214 216 218 220 25
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981 Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:
Bericht
door artemis » ma sep 25, 2006 3:12 pm
hAz schreef: Waaah
De auto is dus bijna...bijna klaar? (motorisch gezien dan)
Als het allemaal wil lukken met de piggybag wel ja
hAz schreef: Is die piggybag nodig omdat er minder uit komt dan met een optimale plaats van de intercooler mogelijk zou zijn?
Of is het echt voor wat extra's ?
hAz.
nee omdat de goede computer niet bij het motorblok zit, rij nu met een gechipte 1.6 computer rond, dus logisch dat het nog niet optimaal wil werken
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981 Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:
Bericht
door artemis » zo okt 01, 2006 3:53 pm
artemis schreef:
Hebben ondertussen een gat in de motorkap gemaakt en gaas eronder gemaakt, uiteraard blauw
Wil nog even geen luchthapper om meerdere redenen. Binnen niet al te lange tijd wordt mijn auto opnieuw gespoten en heb geen zin om nu een luchthapper te laten spuiten en over eenpaar maanden weer in een nieuwe kleur
verder weet ik nog niet precies wat voor 1 ik er wil, dus eerst rustig orienteren hoe of wat.......
En zo met het blauwe gaas staat zeker niet verkeerd en al helemaal niet als tijdelijke oplossing
Foto's volgen nog.
En het resultaat is echt verbluffend
Had niet verwacht dat dat gat en die constructie om de intercooler heen zoveel extra zou doen voor de intercooler, de auto gaat nu als een trein, heeft nu over het algemeen veel meer power, hapert en stotterd totaal niet meer, reageerd veel beter op het gas of je nou op moet trekken of 150 rijdt, allemaal geen probleem :P
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387 Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)
Bericht
door Dutch » zo okt 01, 2006 4:57 pm
Gelukig komt het dus stukje bij beetje, bij elkaar tot het verwachte resultaat. Ziet er goed uit. Nu nog een mooie bijpassende happert op de rovert
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981 Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:
Bericht
door artemis » zo okt 01, 2006 5:23 pm
haha ja precies wat jij zegt, een "mooie passende", is best lastig hoor, maar niet prioriteit nr 1, dus komt later wel
216 driver
Bericht
door 216 driver » zo okt 01, 2006 10:46 pm
Ik wilde al zeggen blijft het dan zo'n gat ?
Maar ziet er echt weer top uit zeg, hopen dat ie nog vele km's mag draaien
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981 Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:
Bericht
door artemis » zo okt 01, 2006 10:48 pm
216 driver schreef: Ik wilde al zeggen blijft het dan zo'n gat ?
Maar ziet er echt weer top uit zeg, hopen dat ie nog vele km's mag draaien
Voor een tijdelijke oplossing vind ik het helemaal niet zo gek :P
maaruh thnx
Jarno
Bericht
door Jarno » zo okt 01, 2006 10:49 pm
amai...
In belgie mag dat allemaal niet
Jai
MG-R Freak
Berichten: 861 Lid geworden op: zo nov 27, 2005 9:30 pm
Woonplaats:
Locatie: Rotterdam
Contacteer:
Bericht
door Jai » ma okt 02, 2006 12:33 am
Jarno schreef: amai...
In belgie mag dat allemaal niet
in nederland wss ook niet... :P....
maare... mss dan leuk om de happer te zoeken in essen (december)
Jai
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
hAz
MG-R Freak
Berichten: 570 Lid geworden op: wo jan 11, 2006 2:42 pm
Woonplaats: Twente
Bericht
door hAz » ma okt 02, 2006 7:45 pm
Huh? Is een luchthapper niet toegestaan?
Of begrijp ik hier iets niet helemaal....
hAz.
Edgecrusher
Bericht
door Edgecrusher » ma okt 02, 2006 8:19 pm
Het zal wel over de engine-swap gaan...
(van 1.4 naar 1.8T)
Järv
Moderator
Berichten: 4430 Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:
Bericht
door Järv » ma okt 02, 2006 10:16 pm
van 1.6 naar 1.8vvc is in Nederland in ieder geval geen enkel probleem
You can go fast ... but I can go anywhere.
Jai
MG-R Freak
Berichten: 861 Lid geworden op: zo nov 27, 2005 9:30 pm
Woonplaats:
Locatie: Rotterdam
Contacteer:
Bericht
door Jai » ma okt 02, 2006 10:29 pm
ik bedoelde dat een gat in je motorkap snijden en er gaas onder plakken wss verboden is in nederland......
Jai
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
Järv
Moderator
Berichten: 4430 Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:
Bericht
door Järv » ma okt 02, 2006 10:31 pm
Hoezo? 't steekt niet uit, 't is niet scherp en je kan nergens in vast komen te zitten.
Volgens mij is 't gewoon legaal hoor zo.
You can go fast ... but I can go anywhere.
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387 Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)
Bericht
door Dutch » ma okt 02, 2006 11:17 pm
nou in zovere is het legaal zolang je maar geen konijnen, eekhoorn's merels spelende kinderen etc mee naar binnen heen zuigt met die turbo
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Jarno
Bericht
door Jarno » ma okt 02, 2006 11:21 pm
najah, in belgie mag je dat niet meer...
ik citeer uit de nieuwe wet:
De structuur mag ook niet gewijzigd worden. Deze heeft immers een belangrijke impact bij een ongeval.
* Ook de afstand tussen de motor en de motorkap heeft een belangrijke impact bij een ongeval en deze mag je dus niet verkleinen.
Ook is er ook een max.hoogte van enkele cm's van een luchthapper...
MoRaX
MG-R Freak
Berichten: 1315 Lid geworden op: do okt 30, 2003 12:42 am
Woonplaats: IJsselstein
Bericht
door MoRaX » vr okt 06, 2006 6:49 pm
Gejat van Rovertech, en ook nog eens een fotosoeppie. Maar denk dat het zoiets moet gaan worden?
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr