Pagina 2 van 2
Geplaatst: do apr 27, 2006 10:19 pm
door avdwerf
tis inmiddels ook al 25 maart geweest, is de meting inmiddels gedaan? ben wel benieuwd...
Geplaatst: za apr 29, 2006 10:48 am
door auditurbo
ben nog steeds bezig met mijn auto te prepareren.... kop (helemaal gereviseerd) heb ik net trug en ga er maandag mee bezig! een boost controller heb ik al.... wacht nog alleen op mijn nieuwe dumpvalve en mijn fmic....
Geplaatst: di mei 02, 2006 7:21 pm
door spekkieforlife
Dutch Vitesse schreef:Hieronder dus een paar gegevens
Jouw auto stond op
0.4 bar = 5.8 psi Waarschijnlijk is je bcv dus kapot geweest en reed je auto op actuator druk 6psi
Standaard 220 turbo coupe
0.55 bar = 8PSI (varieerd afhankelijk van versnelling en toerental tussen 6-11psi warvan de 11 psi na 4500rpm pas komt) standaard bcv geeft in 1e en 2e versnelling minder turbodruk door naar het blok ivm kapotdraaien van je bak.
Ik heb nu mn rover tc en ik wilde na dit verhaal eens kijken op hoeveel druk mijn turbo staat, maar ik krijg alleen vacuum af te lezen. Is er een slangetje waar ik simpel een metertje tussen kan zetten of moet ik het zelf gaan verbouwen? Kan iemand mij vertellen welk slangetje ik moet hebben?
Alvast bedankt.
Gr Patrick
Geplaatst: wo mei 03, 2006 12:36 pm
door Dutch
aan je inlaatspruitstuk zit als het goed is nog een loze nippel daar kun je je meter aan koppelen .
Geplaatst: do mei 04, 2006 12:27 pm
door spekkieforlife
Is dat toevallig een klein zwart geval die je nog moet doorknippen? Ik zie 3 aansluitinkies met 2 die zijn aangesloten en de overgebleven zwarte die dicht is.
Mzzl
Geplaatst: do mei 04, 2006 1:10 pm
door Dutch

jep
Geplaatst: do mei 04, 2006 1:21 pm
door spekkieforlife
oke kzal s wat proberen. Bedankt he!

Geplaatst: do mei 04, 2006 6:53 pm
door Dutch
anytime
Geplaatst: do mei 04, 2006 7:09 pm
door spekkieforlife
Bedankt voor het huiswerk

Ik snap het n beetje. (heel klein beetje)
Maar in de standaard coupe turbo zit al een bcv. Kan ik m dan nu gewoon opschroeven of moet je een andere bcv kopen?
Geplaatst: do mei 04, 2006 10:44 pm
door Dutch
De standaard is niet op te schroeven. Beste is dus een GBE kopen en die ertussen zetten ipv of icm het standaard bcv.