Pagina 2 van 8

Geplaatst: ma aug 08, 2005 11:43 pm
door Silly CVT
Goed man!! ;)

Geplaatst: di aug 09, 2005 12:05 am
door Mark16v
aangezien je je eigen bak hebt gehouden maar meer vermogen krijgt zal je en sneller gaan optrekken EN een hogere top hebben, tenzij je met de 1.6 in z'n 5 al in de begrenzer reed...

Geplaatst: di aug 09, 2005 12:19 am
door Striker
Gear ratios:

R65 versnellingsbak
1e versnelling: 3.417 : 1
2e versnelling: 1.947 : 1
3e versnelling: 1.333 : 1
4e versnelling: 1.054 : 1
5e versnelling: 0.854 : 1
Final drive: ??, rond de 3.900:1 denk ik

PG1 versnellingsbak :
1e versnelling: 3.250 : 1
2e versnelling: 1.894 : 1
3e versnelling: 1.307 : 1
4e versnelling: 1.033 : 1
5e versnelling: 0.848 : 1
Final drive: 4.200 : 1

Geplaatst: di aug 09, 2005 8:07 am
door lex
Dennis dat gaat de goeie kant op zie ik, ben erg benieuwd hoor.

Geplaatst: di aug 09, 2005 9:05 am
door jan_dakpan
:shock:
Tsjong! Dat is niet mis zeg! Kan niet wachten op de next episode!
Hoe zit het eigenlijk met je remmen? Ga je die ook aanpassen?
Een 1.6 heeft toch standaard achter trommels?

Geplaatst: di aug 09, 2005 12:18 pm
door lex
Ja Dennis hoe zit dat met de remmen ?

Geplaatst: di aug 09, 2005 12:24 pm
door Striker
De trommelremmen achter zijn niet echt een probleem, achterremmen doen toch niet zo gek veel. De niet-geventileerde voorremmen zijn een groter probleem :).

Waren jouw remklauwen trouwens nog goed, Lex? Die passen nl. ook op een 400 als het goed is ;).

Geplaatst: di aug 09, 2005 12:49 pm
door Dutch
Als ik het goed zie heeft DD nu dus een tragere versnellingsbak met de r65 dan dat hij met de PG1 had of lees ik iets verkeerd om???

Met de mini is een 2.7 diff trager met optrekken en hogere top t.o.v. 3.44diff. maar weet niet of dit nou 1:3.44 of 3.44:1 is nogal een verschil he :D

Wie o wie schijnt mijn licht :?:

Geplaatst: di aug 09, 2005 1:09 pm
door lex
Nee de remklauwen van de voorzijde heb ik al aan iemand anders beloofd, de klauwen voor de achterzijde heeft Dennis zaterdag al bekeken.

Geplaatst: di aug 09, 2005 2:28 pm
door Striker
Dutch Vitesse schreef:Als ik het goed zie heeft DD nu dus een tragere versnellingsbak met de r65 dan dat hij met de PG1 had of lees ik iets verkeerd om???
Hoe hoger de gear ratio, hoe beter de acceleratie, maar hoe lager de topsnelheid. De R65 is dus in principe wat sneller met optrekken. De PG1 heeft echter weer een hogere final drive, wat een iets snellere acceleratie geeft (als ik me niet vergis :P ).

Ik denk dat de verschillende bakken qua prestaties uiteindelijk weinig verschil zullen maken.

Geplaatst: di aug 09, 2005 7:38 pm
door mgron
ziet er goed uit dennis.
mmm mischien toch maar eens kijken of ik nog wat geld heb voor 1.8 vvc of 2.0 :D liter blok

Geplaatst: di aug 09, 2005 8:30 pm
door 118GTR
Striker schreef:
Hoe hoger de gear ratio, hoe beter de acceleratie, maar hoe lager de topsnelheid. De R65 is dus in principe wat sneller met optrekken. De PG1 heeft echter weer een hogere final drive, wat een iets snellere acceleratie geeft (als ik me niet vergis :P ).
:?: :?: :?: Dus de R65 is beter met optrekken, maar de PG1 heeft een snellere acceleratie?

anyway, om de ratio van de I uit te rekenen moet je de verhouding maal de final drive doen. Zo ook voor de II, de III en de rest.

volgens is de eindoverbrenging 416 mk2 bak 3.7 : 1, hetzelfde als de 114 gti's. De gewone 114's hebben 3.5:1 (langer dus), en alleen de 1400's in de 200 en 400 een 3.9:1 verhouding hebben. 4.2:1 bestaat ook nog, maar is zeldzaam, wel interresant voor het sprinten.

met een 3.7:1 eindoverbrenging voor de R65, is de PG-1 over het algemeen korter.(met de 3.9 ook eigenlijk, de ratio's zijn vrijwel gelijk)

Geplaatst: di aug 09, 2005 8:36 pm
door MARTIN
:mrgreen: hey dennis goed werk man .
ik hoop dat het bij jou beter gaat als bij mij.

Geplaatst: di aug 09, 2005 8:37 pm
door Striker
118GTR schreef: :?: :?: :?: Dus de R65 is beter met optrekken, maar de PG1 heeft een snellere acceleratie?
Nope, de gear ratio van de R65 is gunstiger voor acceleratie, maar van de PG1 is de final drive juist weer gunstiger voor de acceleratie. Al met al zal het dus weinig verschil maken ;).

Geplaatst: di aug 09, 2005 9:01 pm
door Robert-220TC
Zie nu pas voor eht eerst die piccás
Ziet er zwaar heavie uit man 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
en je rijdt dus mee in Oss??????????????????????????
De toertocht

Geplaatst: di aug 09, 2005 10:16 pm
door Bart-K
Gaat lekker Dennis :) , ik hoop dat uiteindelijk alles past en werkt :mrgreen:
28 aug. Oss is idd een goed idee Robert ;)