Pagina 14 van 21
Geplaatst: ma sep 25, 2006 3:12 pm
door artemis
hAz schreef:Waaah
De auto is dus bijna...bijna klaar? (motorisch gezien dan)
Als het allemaal wil lukken met de piggybag wel ja
hAz schreef:Is die piggybag nodig omdat er minder uit komt dan met een optimale plaats van de intercooler mogelijk zou zijn?
Of is het echt voor wat extra's ?
hAz.
nee omdat de goede computer niet bij het motorblok zit, rij nu met een gechipte 1.6 computer rond, dus logisch dat het nog niet optimaal wil werken

Geplaatst: zo okt 01, 2006 3:53 pm
door artemis
artemis schreef:
Hebben ondertussen een gat in de motorkap gemaakt en gaas eronder gemaakt, uiteraard blauw
Wil nog even geen luchthapper om meerdere redenen. Binnen niet al te lange tijd wordt mijn auto opnieuw gespoten en heb geen zin om nu een luchthapper te laten spuiten en over eenpaar maanden weer in een nieuwe kleur
verder weet ik nog niet precies wat voor 1 ik er wil, dus eerst rustig orienteren hoe of wat.......
En zo met het blauwe gaas staat zeker niet verkeerd en al helemaal niet als tijdelijke oplossing

Foto's volgen nog.

En het resultaat is echt verbluffend
Had niet verwacht dat dat gat en die constructie om de intercooler heen zoveel extra zou doen voor de intercooler, de auto gaat nu als een trein, heeft nu over het algemeen veel meer power, hapert en stotterd totaal niet meer, reageerd veel beter op het gas of je nou op moet trekken of 150 rijdt, allemaal geen probleem :P
Geplaatst: zo okt 01, 2006 4:57 pm
door Dutch
Gelukig komt het dus stukje bij beetje, bij elkaar tot het verwachte resultaat. Ziet er goed uit. Nu nog een mooie bijpassende happert op de rovert

Geplaatst: zo okt 01, 2006 5:23 pm
door artemis
haha ja precies wat jij zegt, een "mooie passende", is best lastig hoor, maar niet prioriteit nr 1, dus komt later wel

Geplaatst: zo okt 01, 2006 10:46 pm
door 216 driver
Ik wilde al zeggen blijft het dan zo'n gat ?
Maar ziet er echt weer top uit zeg, hopen dat ie nog vele km's mag draaien

Geplaatst: zo okt 01, 2006 10:48 pm
door artemis
216 driver schreef:Ik wilde al zeggen blijft het dan zo'n gat ?
Maar ziet er echt weer top uit zeg, hopen dat ie nog vele km's mag draaien


Voor een tijdelijke oplossing vind ik het helemaal niet zo gek :P
maaruh thnx

Geplaatst: zo okt 01, 2006 10:49 pm
door Jarno
amai...
In belgie mag dat allemaal niet

Geplaatst: ma okt 02, 2006 12:33 am
door Jai
Jarno schreef:amai...
In belgie mag dat allemaal niet

in nederland wss ook niet... :P....
maare... mss dan leuk om de happer te zoeken in essen (december)
Geplaatst: ma okt 02, 2006 7:45 pm
door hAz
Huh? Is een luchthapper niet toegestaan?
Of begrijp ik hier iets niet helemaal....
hAz.
Geplaatst: ma okt 02, 2006 8:19 pm
door Edgecrusher
Het zal wel over de engine-swap gaan...
(van 1.4 naar 1.8T)
Geplaatst: ma okt 02, 2006 10:16 pm
door Järv
van 1.6 naar 1.8vvc is in Nederland in ieder geval geen enkel probleem

Geplaatst: ma okt 02, 2006 10:29 pm
door Jai
ik bedoelde dat een gat in je motorkap snijden en er gaas onder plakken wss verboden is in nederland......
Geplaatst: ma okt 02, 2006 10:31 pm
door Järv
Hoezo? 't steekt niet uit, 't is niet scherp en je kan nergens in vast komen te zitten.
Volgens mij is 't gewoon legaal hoor zo.
Geplaatst: ma okt 02, 2006 11:17 pm
door Dutch
nou in zovere is het legaal zolang je maar geen konijnen, eekhoorn's merels spelende kinderen etc mee naar binnen heen zuigt met die turbo

Geplaatst: ma okt 02, 2006 11:21 pm
door Jarno
najah, in belgie mag je dat niet meer...
ik citeer uit de nieuwe wet:
De structuur mag ook niet gewijzigd worden. Deze heeft immers een belangrijke impact bij een ongeval.
* Ook de afstand tussen de motor en de motorkap heeft een belangrijke impact bij een ongeval en deze mag je dus niet verkleinen.
Ook is er ook een max.hoogte van enkele cm's van een luchthapper...
Geplaatst: vr okt 06, 2006 6:49 pm
door MoRaX
Gejat van Rovertech, en ook nog eens een fotosoeppie. Maar denk dat het zoiets moet gaan worden?
