuatoren naar een veilige toestand gaan.
De PLC en remote I/O zijn van Phoenix Contacts en ga ik in ST programeren. De achterliggende aansturing vanuit mijn software is al bijna klaar.
De skinning code heeft nu onderstuening voor alpha blending.
De PLC en remote I/O (uit- en ingangs kaarten en de DIN rail zijn nog niet binnen):
De shots, met steeds 1 knop ingedrukt zodat je alpha effect ziet:

Werkt 100%

Werkt 100% (alleen nog niet alle I/O achter de blower en de heater dat moet ik nog even uitdokteren of ik dat met een servo of analoge kaarten ga oplossen)

(Top 40 lijstje, niet mijn smaak ofzo ;-)) Ben nog bezig aan de scroll directory functionaliteit maar de muziek komt er uit zoals het hoord!
Geplaatst: za jun 16, 2007 8:54 pm
door peter3
Dit ziet er erg gelikt uit.
Klasse, ga vooral door.
Geplaatst: di jun 19, 2007 10:40 am
door Jai
Pieter schreef:
Even een mengelmoes van diagrammetjes aan elkaar geplakt voor een grof overzicht van het syteem.
euhm.... waarom wil je je claxon op de output van de carputer aansluiten??... ik heb een toe toe toeter op mn carputer??
Jai
ps. echt mooi projectje...
Geplaatst: di jun 19, 2007 6:39 pm
door Pieter
Een van de alarm signalen...
Ben vandaag begonnen met het tekenen van het performance screen! Maar heb er nog geen code voor gemaakt (de wijzertjes zijn wel een leuke programeer uitdaging nl).
Wil er nog een temp metertje en een volt metertje bij tekenen, maar heb verder geen turbo druk of wat dan ook om te weergeven, moet eens beginnen aan het ODB verhaal alleen zit ik wat krap kwa financiën dus dat is pas iets voor over een maandje oid....

Geplaatst: di jun 19, 2007 11:11 pm
door Pieter
De blokken boven ga ik animeren als volgt (dat zou je zien bij een overkokende 9000rpm draaiende op 220km/uur rijdende auto op de wijzers na ;-)):
Op langere termijn grafieken toevoegen voor historische data op basis van een SQL server oid.
Geplaatst: wo jul 04, 2007 6:24 pm
door Pieter
Zo, ik heb wat meer tijd nu, dus een update
Nieuwe DO module voor mn PLC/Remote IO met 16 uitgangen:
De timings van het LCD nu perfect, haarscherpbeeld! Alleen kan mn gsm niet focussen dus het ziet er raar uit op de foto!
Heb een nieuwe middenconsole, electrische antenne en electrische raammechanismes besteld.

Deze twee delen gaan er in zn geheel uit. Er wordt door een vriend van mij een allumunium plaat freest waar het scherm gestealth is in gesloten toestand (alu plaatje ervoor) en dan zie je alleen een alu plaat. Als het scherm eruit komt klapt het in een uitsparing in de plaat en is het net of het scherm in de plaat gebouwd is.
En het startonderbrekingsscherm heb ik ook klaar, hoewel ik de knoppen ga vervangen door andere:
En tenslotte heb ik deze knop besteld die gaat dienen om de motor te starten. Als de SO erop zit brand het ledje niet in de knop. Als gestart kan worden (SO eraf) brand het ledje. Knop is van alu.

Geplaatst: wo jul 04, 2007 7:31 pm
door Jai
Dit topic wordt per bericht gaver.....
J