Ramen achterin beslagen (600 - met foto's)

618 620 623 820 825 827
Albin

Bericht door Albin »

mark_m schreef:ik heb de oplossing,of in elk geval een remedie tegen de beslagen ramen.
ik rijd er niet zo heel vaak mee,1 of 2 keer per week een lange rit.

koop bij de gamma of zoiets een vochtvreter mini ,deze is rond van vorm en kan je perfect klemmen onder de beugel van de passagiers stoel waar je je stoel mee kan schuiven,nog wel een doekje eronder doen uiteraard just in case :roll:

en als je uitstapt de circulatie op gesloten houden,hij heeft de hele week stilgestaan en vanochtend met dat druilerige natte weer niks geen condens,gewoon helemaal niks :twisted:

maar toen ik de circulatie op open zette na 20 km kreeg ik weer last van condens,ik denk omdat het buiten natuurlijk zo vochtig was vanochtend.

ik vraag me af of er ergens nog een ventilatie filter zit ofzo wat je eruit kan halen,ik heb het model zonder airco
ja inderdaad, een vochtvreter werkt wel, maar ik heb weer een ander middel dat heet( Anti Fog) moet je op je ramen smeren en dan met een droge doek goed uitvrijven. sinds ik dat gebruik heb ik er geen last meer van. 1x in de 2 maanden smeer ik het erop. is verkrijgbaar bij bijvoorbeeld autosam en automax enz
mark_m

Bericht door mark_m »

is dat toevallig rain-X antifog?
geloof dat dat ook bij de halfords te koop is
Sikko

Bericht door Sikko »

mark_m schreef:is dat toevallig rain-X antifog?
geloof dat dat ook bij de halfords te koop is
Geen rain-X maar wel dit http://www.halfords.nl/NL/catalog/zoekr ... ds=condens
Sikko

Bericht door Sikko »

mark_m

Bericht door mark_m »

dat holts anticondens hebben we hier geloof ik nog ergens in de schuur liggen,die spons gebruik ik namelijk al
MoRaX
MG-R Freak

Bericht door MoRaX »

Begin er zelf ook momenteel steeds meer last van te hebben!
Hoe kouder het wordt hoe meer condens er zich op de achterruit gaat vormen!
Als ik in mijn kofferbak kijk, zet zich ook echt heel veel vocht af tegen de kofferbakdeksel. Als ik met mijn hand hier langs ga is deze ook zeker net! :)

Ga het eens proberen om met de vochtvreter mini het te verminderen! :)
(Hij staat al in de wagen, de vochtvreter mini van Bison)
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Paladijn

Bericht door Paladijn »

Uit een ander topic:
Verheijen schreef: Off-topic: Datzelfde condensprobleem geldt voor de 420. Snel en overal condensvorming. Hoe is dit dan redelijk te verhelpen?
Ik heb dat destijds (en nog steeds) opgelost door eerst een bakje kattegrid in mijn kofferbak te plaatsen (en er weer uit te halen voor ik ging rijden! uiteraard) wat al enigzins verbetering gaf. Later heb ik daar ook Rain-X bijgehaald waarmee ik mijn ramen om de zoveel tijd insmeer. De doekjes die je bij de duurdere wasbeurten van shell krijgt doen ongeveer hetzelfde, alleen blijft het effect naar mijn ervaring minder lang aanwezig.
Verheijen

Bericht door Verheijen »

Heb gisteren voor het eerst gekeken hoe de wagen er onder het reservewiel uit ziet... Het was een grote plas water oftwel schaatsbaan! Verschrikkelijk!
Ga vanavond aan de slag met de tip uit dit topic:
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... ight=vocht

Hoop dat daarna het condensprobleem zal verminderen!
Hennerie

Bericht door Hennerie »

als bij mij de achterruiten beslaan moet ik ff knopje omzetten van in de auto circuleren naar lucht van buiten halen en het wordt weer mooi en netjes
Plaats reactie