idd heb ik op geboden, en die man is akkoord met het bedrag, alleen een t16 en M16, wat is daar t grote verchil tussen?
het blok is wel incl alles ( versn bak cpu enz)
zou t een goede koop zijn dan?
is van '92, mijne is van '93 moet toch passen?
en een T16 is dat t blok waar evt de turbo op te bouwen is? of zou het op beide kunnen?
aangezien t gewicht en de verdeling in de 114, ben ik bang, dat als ik moet remmen, de achterwielen van de grond komen, dus word w.s. een 214=>220 conversie, 114 is een langdradig project,staat geschorst en al in de schuur, dus da's niet zo erg.. dat komt wel, want 120T lijkt me wel iets te :P
Dutch Vitesse schreef:En dat van het rechter portier dat ding waarmee je je kan vasthouden en de deur dicht mee kan
trekken is afgebroken, (een soort deurhandvat)
Die past zo in 't FUN-topic.
Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
jah ik weet dat t makkelijker s om direct een 220 aan te schaffen, maarjah ik 'heb' het blok eigenlijk al en nog iets anders ben ik mee bezig..
dus ik wil t gewoon proberen eigenlijk, maar waarom zou een ombuw naar 220T niet snel gaan dan ?
( ik ga het zelf niet erop schroeven, en ben erg benieuwd of t mgelijk kan zijn)
als je de T op een o,5 bar zet is het toch ook redelijk veilig?
het zijn tot nu toe nog suggesties natuurlijk, maar ik zou t gaaf vinden als t allemaal zou kunnen lukken...
Groeten, Gerald.
Voor een ombouw naar een T16T moet je in eerste plaats al een olie retour in je NASP T16 boren, dus dat betekend het hele blok uit elkaar.
En volgens mij past een T16 niet zomaar op het Kserie subframe, dus zou je ook aan een MK2 220/420 subframe moeten komen.
Dan komen er nog alle andere delen bij die aangepast moeten worden, radiator, koelslangen eventueel een PG1 bak(heb geen idee nl of de R65 op een M16 blok past.
Al met al veel te veranderen en het gaat van 50 euri hier naar 150 euri daar. Dus beter de 214 inruilen/ verkopen en een 220gti/ gsi aanschaffen.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
aah okay, word nog een heel gepuzel dus evt...
m'goed als er n turbo op moet komen dan is t ook logisch dat er een Ic + onderdelen bij moeten komen natuurlijk en een subframe idd heb je ook nog niet zo 1-2-3 en zat wel te denken om een gsi / gti aan te schaffen, maargoed dan moe'k wel de 214 kwijt kunnen raken...
mm ik zal er es goed over nadenken wat allemaal de opties nog evt zijn...