Hey Arjan!
Ja, heb van Pim een link gekregen met tuningsmogelijkheden voor de diesel en zelf nog wat zitten rondsnorren op het Duitse forum; tunen van een CDTi tot 360 Nm en 160 pk is goed mogelijk en betaalbaar. Met dergelijke specs is het gewoon een goed alternatief voor de V6 2,5.
En als je dan de aspecten verbruik en betrouwbaarheid (in Duitsland staan me te veel v6 2,5 Rovers en Mg's met motorschade) mee in ogenschouw neemt, dan gaat mijn voorkeur toch uit naar de diesel.
Tot recent vond ik zelf de MK I (wel met de originele xenon) veel mooier dan de MK II.
Nu hangt het erom; blijkbaar kan smaak veranderen.
Bij de MG ZT-T vind ik de MK II wel mooier dan de MK I. Die strakkere lijnen passen bij het sportieve van de MG.
Die MK II die ik op het oog heb is een Charme S; als het ware een tussenvorm van de luxe Rover en de sportievere MG; Stoelen met meer kuipvorm, minder chroom aan de buitenzijde en ipv het "wortelhout " op het dashboard een donkergrijs paneel.
Jij had eerder toch een zwarte sedan dacht ik?
Weet jij (ik heb gelezen dat je wat ervaring met de audio van de Rover hebt) of de MK II ook voorzien kan worden van het audiosysteem (met navigatie) uit de MK I? De Charme S heeft volgens mij een niet originele Rover-radio en ik zou wel graag een "Rover"-systeem er in willen hebben.
Roger