Pagina 2 van 13
Geplaatst: zo aug 06, 2006 11:11 am
door Robert-220TC
arjan_m schreef:
De MG modellen, TF, ZS en ZT worden in 2007 ook in Europa (en NL) weer nieuw geleverd (geproduceerd in Engeland).
.
De zs en derover 45 mogen toch niet meer gemaakt worden opnieuw
doordat Honda daar het recht van heeft of zo iets
Geplaatst: zo aug 06, 2006 2:27 pm
door VandenPlas
De zs en de rover 45 mogen toch niet meer gemaakt worden opnieuw doordat Honda daar het recht van heeft of zo iets.
Dit geld alleen voor de (5 drs.) hatchback-modellen van de 45 & ZS. De sedan-uitvoeringen waren een eigen ontwikkeling van Rover, dus die kan zonder problemen weer in produktie. Tenminste dit had ik begrepen uit de berichtgeving m.b.t. het faillisement van MG-Rover en de overname door Nanjing. Correct me if i'am wrong !

Geplaatst: ma aug 07, 2006 11:03 am
door arjan_m
Tja de grille is wennen, maar goed.... Het zou toch mooi zijn als ie weer gemaakt gaat worden. Zo-ie-zo voor de onderdelen, en verder is er weinig veranderd.... De zijkant zeker niet. Ik ben wel benieuwd naar de achterkant, de LED lampen bijvoorbeeld..
Geplaatst: do aug 17, 2006 10:26 pm
door VandenPlas
Op het Engelse forum
http://www.mg-rover.org waren vandaag de eerste foto's te zien van de MG 7 van het Chinese Nanjing. Niet echt spectaculair verder.... Wel opvallend dat voor de V8 grill gekozen is.
De MG 7 is de 'niet-sportieve' uitvoering met de gangbare chroomtrim, hout, etc... zoals bij de Rover 75 gebruikelijk was.
Geplaatst: wo sep 06, 2006 3:06 pm
door arjan_m
Nieuws;
SAIC is voornemens om de Rover modellen 25 en 75 (waarvan zij de productierechten in handen heeft) in licht gewijzigde vorm in China zelf, maar ook in Europa, te gaan verkopen. De hier afgebeelde foto illustreert dat de Chinese versie van de 75 inmiddels productierijp is. SAIC heeft minder dan 2 jaar nodig gehad voor het op basis van de bouwtekeningen opzetten van een productielijn en het aanpassen van de 75. SAIC zal de sedan op de thuismarkt Lu-sheng gaan noemen, dat ‘schittering op de weg’ betekent. Om de auto extra te laten schitteren, is de wielbasis met 13 centimeter verlengd en is er een grotere grille van eigen ontwerp op gemonteerd. De Lu-sheng zal gaan concurreren met de in China erg populaire Audi A6, die aldaar ook enkel in lange wielbasisuitvoering wordt verkocht. Voor de aandrijving zorgen de nog van MG Rover bekende 1.8T en 2.5 V6 benzinemotoren.
Bron:
www.autointernationaal.nl
Dus de benzinemotoren blijven hetzelfde, maar wat te doen met de diesel??? En komt ook hier alleen maar de verlengde versie.....
Geplaatst: do sep 07, 2006 12:38 am
door DaZelator
arjan_m schreef:En komt ook hier alleen maar de verlengde versie.....
Laten we het hopen!

Maar nogmaals: ik wil wel eens plaatjes van de achterkant zien...
Cheers,
Geplaatst: do sep 07, 2006 7:46 pm
door VandenPlas
Vond een video-filmpje met beelden van de in aanbouw zijnde
MG-Nanjing fabriek in China. En de opbouw van de produktielijn van de Rover 75/MG-ZT.
Zie;
http://news.bbc.co.uk/media/avdb/region ... 6x9_bb.asx
Las ook dat deze maand de motoren-fabriek van Nanjing wordt opgestart. De K-serie motor van MGR zal na een aantal upgrades (o.a. EU IV compatible) als N-serie verder gaan.
Geplaatst: vr sep 08, 2006 8:43 am
door Dutch
Laat ze maar Lekker dikke 2.2 liter VVc's oid gaan maken met de bestaande maten

(als dat maar kon

)
Geplaatst: vr sep 08, 2006 11:35 pm
door arjan_m
Geplaatst: zo sep 24, 2006 8:04 pm
door arjan_m
NIEUWS; bron:autoweek.nl
De Chinese media meldden vorige maand nog dat de merknaam Rover aan het SAIC-concern is verkocht. Nu blijkt dat Ford, die eerste keuze heeft, de naam wil hebben van BMW.
Het leek zo mooi voor de Chinezen: voor 16 miljoen euro zou het SAIC-concern de Rover-merknaam kunnen voeren. De modelrechten voor de 25 en 75 waren al binnen en Rovers van Chinese makelij lagen binnen handbereik. Men was echter vergeten dat Ford de merknaam officieel moest weigeren – en dat gaat niet gebeuren.
“Het is belangrijk voor Land Rover dat ook de merknaam Rover wordt binnengehaald,” aldus een woordvoerder van de Ford Premier Automotive Group, waartoe Land Rover behoort. Ford kocht Land Rover in 2000 voor 2,7 miljard dollar van BMW. Rover bleef achter bij de Beiers, maar contractueel werd vastgelegd dat als BMW afstand deed van de Britse merknaam, Ford eerste keuze had. Rover wisselt voor een kleine negen miljoen euro van eigenaar. “We kopen Rover niet om het later door te verkopen. We denken dat het merk een waardevolle aanvulling is voor ons,” aldus Ford.
Volgens geruchten wil Ford onder de merknaam Rover een crossover wil ontwikkelen om de in Amerika afnemende populariteit van SUV’s het hoofd te bieden.
Dit geloof je toch niet..... Eerst wel, toen niet, dan weer wel, en nu toch niet?!
Ben benieuwd hoe Nanjing dan de "Rover" gaat noemen.........
Geplaatst: zo sep 24, 2006 8:25 pm
door lex
gewoon "Lovel"
Geplaatst: zo sep 24, 2006 8:39 pm
door MARTIN
i'm lost
Geplaatst: zo sep 24, 2006 11:58 pm
door arjan_m
lovel? Lollie vool kind? Kalendel vool thuis? Sambal bei?

Geplaatst: ma sep 25, 2006 7:15 pm
door MARTIN
betekend dit nu dat onze comapatient [rover]
naar een tehuis gaat[ford] en daar verder mag leven als een kasplantje???
Geplaatst: ma sep 25, 2006 8:39 pm
door Järv
of ze maken er een op de basis van een focus

Geplaatst: ma sep 25, 2006 10:32 pm
door VandenPlas
Ben benieuwd hoe Nanjing dan de "Rover" gaat noemen.........
Nanjing heeft de rechten voor de 'MG -merknaam' en nog een aantal zoals; Austin, Morris, Wolseley en Vanden Plas.
Laatst gingen er geruchten dat Nanjing de Austin-merknaam wilde gaan gebruiken voor de lokale markt in Azië.
Maar de "Rover 75" van Nanjing gaat MG-7 heten (met hout en chroom). En de sportieve uitvoering blijft gewoon MG-ZT. Deze wordt over een tijdje ook weer in Longbridge gebouwd.
