Pagina 12 van 21

Geplaatst: di jun 20, 2006 12:05 pm
door artemis
Striker schreef:Ik neem aan dat dat dan de ECU uit de 416 is (vervangende auto van Van Noort). Die is gechipt bij DM Tuning in België, complete chip is hierbij vervangen (oude eprom losgehaald, nieuwe geplaatst op een socket).
Ik zal het nog eens duidelijk vragen, want ik weet het echt niet, dus dat horen jullie nog ;)

Geplaatst: di jun 20, 2006 12:27 pm
door artemis
118GTR schreef: Wat denk je nou dat het ongeveer wordt dan?

Want als 10% al sneller is dan een vi, dan is 100% ergens rond de 1500 pk :mrgreen:
:lol: Zo zaten wij eerst ook al te denken :lol:

Nee, heb het nog even nagevraagd, maar je moet het niet in pk's zien. Mijn auto is nu vlot in de hoge toeren (bij gaspedaal half induwen, bij helemaal induwen houdt hij nog in, krijgt dan te weinig benzine en kan de druk niet goed kwijt), maar als alles optimaal is dan is hij in alle toeren een stuk vlotter en hoef ik ook niet meer met het gaspedaal te spelen om precies het goede punt aan te voelen.


Er zit nu bij mijn auto al:
- pipercross luchtfilter
- dumpvalve
- power boost valve
- catvervanger

dit helpt allemaal al weer mee voor extra power

Dus als het goed is moet er straks meer uit te halen zijn dan de standaard 159 pk van dit blok. Maar hoeveel, dat blijft gokken en afwachten..........

Geplaatst: di jun 20, 2006 12:29 pm
door artemis
artemis schreef: Ik zal het nog eens duidelijk vragen, want ik weet het echt niet, dus dat horen jullie nog ;)
Heb net Remco aan de telefoon gehad, en het is een gechipte computer uit de oude tourer van Richard ;)

Geplaatst: di jun 20, 2006 12:31 pm
door artemis
jan_dakpan schreef:Wat zul jij blij zijn!!! Eindelijk! Veel rijplezier ;)
Yep ben heel erg blij, maar dat was geloof ik al duidelijk :D

En ik merk nu nog heel duidelijk dat hij op bepaalde punten niet geeft wat hij zou moeten geven, maar dat is een kwestie van tijd voordat het wel zo is, dus dat is helemaal niet erg 8) :D

Geplaatst: za jun 24, 2006 9:06 pm
door artemis
Foto van de powerboostvalve

Afbeelding


en van een propvolle motorruimte :mrgreen:

Afbeelding

Geplaatst: za jun 24, 2006 9:28 pm
door MoRaX
Snap er toch geen zak van, die UK-people proppen er allemaal een T16 in en dat past het toch allemaal stukken makkelijker naar mijn mening!
Lijkt er ook nog eens meer ruimte te zijn, een FMIC past dan ook nog eens en ook nog +/- 200pk.

But keep up the good work, Diana!!! (respect!)

Geplaatst: za jun 24, 2006 11:14 pm
door sjon
superdik :!:

Geplaatst: za jun 24, 2006 11:15 pm
door jan_dakpan
:| ik zie stof in je motorruim. Ben ik niet van je gewend :lol:

Geplaatst: za jun 24, 2006 11:30 pm
door Sn00ky-g
jan_dakpan schreef::| ik zie stof in je motorruim. Ben ik niet van je gewend :lol:
Vindt dit best keurig!
P.s LOL dan wil je die van mij niet zien!

Geplaatst: zo jun 25, 2006 12:35 am
door flatliner
:bangin: :bangin: :bangin:
egt te vet gewoon!!! :mrgreen:

"respect" 8)

Geplaatst: zo jun 25, 2006 12:45 pm
door morris
Ziet er idd knap aardig en vol uit met al die slangen en nog eens slangen :shock:
Maar ik zou toch eens kijken of er geen betere oplossing is voor die intercooler,want daar valt nog heel wat vermogenswinst te pakken en dan kun je ook de DV aan de "koude"zijde van de intercooler plaatsen want het beetje winst die je normaal pakt met zo'n ding word nu teniet gedaan.

Geplaatst: zo jun 25, 2006 1:40 pm
door artemis
Thnx allemaal :!: ;)
MoRaX schreef:Snap er toch geen zak van, die UK-people proppen er allemaal een T16 in en dat past het toch allemaal stukken makkelijker naar mijn mening!
Lijkt er ook nog eens meer ruimte te zijn, een FMIC past dan ook nog eens en ook nog +/- 200pk.

But keep up the good work, Diana!!! (respect!)

Het oorzaak van het ruimtegebrek is dat de turbo erg ver naar voren steekt. Dit heeft het allemaal zo lastig gemaakt :!:
De motorruimte van een Rover75 is een stuk langer dan die van een 200 :mrgreen:
Daardoor kan de intercooler dus niet direct achter de bumper zonder aan de bumper te moeten verzagen.
Direct achter de bumper zit nu een dubbele ventilator, met maar een cm speling met de bumper.En ook nog eens een extra grote radiateur.
jan_dakpan schreef:ik zie stof in je motorruim. Ben ik niet van je gewend
Nou lekker dan hoor, heb mijn auto net een week terug toen deze foto's gemaakt zijn, eerst de buitenkant gewassen en in de was gezet (meteen de dag dat ik hem opgehaald had), was namelijk heel erg hard nodig.
En dan heb ik nog geen tijd gehad om met mijn stofdoek door de motorruimte te gaan hoor :mrgreen:
Doe er ook nog niets aan, eerst moet hij toch nog naar een bedrijf voor die piggybag en dan moeten er weer onderdelen verwisseld worden.
Ik ga wel aan de schoonmaak als alles in orde is daar in die volle ruimte 8)
morris schreef:
Maar ik zou toch eens kijken of er geen betere oplossing is voor die intercooler,want daar valt nog heel wat vermogenswinst te pakken en dan kun je ook de DV aan de "koude"zijde van de intercooler plaatsen want het beetje winst die je normaal pakt met zo'n ding word nu teniet gedaan.
Er is echt geen andere plek, zou alleen ergens net achter/in de bumper geplaatst kunnen worden, maar dan moet er in de bumper gezaagd en dat wil ik niet, wil niet dat er ergens slangen uit de bumper tevoorschijn komen. Dat staat wel stoer bij een racewagen, maar ik ga met mijn auto toch echt voor de nette en strakke look en ga toch echt niet mijn bumper verbouwen, dan maar wat pk's minder :lol:

Ga eerst binnenkort eens naar dat bedrijf voor die piggybag en even horen wat hun adviezen zijn. Denk dat wij met een luchthapper en een piggybag toch een heel eind moeten kunnen komen.
En zoals ik al eerder zei, ik hoeft helemaal niet perse alle pk's uit dit blok te halen, ben al heel erg blij met het gigantische verschil met mijn 1.4 blok. Het is alleen belangrijk dat het allemaal goed loopt, niet meer inhoud, en over alle toeren goed reageert. Het draait niet alleen om de pk's bij dit blok, maar vooral om de koppel, die is gigantisch en helemaal in mijn auto die 400kg lichter is dan een Rover75. :P

Geplaatst: ma jun 26, 2006 3:13 pm
door Dutch
zo het is maar ff gezegd ;)

Geplaatst: ma jun 26, 2006 3:26 pm
door Striker
artemis schreef:Heb net Remco aan de telefoon gehad, en het is een gechipte computer uit de oude tourer van Richard ;)
Klopt, ik was even in de war. Het was idd de Tourer die bij DM Tuning gechipt was.

Geplaatst: ma jun 26, 2006 4:52 pm
door tummeke
Ik zou toch proberen een VVC kop en inlaat erop te zetten :mrgreen:

Dat is het enige waar ik nog aan zit te denken.. Turbo op het VVC blok.. Het moet gewoon mogelijk zijn.. Maar helaas voor een student een beetje te hoog gegrepen.. Als er in Engeland al zoveel moeite mee is dan kan ik het niet voor elkaar krijgen hier..

Geplaatst: ma jun 26, 2006 8:47 pm
door morris
artemis schreef:
Er is echt geen andere plek, zou alleen ergens net achter/in de bumper geplaatst kunnen worden, maar dan moet er in de bumper gezaagd en dat wil ik niet, wil niet dat er ergens slangen uit de bumper tevoorschijn komen. Dat staat wel stoer bij een racewagen, maar ik ga met mijn auto toch echt voor de nette en strakke look en ga toch echt niet mijn bumper verbouwen, dan maar wat pk's minder :lol:

Ga eerst binnenkort eens naar dat bedrijf voor die piggybag en even horen wat hun adviezen zijn. Denk dat wij met een luchthapper en een piggybag toch een heel eind moeten kunnen komen.
En zoals ik al eerder zei, ik hoeft helemaal niet perse alle pk's uit dit blok te halen, ben al heel erg blij met het gigantische verschil met mijn 1.4 blok. Het is alleen belangrijk dat het allemaal goed loopt, niet meer inhoud, en over alle toeren goed reageert. Het draait niet alleen om de pk's bij dit blok, maar vooral om de koppel, die is gigantisch en helemaal in mijn auto die 400kg lichter is dan een Rover75. :P
Ik bedoel het ook niet als een moet ofzo!
Het project op zich is nartuurlijk al vrij uniek voor nederlandse bodem, maar waarom ik nu reageer is dat je schrijft dat er niet perse alles uit gehaald hoeft te worden, nu weet ik uit ervaring dat niets zo snel went als die extra pk's ;)
btw:ik heb het juist over het koppel, vooral die van onderin!
Keep up te good work :!: want er kan idd niets tegen de koppel boost van een turbo op kwa gevoel :bangin: