218 T :o))
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Dat is niet waar dutch op doelde toen hij zei dat het in GB niet gelukt is met het plaatsen van een Turbo op een 1.8.
Electronisch lukt het allemaal wel(en als ik het zo lees bij Limpex niet), mechanisch is het probleem(Krak->stuk->$$$)
Electronisch lukt het allemaal wel(en als ik het zo lees bij Limpex niet), mechanisch is het probleem(Krak->stuk->$$$)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- artemis
- MG-R Freak
- Contacteer:
aha ok, vergat nog te zeggen dat hij bij 0,1 Bar bij 3000 toeren al te arm liep, en verder kwamen ze ook niet.118GTR schreef:Dat is niet waar dutch op doelde toen hij zei dat het in GB niet gelukt is met het plaatsen van een Turbo op een 1.8.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
In het motorola systeem kun je niet snel en makkelijk een andere fuelmap stoppen idd.
Ik denk overgens wel dat ze een punt hebben kwa computer, een computer uit een 416si is een mems 1.9 deze zijn vrijwel niet aan te passen. Terwijl die uit een 75 1.8T een mems 3.0 is, deze is een stuk beter te tunen en hier zijn dan ook chips voor verkrijgbaar.
Aan Emerald is altijd de perfecte oplossing maar niet goedkoop, en eigenlijk moet je er een mooie vakantie in Engeland aan vast knopen. Kan hij meteen een dagje de testbank op bij Emerald, zij zullen dan wel ervaring hebben met het blok want er is genoeg animo voor.
Ik denk overgens wel dat ze een punt hebben kwa computer, een computer uit een 416si is een mems 1.9 deze zijn vrijwel niet aan te passen. Terwijl die uit een 75 1.8T een mems 3.0 is, deze is een stuk beter te tunen en hier zijn dan ook chips voor verkrijgbaar.
Aan Emerald is altijd de perfecte oplossing maar niet goedkoop, en eigenlijk moet je er een mooie vakantie in Engeland aan vast knopen. Kan hij meteen een dagje de testbank op bij Emerald, zij zullen dan wel ervaring hebben met het blok want er is genoeg animo voor.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
Hebben ze dan veel moeten aanpassen aan de standaard 1.8 om er een turbo van te maken?118GTR schreef:Dat is niet waar dutch op doelde toen hij zei dat het in GB niet gelukt is met het plaatsen van een Turbo op een 1.8.
@artemis
is het niet mogelijk om alsnog een MMS van een 1.8T te plaatsen?
MG TF wannahave
Wel genoeg animo maar er is nog geen MAP voor de 1.8T bij Emerald aanwezig. Ze zijn er op dit moment mee bezig voor een MG ZS.118GTR schreef: Aan Emerald is altijd de perfecte oplossing maar niet goedkoop, en eigenlijk moet je er een mooie vakantie in Engeland aan vast knopen. Kan hij meteen een dagje de testbank op bij Emerald, zij zullen dan wel ervaring hebben met het blok want er is genoeg animo voor.
Zoals ik Lady Di ook via PB medegedeeld had, de Ecu van een 75 of MG ZT werkt niet samen met het blok als dit niet in de auto zit waar het origineel in geleverd.schoenie schreef: @artemis
is het niet mogelijk om alsnog een MMS van een 1.8T te plaatsen?
ZR 160 is een Mems3 ecu die met vvc werkt dus als je dan al aan de piggyback wilt houden dan zou je een ecu van een ZR120 oid nodig hebben.Edgecrusher schreef:Maar een recentere ecu dan, bijv. van een ZR160 (mems3) is deze dan niet makkelijker geschikt te maken/ te tunen?
@Challenge,
Weet je wat een DTA systeem kost??? Diana heeft het hier in een eerdere post ook over gehad en dan heb je het niet over ff een paar honderd euro's.
Als je echt flink bezig wilt diana zul je echt moeten gaan upraten.. Andere zuigers en dergelijke plaatsen, drijfstangen etc..
Misschien dat je het blok dan nog iets verder kunt pushen..
Alleen, als ie bij 0,1bar al te arm loopt zul je dus ook je inspuitsysteem aan moeten gaan passen..
Wordt dus een flinke klus denk ik.. Vooral omdat het nog niemand echt gelukt is..
Misschien dat je het blok dan nog iets verder kunt pushen..
Alleen, als ie bij 0,1bar al te arm loopt zul je dus ook je inspuitsysteem aan moeten gaan passen..
Wordt dus een flinke klus denk ik.. Vooral omdat het nog niemand echt gelukt is..
-
- MG-R Freak
- Contacteer:
artemis schreef: http://img442.imageshack.us/img442/3534 ... 021rp0.jpg
http://img442.imageshack.us/img442/2778 ... 023tb5.jpg
http://img442.imageshack.us/img442/8508 ... 024tt3.jpg
http://img442.imageshack.us/img442/9008 ... 009tp8.jpg
En het resultaat is echt verbluffend![]()
Had niet verwacht dat dat gat en die constructie om de intercooler heen zoveel extra zou doen voor de intercooler, de auto gaat nu als een trein, heeft nu over het algemeen veel meer power, hapert en stotterd totaal niet meer, reageerd veel beter op het gas of je nou op moet trekken of 150 rijdt, allemaal geen probleem :P
mischien als dennis een adres heeft gevonden ook een mooie oplossing voor jouw interkoelerRover schreef:Hya,
Aangezien mijn motorkap toch opnieuw gespoten moet worden .. dacht ik er meteen een rijtje of 2 van die louvres in te laten zetten.
In Engeland is dit nogal eenvoudig te doen bij www.coollouvres.co.uk ...
... maar na een avondje googlen heb ik in NL (en zeker dus omgeving Rotterdam) helemaal niets geen enkel bedrijf nada gevonden.
Dus is mijn vraag ... weet er toenvallig iemand zo'n bedrijf hiero?
http://www.coollouvres.com/gallery/imag ... v02-24.jpg
cheers,
Dennis
- artemis
- MG-R Freak
- Contacteer:
Even voor de duidelijkheid, het gaat er hier niet om dat ik zoveel mogelijk pk's eruit wil halen. De hele opzet is dat het geheel gewoon goed moet werken, dus dat het blok gewoon goed loopt, en niet meer inhoudt, niet te arm of niet te rijk loopt, dus optimaal functioneerd, gewoon zoals hij dat ook zou doen in een Rover 75.
Het probleem is dat wij de goede ECU niet hebben er zit er nu 1 in van een Rover 1.6, logisch dat dat niet voldoende is om dit motorblok optimaal te laten lopen.
Limpex beweerde dat dat opgelost kon worden met een piggybag, maar achteraf zeggen zij dus het tegenovergestelde, "door de computer van een 1.6 is het hun niet gelukt om de piggybag te installeren", terwijl dat dus de reden was waarom mijn auto daar naartoe is gegaan, OMDAT WIJ NIET OVER DE GOEDE ECU BESCHIKKEN!
Zij kwamen toen leuk met de oplossing, dat het dan een stand alone computer zou moeten worden, met het prijskaartje van 2100 euro
Nou sorry hoor, maar dat vind ik toch echt veel te veel geld, het moet wel leuk blijven allemaal.
Tim, kwam nu met de optie dat er iemand in Engeland bezig is met een MG-ZS en een 1.8T en dat begin volgend jaar de goede software aanwezig is om een emerald in te kunnen (laten)bouwen. Dus misschien dat dat het wordt, dat kopen en van Noort in laten bouwen.
Of misschien wordt dat het niet als van Noort voor die tijd al een andere oplossing heeft kunnen bedenken (het is hem al vaker gelukt om dingen voor elkaar te krijgen die voor onmogelijk werden gehouden).
Dus al met al zal het nog wel een poosje gaan duren, maar het zal heus wel goed komen.
en er komt natuurlijk bij kijken dat het qua prijskaartje ook allemaal leuk moet blijven, anders was mijn auto allang klaar geweest, maar daar heb ik nou eenmaal niet zoveel geld voor (over).
Het probleem is dat wij de goede ECU niet hebben er zit er nu 1 in van een Rover 1.6, logisch dat dat niet voldoende is om dit motorblok optimaal te laten lopen.
Limpex beweerde dat dat opgelost kon worden met een piggybag, maar achteraf zeggen zij dus het tegenovergestelde, "door de computer van een 1.6 is het hun niet gelukt om de piggybag te installeren", terwijl dat dus de reden was waarom mijn auto daar naartoe is gegaan, OMDAT WIJ NIET OVER DE GOEDE ECU BESCHIKKEN!

Zij kwamen toen leuk met de oplossing, dat het dan een stand alone computer zou moeten worden, met het prijskaartje van 2100 euro

Nou sorry hoor, maar dat vind ik toch echt veel te veel geld, het moet wel leuk blijven allemaal.
Tim, kwam nu met de optie dat er iemand in Engeland bezig is met een MG-ZS en een 1.8T en dat begin volgend jaar de goede software aanwezig is om een emerald in te kunnen (laten)bouwen. Dus misschien dat dat het wordt, dat kopen en van Noort in laten bouwen.
Of misschien wordt dat het niet als van Noort voor die tijd al een andere oplossing heeft kunnen bedenken (het is hem al vaker gelukt om dingen voor elkaar te krijgen die voor onmogelijk werden gehouden).
Dus al met al zal het nog wel een poosje gaan duren, maar het zal heus wel goed komen.
en er komt natuurlijk bij kijken dat het qua prijskaartje ook allemaal leuk moet blijven, anders was mijn auto allang klaar geweest, maar daar heb ik nou eenmaal niet zoveel geld voor (over).
Niet om van Noort af te vallen oid, maar ik denk dat als je de Emerald route gaat volgen je dan beter ff een weekendje engeland kunt plannen.
Dan kunnen ze hem daar ook exact op jou auto afstellen ipv de basis map erop zetten.(just my 2 pence)
Heb je trouwens die link die ik je stuurde nog in de gaten gehouden?
Dan kun je natuurlijk al voor een minder bedrag dezelfde ecu bemachtigen.
Wel eerst ff met Emerald bellen of de aangeboden ecu compatible is met jou 1.8T blokje.
En jij zegt dat Limpex je een stand alone heeft aangeboden voor 2100euro, mag ik jou vragen welk systeem ze dan leveren voor dat geld?
Dan kunnen ze hem daar ook exact op jou auto afstellen ipv de basis map erop zetten.(just my 2 pence)
Wel eerst ff met Emerald bellen of de aangeboden ecu compatible is met jou 1.8T blokje.
En jij zegt dat Limpex je een stand alone heeft aangeboden voor 2100euro, mag ik jou vragen welk systeem ze dan leveren voor dat geld?
- artemis
- MG-R Freak
- Contacteer:
Ja heb die link in de gaten gehouden, maar ga nog niets aanschaffen zolang ik niet weet wat het gaat worden. Maar hou het zeker in gedachten.Dutch Vitesse schreef:Niet om van Noort af te vallen oid, maar ik denk dat als je de Emerald route gaat volgen je dan beter ff een weekendje engeland kunt plannen.
En wat voor stand alone het is weet ik niet, kan nog vragen of Remco dat misschien weet. Zo ja dan hoor jij het nog.