die foto's komen zeker!!! weet alleen nog niet hoe ik die hier op kan krijgen, maar zoek het morgen uit!MoRaX schreef:Gefeliciteerd..... wij willen natuurlijk meer foto's nu!
kopen of niet?? gekocht!!
accu
en ja hoor ik heb al weer pech....
valt gelukkig mee, een lege accu vanmorgen. denk dat de auto een tijdje heeft stil gestaan en de accu niet zo sterk meer was. gisteren m'n radio over gezet, maar telang op contact laten staan......met de blower en de achterruit verwarming aan.........
hoe dom kun je zijn hahahahaha
maar verder ben ik heel blij met mn nieuwe 25, hij rijd als een trein!! mag ook wel als je uit een golf '96 1.9 diesel komt natuurlijk
valt gelukkig mee, een lege accu vanmorgen. denk dat de auto een tijdje heeft stil gestaan en de accu niet zo sterk meer was. gisteren m'n radio over gezet, maar telang op contact laten staan......met de blower en de achterruit verwarming aan.........

maar verder ben ik heel blij met mn nieuwe 25, hij rijd als een trein!! mag ook wel als je uit een golf '96 1.9 diesel komt natuurlijk
Re: accu
de accu was idd niet goed meer, heb met de garage gebeld en mocht direct een gloed nieuwe ophalen (gratis)zijnstra schreef:en ja hoor ik heb al weer pech....
valt gelukkig mee, een lege accu vanmorgen. denk dat de auto een tijdje heeft stil gestaan en de accu niet zo sterk meer was. gisteren m'n radio over gezet, maar telang op contact laten staan......met de blower en de achterruit verwarming aan.........![]()
hoe dom kun je zijn hahahahaha
heb mn radio ingebouwd en hij doet het prima, alleen hij onthoud niets. zodra het contact uit is gaan alle instellingen verloren. nu weet ik dat het iets te maken heeft met memory stroom ofzo, maar welke draad is dat?? en hoe sluit ik die aan??
bvd gr. eelco
Klinkt als een gevalletje geel en rood omdraaien.
Continu en schakel moet je inderdaad ff omdraaien, dan zou het moeten werken.
Geel hoort in je DIN stekker op positie A4 te zitten. (accu)
Rood hoort op postitie A7 te zitten. (contact)
Even er van uitgaande dat je de DIN stekker er nog aan hebt zitten.
Continu en schakel moet je inderdaad ff omdraaien, dan zou het moeten werken.
Geel hoort in je DIN stekker op positie A4 te zitten. (accu)
Rood hoort op postitie A7 te zitten. (contact)
Even er van uitgaande dat je de DIN stekker er nog aan hebt zitten.
Laatst gewijzigd door Anton op di nov 07, 2006 12:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Ik zal Anton zijn verhaal even iets verder uitleggen.
Een autoradio heeft niet 2 maar 3 stroomaders. 2 12v lijnen en een 0v lijn.
De radio gebruikte de ene 12v lijn voor de normale functies, en de andere om het geheugen van spanning te voorzien. De 2de lijn behoeft weinig vermogen en zal dun zijn, terwijl de eerst wel degelijk vermogen moet kunnen leveren. Deze draad is dan ook dikker.
Met het contact aan staat er spanning over beide lijnen, met het contact uit alleen over de 2de.
Als je radio werkt met het contact aan dan heb je de 2de lijn niet goed aangesloten. Ofwel niet of op de verkeerde pin.
De radio gebruikte de ene 12v lijn voor de normale functies, en de andere om het geheugen van spanning te voorzien. De 2de lijn behoeft weinig vermogen en zal dun zijn, terwijl de eerst wel degelijk vermogen moet kunnen leveren. Deze draad is dan ook dikker.
Met het contact aan staat er spanning over beide lijnen, met het contact uit alleen over de 2de.
Als je radio werkt met het contact aan dan heb je de 2de lijn niet goed aangesloten. Ofwel niet of op de verkeerde pin.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
kan die Ov lijn op hetzelfde aangesloten worden als de dikke rode draad?118GTR schreef:Ik zal Anton zijn verhaal even iets verder uitleggen.
nee toen nog niet, maar toen kwam hij waarschijnlijk net van de lader af ofzo. maar hij start nu weer helemaal super.hAz schreef:Die zwarte 0 volt draad moet aan de zwarte massadraad die in het bundeltje zit.
Gefeliciteerd met deze mooie auto! Ik neem toch aan dat je een uitgebreide proefrit had gemaakt? Accuprobleem niet opgevallen?
hAz.