Pagina 13 van 21

Geplaatst: di jun 27, 2006 5:42 pm
door Dutch
het schreeuwen van een vvc komt in de buurt hoor :lol:

Geplaatst: di jun 27, 2006 6:51 pm
door Sn00ky-g
Dutch Vitesse schreef:het schreeuwen van een vvc komt in de buurt hoor :lol:
Vindt mijn 1.4 al lawaai maken :S

Geplaatst: wo aug 02, 2006 11:16 pm
door artemis
Vandaag bij een bedrijf geweest dat de piggybag gaat inbouwen 8)

Wordt een dasktec unichip computer
Daarbij wordt nog een kastje geplaatst die de elektronische boostcontroller gaat regelen.
Het doel is de turbo te laten draaien op 0.95 bar met bij optrekken een tijdelijke extra boost van 1.4 of zoiets (daar is dat kastje dus voor),iig alles op een manier dat het verantwoord is

Dit alles gaat in oktober gebeuren

moet voor die tijd nog de auto verstevigen,
- voor boven
- achter boven
- voor onder
- achter onder

luchthapper in motorkap
hitteschild tussen intercooler en motorblok
speciale hittewerende tape voor om de uitlaat heen

Resultaat zou dan op ongeveer 190pk kunnen komen, en een koppel van boven de 300 :inlove:

Ik ben echt zo benieuwd hoe dat straks wordt......... ;)

Geplaatst: do aug 03, 2006 12:17 am
door 118GTR
1.4Bar :shock:

Dat is echt verschrikkelijk hoog, 0.7 wordt gezien als de "normale" limiet voor het blok. 160pk wordt al gehaalt bij 0.5Bar

Geplaatst: do aug 03, 2006 10:31 am
door xaio
Doe voorzichtig doe voorzichtig. Straks mol je je hele blok!

Geplaatst: do aug 03, 2006 1:19 pm
door tummeke
maakt niet uit, gewoon zorgen voor garantie.. Als zij vinden dat dat verantwoord is, gewoon doen.. Maar dan betalen zij wel voor de eventuele schade aan het blok!

Geplaatst: do aug 03, 2006 1:22 pm
door artemis
118GTR schreef:1.4Bar :shock:

Dat is echt verschrikkelijk hoog, 0.7 wordt gezien als de "normale" limiet voor het blok. 160pk wordt al gehaalt bij 0.5Bar
Idd bij 0.5Bar wordt de 160pk gehaald en is nog afwachten op hoeveel zij hem precies gaan afstellen. Zij hebben er veel verstand van en weten wat wel en niet kan. Kan ook bv 0.8Bar worden maar dat moeten zij zelf bekijken wat verantwoord is, laat ik helemaal aan hun over
volgens hun moet het idd onder de magische grens blijven van 1.0Bar
(en misschien tijdens het monteren komen ze erachter dat het idd maar op 0.7 of 0.8 afgesteld worden, dat is allemaal afwachten)

en die 1.4Bar is alleen maar een hele kortstondige boost om de "lag" de verkleinen bij het optrekken ,wordt dus ook met een apart kastje geregeld.

Die mensen zitten al heel lang in het vak (racerij), die weten wel wat mogelijk is en wat niet, ik laat ze lekker hun gang gaan en heb er alle vertrouwen in dat het wel goed komt op een verantwoorde manier 8)

Geplaatst: do aug 03, 2006 2:08 pm
door lex
waanzinnig ik ben erg benieuwd. pieken op 1.4 is wel hoog maar je mag aannemen dat ze wel weten waar ze mee bezig zijn.
Diana zijn er in Engeland geen mensen met ervaringen met een 1.8 met verhoogde turbodruk ?

Geplaatst: do aug 03, 2006 4:25 pm
door Gerald-17
kijk daar heb ik menno geloof ik al wat over horen zeggen op zandvoort.
ben benieuwd wat en hoe het word!

waar laat je dat doen trouwens als ik vragen mag?

Geplaatst: do aug 03, 2006 4:55 pm
door xaio
ah dan komt dat wel goed :D

Geplaatst: do aug 03, 2006 8:58 pm
door bam
xaio schreef:ah dan komt dat wel goed :D
Het is al een grote meid hoor komt beslist goed!!! :lol: :lol: :lol:

bam

Geplaatst: do aug 03, 2006 9:04 pm
door artemis
artemis schreef: Limpex in Tilburg

http://www.limpex-sport.nl/

Geplaatst: do aug 03, 2006 9:04 pm
door artemis
bam schreef: Het is al een grote meid hoor komt beslist goed!!! :lol: :lol: :lol:

bam

:mrgreen: :lol:

Geplaatst: vr aug 04, 2006 5:40 pm
door Dutch
Pas op met zaken en hun "ervaring", er zijn veel tuners in GB bezig geweest met een 1.8T voordat rover hem op de markt bracht en het is ze geen van allen met veel pk's en turbodruk gelukt.

Een Kserie turbo is niet zo makkelijk te tunen dan bv een 1.8T van VAG, daarin zitten meer reserves

Geplaatst: ma sep 25, 2006 12:20 am
door artemis
Nou eindelijk weer een update :mrgreen:

Auto gaat over 2 weken naar van Noort, daar gaan zij wat voorbereidingen doen en een week later gaat mijn auto naar Limpex voor de piggybag. Heb ik hem eind oktober weer terug als alles goed gaat :D


Hebben ondertussen een gat in de motorkap gemaakt en gaas eronder gemaakt, uiteraard blauw :mrgreen:
Wil nog even geen luchthapper om meerdere redenen. Binnen niet al te lange tijd wordt mijn auto opnieuw gespoten en heb geen zin om nu een luchthapper te laten spuiten en over eenpaar maanden weer in een nieuwe kleur :roll:
verder weet ik nog niet precies wat voor 1 ik er wil, dus eerst rustig orienteren hoe of wat.......
En zo met het blauwe gaas staat zeker niet verkeerd en al helemaal niet als tijdelijke oplossing ;) Foto's volgen nog.
Daarnaast hebben wij een stalen omhulsel om de intercooler gemaakt, zodat de intercooler minder warm wordt door het motorblok.
Verder nog de demping aan de onderkant van de motorkap verwijderd.

Deze 3 dingen bij elkaar zorgt echt voor een overduidelijk verschil. De auto rijdt nu alweer een stuk beter, hapert/stottert niet meer en houdt weer een stuk minder in.
Heeft nu alweer meer vermogen onderin en zeker bovenin, me is dus weer very happy :D

ook qua verbruik weer een stukje positiever, vandaag naar Belgie heen en weer gereden, verbruik was eerst wisselend tussen 1:9 a 1:10,5 en was vandaag 1:12.

Al met al dus weer positief allemaal en nu mag Limpex zich er verder op storten :mrgreen:

;)

Geplaatst: ma sep 25, 2006 10:16 am
door hAz
Waaah :shock:
De auto is dus bijna...bijna klaar? (motorisch gezien dan) :roll:
Is die piggybag nodig omdat er minder uit komt dan met een optimale plaats van de intercooler mogelijk zou zijn?
Of is het echt voor wat extra's ?

hAz.