Pagina 2 van 2

Geplaatst: ma nov 14, 2005 12:44 am
door 118GTR
Dat slurpend effect werkte bij mij anders op mijn zenuwen, net een rietje van een 5-jarig kind bij een McDonalds. Gelukkig ging het direct weg als ik vol gas gaf :twisted:

Het is denk ik gewoon het geluid van lucht langs de gasklep, maar omdat het luchtfilter open is, kun je het nu daadwerkelijk horen.

Geplaatst: ma nov 14, 2005 12:47 am
door Pipmastah216GTi
Ja klopt. Dat is bij mijn 216 nu ook zo. Maar ik hoor het alleen als ik de motorkap open heb staan als hij stationair loopt... Een soort gesis, maar gelukkig wordt dat een gigantische BRUL als ik gas geef :mrgreen:

Geplaatst: do dec 01, 2005 7:58 pm
door mr x
probleem verholpen
dankzij jouke heb ik nu een goed werkende ventilator,
en heb ik geen last meer van beslagen ramen

Geplaatst: vr dec 02, 2005 2:02 am
door Pipmastah216GTi
MoRaX schreef:Mjah... gewoon plug & play??? Werkte prima op mijn 1100CC volglas klonk het prima in combinatie met mijn motor-uitlaat!
Het enig vreemde was, dat je bij b.v. half-gas de lucht echt langs de gasmondjes horen stromen! Wat een soort van slurpend/zuigend geluid maakte!
Wel erg leuk geluid... :P
Heb er ergens nog een filmpje van! :P
Da's vreemd.. Blijkbaar werkt een openluchtfilter op een 111 met carb. dan wel. Op mijn 114 GTa (ook met carb.) klinkt en rijdt het voor geen meter, hoe ik de carb. ook afstel :(
Maar op mijn Ronda 216GTi merk ik echt een koppeltoename onderin en een BRUL van een geluid, waar de honden geen brood van lusten :twisted: . Tsja, je moet er van houden denk ik dan... :mrgreen:

Geplaatst: vr dec 02, 2005 9:32 am
door Foxtrot
een 114 GTa met carburator??

Geplaatst: vr dec 02, 2005 12:11 pm
door 118GTR
FoxtroTC schreef:een 114 GTa met carburator??
Het hoort niet idd, het verhaal was dat er in NL helemaal geen 1.4 carb's geleverd zijn vanwege de emissies. Maar er gebeuren wel vaker dingen die raar zijn.

Geplaatst: vr dec 02, 2005 6:43 pm
door Pipmastah216GTi
FoxtroTC schreef:een 114 GTa met carburator??
Ja hoor, het was verder een heel normaal 1.4 8 klepper k-series blok met 75pk en zo'n groot rond luchtfilter met daaronder een carb. met choke, stelschroef en alles erop en eraan :)

Iemand die ik ken had dezelfde, ook met carb. Volgens mij komt dat model vrij vaak voor.... :|

Geplaatst: za dec 03, 2005 8:36 pm
door Dutch
Het verhaal gaat dat de 1.4 carb 90pk had, en dat de allereerste serie '90 gta een carburateur had, dit is onder de hangende bijl van de emissietesten spi geworden met cat.

Geplaatst: za dec 03, 2005 8:50 pm
door Pipmastah216GTi
Dutch Vitesse schreef:Het verhaal gaat dat de 1.4 carb 90pk had, en dat de allereerste serie '90 gta een carburateur had, dit is onder de hangende bijl van de emissietesten spi geworden met cat.
90pk? Lijkt me nogal immens veel voor een 8 kleppertje zonder injectie :? Ben je niet in de war met de 114GTa 16v (met injectiemotor) vanaf '92 of de 114 GTi SPI (de 'oude' GTi zonder brandstofpomp en multipoint injectie) met exact dezelfde motor? Die hebben allebei wel 90pk.

Mijn GTa'tje kwam uit 1991, had 75pk (80 met catvervangertje) en had trouwens ook gewoon een cat eronder (een oxidatiecat zonder lambda sonde, dat ding meurde trouwens als een gierput toen 'ie er nog onder zat :mrgreen: ). Hij kwam trouwens nog best goed vooruit met die close ratio versnellingsbak.. Ik zat binnen de 10,3 seconden op de 100.

Geplaatst: za dec 03, 2005 8:54 pm
door Dutch
nee de 16v bedoel ik niet, enne de spi heeft wel een benzine pomp hoor.
Ik bedoel echt een 1.4 carb met 90pk. Heb een persoon gesproken die hem in 90 gekocht heeft op de rai dus neem aan dat ie wel weet wat hij toen gekocht heeft

ventilator stand 3

Geplaatst: za mar 11, 2006 3:21 am
door Shakertje
En ja ik lees hier dus een oplossing voor het niet werken van stand 1,2 van mijn fan....
Die doen het ook niet bij die van mij..
Kunnen jullie mij trouwens vertellen hoe je de binnen radiateurtje
schoon ken maken?
Kraag van een monteur te horen dat ie waarschijnlijk verstopt zit...?
Want echt heet blazen doet ie ook niet.. :?:

Geplaatst: di mar 14, 2006 11:03 am
door Shakertje
Nou vindt ik m niet echt warm blazen moet ik zeggen in stand drie.
Heb me laten vertellen dat ie waarschijnlijk verstopt
zou kunnen zitten en met druk doorgeblazen moet worden???
Is dit niet link voor dat radiateurtje?! :shock:

Geplaatst: wo mar 15, 2006 1:01 am
door Shakertje
Dit wordt niet vaak bezocht geloof ik... :shock:
Mijn antwoord op een post van dec... :roll:

Geplaatst: wo mar 15, 2006 12:58 pm
door Dutch
Kijk altijd alles, maar weet gewoon niet hoe ik mijn kachel schoon moet maken. ;)