Pagina 11 van 21

Geplaatst: zo jun 18, 2006 1:16 pm
door artemis
arthur623 schreef:hoeveel pk zit je nu dan ongeveer?
Bij het bedrijf waar de power boost valve vandaan komt en waar Remco (van autobedrijf van Noort) meerdere keren met mijn auto geweest is, zeggen ze dat dit blok nu tussen de 10 en 30 % van zijn maximale vermogen leverd en is nu al sneller dan een VI (zegt Remco, want ik heb nog nooit in een VI gereden ;) )
Met een piggybag zou dit dan ongeveer 70 a 75 % moeten worden.

Zou dus een afschrikwekkend resultaat moeten worden uiteindelijk :shock: :shock: :P

Geplaatst: zo jun 18, 2006 1:22 pm
door Silly CVT
Ik ben erg benieuwd naar de specs. Ga je nog Dyno doen? ;)

Geplaatst: zo jun 18, 2006 1:29 pm
door artemis
SillyTC schreef:Ik ben erg benieuwd naar de specs. Ga je nog Dyno doen? ;)

Als de piggybag erin gebouwd wordt, dan gaat mijn auto ook heel wat tijd op de rollerbank omdat zij dan heel wat uurtjes moeten besteden aan het optimaal afstellen ervan. Dus dan wordt ook wel meteen duidelijk wat de specs zijn ;)

Geplaatst: zo jun 18, 2006 4:08 pm
door Dutch
Hoe hebben ze de 1.6 ecu gechipt dan??? of is dit een MEMS3 ecu?

Geplaatst: ma jun 19, 2006 10:29 am
door artemis
Dutch Vitesse schreef:Hoe hebben ze de 1.6 ecu gechipt dan??? of is dit een MEMS3 ecu?
Dit is een 1.6 die al gechipt was en die van Noort nog had liggen (altijd beter dan mijn oude 1.4 ;) )

Wat voor 1 het er is weet ik niet en het is ook niet bekend op welke manier deze 1.6 gechipt is geweest :|

Vandaar dat er dus een piggybag moet komen 8)

Geplaatst: ma jun 19, 2006 10:34 am
door Striker
Ik neem aan dat dat dan de ECU uit de 416 is (vervangende auto van Van Noort). Die is gechipt bij DM Tuning in België, complete chip is hierbij vervangen (oude eprom losgehaald, nieuwe geplaatst op een socket).

Geplaatst: ma jun 19, 2006 11:21 am
door Dutch
Ik meende dat MEMS1.9 (meende 1.9) niet te chippen viel???
Is hier meer bekend over?

Geplaatst: ma jun 19, 2006 11:34 am
door 118GTR
artemis schreef:zeggen ze dat dit blok nu tussen de 10 en 30 % van zijn maximale vermogen leverd en is nu al sneller dan een VI (zegt Remco, want ik heb nog nooit in een VI gereden ;) )
Met een piggybag zou dit dan ongeveer 70 a 75 % moeten worden.
Wat denk je nou dat het ongeveer wordt dan?

Want als 10% al sneller is dan een vi, dan is 100% ergens rond de 1500 pk :mrgreen:

Geplaatst: ma jun 19, 2006 11:04 pm
door jan_dakpan
Wat zul jij blij zijn!!! Eindelijk! Veel rijplezier ;)

Geplaatst: ma jun 19, 2006 11:35 pm
door 118GTR
Dutch Vitesse schreef:Ik meende dat MEMS1.9 (meende 1.9) niet te chippen viel???
Is hier meer bekend over?
Bij mijn weten ook niet, maar een MEMS1.9 is een pre 95 ECU. een 416 mk2 is altijd een MEMS2

Geplaatst: ma jun 19, 2006 11:49 pm
door Dutch
Weer wat geleerd, maar weet wel bijna zeker dat alles behalve de MEMS3 niet gechipt kan worden. De MEMS3 weet ik niet weet alleen dat je daar zowiezo de ontsteking op kunt (laten)verzetten.

Geplaatst: di jun 20, 2006 12:05 am
door Sn00ky-g
waar ik toch echt benieuwd naar ben is de totaal prijs van dit project, daar ben ik echt benieuwd naar, of ben ik dan weer onbeschoft?

Geplaatst: di jun 20, 2006 7:57 am
door Dutch
Denk het wel :lol:

Geplaatst: di jun 20, 2006 11:31 am
door Sn00ky-g
reden waarom eigenlijk is omdat ik heel graag een andere auto wil, maar dan ben ik ruim 8000 euro kwijt, en als artemis zou zeggen 1500-2000 euro kon ik zeggen, liever dat, dan een nieuwe auto :D

Geplaatst: di jun 20, 2006 11:38 am
door Mista T
Hou rekening met een hoger bedrag...

Voorbeeld:
Een T16 blok in een Mk3 kost ook al gauw 3500 Euro

Geplaatst: di jun 20, 2006 12:03 pm
door Sn00ky-g
Mista T schreef:Hou rekening met een hoger bedrag...

Voorbeeld:
Een T16 blok in een Mk3 kost ook al gauw 3500 Euro
whoppa haha ok duidelijk! iedergeval bedankt :D