Geplaatst: wo aug 10, 2005 5:14 pm
LEKTEST !!Mark16v schreef:gat in je zuiger of zuigerveren... maarja dat kan je weer makkelijk aantonen met een compressietest natuurlijk.
Dé MG-RoverClub voor MG's en Rovers van na 1990 (ouderen ook welkom)
http://www.mg-r.nl/forum/
LEKTEST !!Mark16v schreef:gat in je zuiger of zuigerveren... maarja dat kan je weer makkelijk aantonen met een compressietest natuurlijk.
Klinger is ook weggegooid geld. Originele koppakking met een klein stukje koperpijp (OD 8mm en 19 mm lang) is een veel definitievere oplossing. Als je de kop eraf hebt zie je direkt de kapitale fout die de ontwerper van de T16 gemaakt heeft. De olieleiding rechts voor zit nl buiten de kopbouten, daar moet dat pijpje in, dan is de druk van de pakking af. Met hittebestendige kit in het blok vastzetten en als dit droog is dezelfde kit eromheen en de kop er weer op. (eerst checken op vlakheid en schoon schuren uiteraard)FoxtroTC schreef:We proberen gratis een compressietester te lenen - de kop gaat er dit weekend sowieso wel af.
Heb ondertussen een artikelnummer van de stevigere vernieuwde 'klinger' koppakking, die kan ik dan natuurlijk ook mooi meepakken. Rijdt er hier iemand al mee rond? Waar besteld? De dealer? Dat kan nu toch niet meer?.
art nummer is trouwens LVB101000 - voor de geïnteresseerden
ik wil je best geloven hoor, maar dat is een stuk gemakkelijker als je een goede reden geeft.roverjob800 schreef: En voor diegenen die perse blind willen gaan op een compressietest: dit kan je duur te staan komen, maar ga gerust je gang.
Compressietest geedt in veel gevallen een goed inzicht, maar lang niet altijd. Dus voor al diegenen, die voor aankoop van een auto een compressietest eisen, het zecht lang niet alles. Het enige overtuigende bewijs dat er iets mis is krijg je door het laten doen van een lektest.118GTR schreef: ik wil je best geloven hoor, maar dat is een stuk gemakkelijker als je een goede reden geeft.
p.s. ik heb een compressiemeter, durf je op 3 cilinders langs te komen? Ik leen hem namelijk liever niet uit(hij is ook niet echt van mij enzo)
Thanks Jouke, maar ik belde net m'n pa en die vertelde dat hij een compressiemeter heeft kunnen bemachtigen!118GTR schreef: p.s. ik heb een compressiemeter, durf je op 3 cilinders langs te komen? Ik leen hem namelijk liever niet uit(hij is ook niet echt van mij enzo)
Dit hele lekkageverhaal is regelmatig een hot item op ons Engelse 800 forum en daaruit is duidelijkvast komen te staan dat de Klinger iets langer zijn werk doet, maar meer ook niet. Als de kop er een keer afgeweest is duurt het met een nieuwe gewone pakking ongeveer 20.000Km voordat de zaak weer begint te lekken en met de Klinger tussen de 25 en 30.000 Km. De mensen die ik ken die de pijptruck hebben toegepast zijn allemaal nog olievrij. Let wel op dat het pijpje niet in de Klinger past, maar alleen in de normale pakking.FoxtroTC schreef: Thanks Jouke, maar ik belde net m'n pa en die vertelde dat hij een compressiemeter heeft kunnen bemachtigen!
@ roverjob: Je hebt inderdaad gelijk wat betreft de ontwerpfout, maar ik las op een engels forum dat de klinger daar juist rekening mee heeft gehouden dmv een andere vorm en zodoende kan je het hele olieleidinggedoetje gewoon weghalen.
Een beetje mazzel hoort er bij toch?Dutch Vitesse schreef:In mijn 820 is toen ook de klinger ingekomen toen de klepveer kadoek was. En de cylinder deed helemaal niets meer toen, maar hoorde geen kleppen(waren ook allemaal nog kaars recht)