Pagina 2 van 2
Geplaatst: di mar 14, 2006 10:01 pm
door 216 driver
Dat zou dan bij elke auto zo moeten zijn, of er zou een iets dikkere koppakking gebruikt moeten worden.
Geplaatst: wo mar 15, 2006 1:06 pm
door Stylisimo
Mijn vader heeft net even naar de auto gekeken, had geen tijd om hem aan de praat te krijgen, maar het blijkt de 1 van de 2 draden op de - pool gebroken is.
Vandaar dat de auto niet veel meer deed
Over het vlakken van de kop kan ik mededelen dat van Noort zelf tegen mij heeft gezegd dat ik de kop moet vlakken wanneer die nodig is.
Aanstaande dinsdag gaan we het wederom proberen de auto aan de praat te krijgen.
Jullie horen van mij.
Geplaatst: wo mar 15, 2006 1:12 pm
door Striker
Je kan een kop niet te vaak laten vlakken, aangezien de kleppen dan op den duur idd in aanraking komen met de zuigers.
Maar dat wil dus niet zeggen dat het helemaal niet kan (1e keer is geen probleem).
Geplaatst: wo mar 15, 2006 1:59 pm
door 118GTR
Striker schreef:Je kan een kop niet te vaak laten vlakken, aangezien de kleppen dan op den duur idd in aanraking komen met de zuigers.
Dat is niet de reden waarom je niet kan blijven vlakken, de kleppen zitten echt nog een eind bij de zuigers vandaan.
Het probleem dat je veel eerder tegenkomt zijn je klepzittingen, die zitten erg laag in de verbandingskamer.
Maar dan hebben we het altijd over 1.5mm zeker, en vlakken gaat meestal per 0.2mm dus een keertje of 5 kun je altijd wel vlakken. Daarna wordt het passen en meten.
Geplaatst: ma mar 27, 2006 1:17 pm
door Stylisimo
Hij doet het weer
Gister is er een eind gekomen aan het gepruts.
Vandaag mijn eerste 12km lange testrit gehad (naar werk) en ging allemaal perfect.
In principe is het vervangen van de koppakking een fluitje van een cent. Je moet alleen weten waar alles precies zit en hoe alles afgesteld moet worden.
We hebben ook veel hulp gehad van Van Noort en ben hun er ook erg dankbaar voor.
Geplaatst: wo mar 29, 2006 1:13 pm
door Stylisimo
Ik heb nog een probleem gevonden.
Gisteravond mijn reservoir schoongemaakt, omdat deze gevuld is met de laatste restjes olie uit de leidingen, vervolgens het reservoir bijgevuld en tot mijn verbazing is het hele reservoir vanmorgen compleet leeg....
Er lag inderdaad een plas water onder de auto. Blijkbaar is hij vannacht langzaam leeggelopen. Echter wanneer is de auto start dan gaat het druppelen erg snel en lijkt het bijna alsof er een constante stroom vloeistof ergens uit sijpelt.
Ik heb meteen gekeken waar het vandaan komt maar kan niets vinden. Alle leidingen zo ver ik ze kan vinden na gekeken maar kan nergens lek vinden.
Ik zit me net te bedenken dat wij de thermostaat vervangen hebben, ik denk dat waarschijnlijk daar ergens het probleem zit.
Hebben jullie andere ideeën?
Verder doet de auto het perfect.
Geplaatst: do apr 06, 2006 1:40 pm
door Stylisimo
Probleem is nog niet verholpen.
De wagen lekt nog steeds. Nu heb ik net even op het forum zitten scrollen en kwam het volgende tegen:
Maar de mijne lekte op een rubber tussen de kop en het sproeistuk en als je daar te lang mee door rijd gaat de boel verbranden (en je ziet het niet op je temp sensor van je motor HEEL FIJN!). Kan je een nieuwe kop kosten, maar als je zoiets hebt (afhankelijk van hoeveel de rubber lekt) dan wordt ie helemaal niet meer heet, hooguit een beetje warm.
Hiervandaan
Nu heb ik inderdaad gemerkt dan de verwarming niet warm meer wordt en dat na een rit van 12 kilometer mijn reservoir nagenoeg leeg is.
heb dan ook de volgende vragen:
Hoe kan ik dit nakijken
Hoe kan ik het repareren
Wat zijn de eventuele kosten?
Geplaatst: do apr 06, 2006 1:50 pm
door schoenie
tja voor het vinden van het lek gebruiken ze in garages een apparaat om druk op het systeem te zetten en is het snel gevonden. Mogelijk dat je een keertje bij een garage langsgaat en vraagt of ze het voor je willen doen.