Pagina 2 van 3

Geplaatst: za feb 11, 2006 9:05 pm
door Bart-K
roverdude schreef:15 feb komt akelig dichtbij!!!
wat is er 15 Februari dan???

Geplaatst: za feb 11, 2006 9:39 pm
door Pipmastah216GTi
Hmm... dat verschilt dan weer per auto denk ik.

Als die botsschakelaar omstaat dan moet verder alles het inderdaad nog doen behalve starten, omdat de benzine toevoer geblokkeerd wordt.. (da's bij mij iig zo en dat is ook een honda)

Hetzelfde geldt idd voor de meeste startonderbrekers. :?

Ik denk ook aan een sluiting/kapotte hoofdzekering/foute accu. Alleen een beetje jammer om een hele nieuwe accu te kopen om er vervolgens achter te komen dat het daar niet aan lag. Ik zou eerst ff met een multimeter je accu doormeten en vervolgens checken op evt. lekstroompjes, nadat je echt alle (hoofd)zekeringen hebt gecheckt.. Suc6!

Geplaatst: za feb 11, 2006 10:16 pm
door roverdude
Bart220 schreef: wat is er 15 Februari dan???
Op 15 februari komt de nieuwe tuningwet in voege (in België)
Vanaf dan moet je voor bijna alles officiële papieren hebben, en aangezien rover niet meer bestaat is dit wel een ernstig probleem me dunkt.


Greetz Roverdude

Geplaatst: za feb 11, 2006 10:20 pm
door eggbert
als je denkt dat er wat fout is met die batterij kan je dit toch gewoon uitsluiten door hem met startkabels te proberen starten dan weet je direct of hij genoeg stroom krijgt of niet...

Geplaatst: ma feb 13, 2006 12:26 pm
door pagan
Aangezien ik geen tijd heb gehad dit weekend - geen schot in de zaak. Ook volgend weekend moet ik anderhalve dag werken.

Ze kunnen in België de pot op met hun nieuwe wetgeving.

Grtz, Pagan

Geplaatst: ma feb 13, 2006 1:51 pm
door Dutch
Pipmastah216GTi schreef:Als die botsschakelaar omstaat dan moet verder alles het inderdaad nog doen behalve starten, omdat de benzine toevoer geblokkeerd wordt.. (da's bij mij iig zo en dat is ook een honda)
De auto van pagan is geen honda maar Rover

Geplaatst: ma feb 13, 2006 2:06 pm
door pagan
Nopes idd. Mijn blok is puur Rover (vandaar de miserie misschien :roll: ).

Accu is een gele optima en die vertrouw ik wel. Zekeringen moet ik nog nakijken als ik eens tijd heb. Als het dan nog iets anders is dan moet ie naar de garage. Want tijd om zelf te zoeken heb ik jammergenoeg niet.

Grtz, Pagan

Geplaatst: ma feb 13, 2006 4:18 pm
door Pipmastah216GTi
Ah, da's waar. Da's ook een T-series blok is het niet?

Die schakelaar zou je toch moeten hebben, want die heeft de 220GSi ook volgens mij. Maar dat zal je dan al wel geprobeerd moeten hebben onderhand. :?

Geplaatst: ma feb 13, 2006 6:51 pm
door The Flying Dutchman
Pipmastah216GTi schreef: Die schakelaar zou je toch moeten hebben, want die heeft de 220GSi ook volgens mij.
Dat weet ik zo net nog niet. Mijn TomCat T16 heeft hem niet en de 800 wel.
Beide zijn van ongeveer dezelfde leeftijd en toch dit verschil in alarmsysteem.

Geplaatst: ma feb 13, 2006 7:07 pm
door roverdude
roverjob800 schreef: Dat weet ik zo net nog niet. Mijn TomCat T16 heeft hem niet en de 800 wel.
Beide zijn van ongeveer dezelfde leeftijd en toch dit verschil in alarmsysteem.
De 1600 coupe heeft er wel een. Iedere injectiemotor heeft er één, of zou er een moeten hebben. Als er bij een ongeval een benzineleiding loskomt blijft de pomp draaien omdat ze druk op de leidingen wil steken. Bij een motor met carb. is dit niet het geval. ;)

Bij de 1600 coupe zit die ergens achter de asbak dacht ik.


Greetz roverdude

Geplaatst: ma feb 13, 2006 7:11 pm
door Pipmastah216GTi
Ja, da's hetzelfde als bij mijn auto. Zelfde motor, waarvan ik de naam even niet meer durf te noemen :oops:

Geplaatst: ma feb 13, 2006 7:19 pm
door 118GTR
Pipmastah216GTi schreef:Ja, da's hetzelfde als bij mijn auto. Zelfde motor, waarvan ik de naam even niet meer durf te noemen :oops:
eindelijk.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Geplaatst: ma feb 13, 2006 7:27 pm
door Dutch
Afbeelding

Geplaatst: ma feb 13, 2006 7:34 pm
door Foxtrot
:kizz:

Geplaatst: ma feb 13, 2006 8:58 pm
door The Flying Dutchman
Waar zit ie bij de 2 liter coupe dan? Ook achter de asbak?

Geplaatst: ma feb 13, 2006 9:36 pm
door roverdude
roverjob800 schreef:Waar zit ie bij de 2 liter coupe dan? Ook achter de asbak?
Ik dacht het wel, toen mijn 2.0 coupe (ongeval) thuisbezorgd kreeg wilde hij ook niet starten. Toen heb ik ook naar dit knopje gezocht. Bleek achteraf aan de onsteking te liggen.
Bij een 600 heb ik er nog nooit moeten achter zoeken.
Ik twijfel of het hieraan kan liggen aangezien de TI Van Pagan geen ongeval gehad heeft en hij er nog mee naar huis is gereden.

Aangezien het probleem maar opgetreden is nadat de Batt. verwisseld is kan het niet anders dan aan de batt. zelf, een zekering of de startonderbreker liggen.



Greetz Roverdude