Pagina 2 van 3

Geplaatst: do jan 19, 2006 7:32 pm
door sjon
Als je t geld er voor zou hebben zou je es naar deze moeten kijken http://www.mobile.de/SID3aAMVSm9VtJ3bUh ... =G&top=18&

Afbeelding

wat een vet ding wegenbelastingvrij (1978) en 169 pk :inlove:

Geplaatst: vr jan 20, 2006 12:41 pm
door Frekkel
jammer van de prijs...

Geplaatst: vr jan 20, 2006 7:57 pm
door Mini Power
Wel een snelle turbo... :twisted:

Geplaatst: za jan 21, 2006 12:32 am
door Rene
118GTR schreef: Een A zit overal in, de A+ is even zoeken.
Is eerder andersom, de A + is tegenwoordig makkelijker te vinden dan een A blok...
@Frekkel:
Voor Eu 2000,- met zo'n schade zou ik het niet doen...

Geplaatst: za jan 21, 2006 12:37 am
door 118GTR
Ik bedoelde dat je moet zoeken waar ze in zitten, alle oudere mini's zijn A's. En hoewel alle laatere motoren a+'jes zijn, moet je zoeken naar naar welke vanaf wanneer waarin zit.

Geplaatst: za jan 21, 2006 12:55 am
door Rene
Staat meestal op het klepdeksel aangegeven(met een sticker)
Als deze eraf is kan je vanaf ca '82 er vanuit gaan dat het een A+ betreft.

Geplaatst: za jan 21, 2006 9:27 am
door Dutch
A+ heeft koelribben op het blok zitten, een A motor niet.

Geplaatst: za jan 21, 2006 12:54 pm
door Pipmastah216GTi
Holy crap! 170pk in een mini.... Dat wordt laagvliegen! :twisted:

Beetje jammer van die hoge prijs alleen (en de BPM die er nog bij zal komen)... Maar dan heb je ook wel wat! 8)

Geplaatst: za jan 21, 2006 2:35 pm
door sjon
Pipmastah216GTi schreef: alleen de BPM die er nog bij zal komen...
BPM hoef je je geen zorgen over te maken hij is van '78 maar ja dan nog die prijs idd :cry:

Geplaatst: za jan 21, 2006 9:54 pm
door Rene
Pipmastah216GTi schreef:Holy crap! 170pk in een mini.... Dat wordt laagvliegen! :twisted:
Dat is nog niks... Er rijdt een Mini rond met een Integra type R blok... Wel met 10 cm verlengde neus dus de echte Mini look is er wel een beetje vanaf.
Ruim 200Pk en dan komt er ook nog NOS in...
Moet niet gekker worden... :shock:

Geplaatst: za jan 21, 2006 10:04 pm
door 118GTR
There is.... op het "normale" front is er 1 met een Open 2.0 DTCC blok(300 pk). Dat is bij mijn weten de snelste circuit mini met kenteken.

Er zijn ook wat V8 exemplaren, maar die zijn alleen in een rechte lijn snel.

************************************
aangepast .. gequote staat er direct boven!

Geplaatst: za jan 21, 2006 10:36 pm
door mr x
doe net als mij,

ik heb een rover 114 gti mpi en ga nu het motortje daarvan in mijn mini bouwen, dit kan zonder neus verlenging. het motortje heeft een geflowde kop , open lucht filter en een vervroegd inspuitmoment ,goed voor 120pk?

wel subframe aanpassen voor het motortje, koop een ander subframe en maak daar het motortje op pas, dan kan zo het hele subframe met gemonteerd motortje erin. zal wel knutselen worden met de electra.

gaat nog wel ff duren , maar we zijn reeds begonnen

Geplaatst: zo jan 22, 2006 1:58 pm
door Rene
mr x schreef: wel subframe aanpassen voor het motortje, koop een ander subframe en maak daar het motortje op pas, dan kan zo het hele subframe met gemonteerd motortje erin.
[offtopic] bij een rubbermounted subframe is dat wel te doen om een extra subframe te regelen, ik heb zelf een solid mounted subframe en die zijn vrij zeldzaam aan het worden dus wordt dat lastiger[/offtopic]

@Frekkel: kijk eens bij het Minisevenclubforum, daar staan aankoop tips die erg nuttig kunnen zijn.
Ook kan je daar je vraag stellen of iemand die misschien bij jouw in de buurt woont mee wil gaan om geen miskoop te doen...

De rode Cooper die op de foto te zien is, is leuk voor de onderdelen maar niet voor Eu 2000,- iig...

Geplaatst: zo jan 22, 2006 9:05 pm
door Frekkel
ik ga eens mijn licht opsteken in de belgische miniclub. misschien staan er daar ook wel enkele te koop.
een beetje roest of wat deukjes zijn niet echt een probleem, het is namelijk een projectje. motorisch mag er ook wel wat mis zijn, aangezien ik vollop bezig ben mijn auto-mechanica diploma te halen en zodoende kan ik er zelf ook wel wat aan "prutsen".
enige wat telt is het budget aangezien ik nog student ben en al een brm moet onderhouden. en ik neemaan dat je met mijn klein budget niet direct een perfecte 1.3 zal vinden.

Geplaatst: zo jan 22, 2006 9:16 pm
door Rene
Frekkel schreef:een beetje roest of wat deukjes zijn niet echt een probleem, het is namelijk een projectje. motorisch mag er ook wel wat mis zijn, aangezien ik vollop bezig ben mijn auto-mechanica diploma te halen en zodoende kan ik er zelf ook wel wat aan "prutsen".
Nou die Cooper die je plaatste is niet zomaar een 'projectje' maar gelijk een complete restauratie...
Als je nog weinig ervaring met Mini's/auto's hebt zou ik daar nog niet aan gaan beginnen..

Geplaatst: zo jan 22, 2006 9:42 pm
door Frekkel
Rene schreef: Nou die Cooper die je plaatste is niet zomaar een 'projectje' maar gelijk een complete restauratie...
Als je nog weinig ervaring met Mini's/auto's hebt zou ik daar nog niet aan gaan beginnen..
carrosserie e.d. laat ik doen (spuiten en uitdeuken, schuren en zo doe ik zelf), ik hou me meer bezig met de rest.
nuja, ik ben van het principe: al doende leer je. is het nu op een fiat panda of een diablo...