Pagina 2 van 4

Geplaatst: do jul 17, 2003 11:34 pm
door Mista T
@ lex:

Dat klopt, dat was ook de eerste oplossing die ik toen kon bedenken. Op dit moment zit het zo:
Afbeelding

was al eerder besproken op het onderwerp: Mista T's VI :lol:

Geplaatst: do jul 17, 2003 11:41 pm
door Mista T
Dit is het idee wat ik op www.MG-Rover.org zag:
Afbeelding

Gewoon een hitteschild tussen filter en blok.

Geplaatst: vr jul 18, 2003 12:56 am
door Striker
Hé Dennis, niet om het een of ander hoor, maar heb jij ooit wel eens onder je motorkap gekeken? :lol: Dat ziet er toch wel even anders uit dan bij Honda, hoor ;)

Mista, ik zie op die nieuwe foto helemaal geen aanvoerbuis meer, waar heb je die nu zitten?

Acid, is wel vreemd dat in sommige kits andere onderdelen zitten dan in andere kits, maar voor jouw wel mooi. Helpt die buis nog een beetje?

Geplaatst: vr jul 18, 2003 6:56 am
door Järv
Striker schreef:Hé Dennis, niet om het een of ander hoor, maar heb jij ooit wel eens onder je motorkap gekeken? :lol: Dat ziet er toch wel even anders uit dan bij Honda, hoor ;)
Eh .. bij die van mij is het afgezien van het motorblok en de indeling van accu enzo exact 't zelfde.
Kijkmaar :

Afbeelding

De strutbrace is van een honda civic trouwens.
Dus ja, ik heb goed onder m'n motorkap gekeken :P

Cheers,
Dennis :cool:

Geplaatst: vr jul 18, 2003 9:11 am
door Striker
Rover schreef:Eh .. bij die van mij is het afgezien van het motorblok en de indeling van accu enzo exact 't zelfde.
Oh, ja. Inderdaad. Afgezien van de plaatsing van het motorblok, accu, koelvloeistofreservoir, luchtfilter en zo is het exact hetzelfde ;) :D,

Geplaatst: vr jul 18, 2003 5:52 pm
door Järv
Juist ja ... anders had die veerpootbrug nooit gepast :mrgreen:
Dus als ik m'n koelwaterreservoir vervang door zo'n ding van honda en op de honda plek hang heb ik ruimte voor m'n accu .. en als die dan daar zit heb ik ruimte voor a F'king Huge luchtfilter in de vorm van een Blitz C1 :mrgreen:

Cheers,
Dennis :cool:

Geplaatst: vr jul 18, 2003 5:56 pm
door Striker
Dit is een Blitz C1 in een 220 Turbo met een warmteschild eromheen gebouwd:
Afbeelding

Geplaatst: vr jul 18, 2003 6:01 pm
door Mista T
@ striker:

Die aanvoerbuis die moet ik nog FF wat voor in elkaar zetten, maar ik wil namelijk mn originele filterhuis er volledig uit halen en dan moet ik nog wat in elkaar goochelen daarvoor.

Maar merk wel verschil hoor, gaat iets makkelijker en is een stuk rustiger, binnenin de auto.

grtz

Geplaatst: vr jul 18, 2003 6:05 pm
door Striker
Ik had al het idee dat mijn filter een stuk minder hard klonk dan die K&N van jouw. Maar dat komt dan waarschijnlijk doordat hij bij mij ook op het filterhuis ligt.
Ik moet ook nog iets uitvinden om hem beter te koelen, want met dit warme weer merk ik dat dat niet goed genoeg gebeurt.

Geplaatst: za aug 23, 2003 9:05 pm
door 118GTR
Ik ga binnenkort ook een openluchtfilter halen(daar door het ontbreken van het originele filter, wel behoorlijk noodzakelijk is)

Ik was hem van plan direct op de gasklep te laten zitten ( zoals std op de k-serie blokken ), en er dan zo'n 125mm rioolbuis omheen te plaatsen en die dan naar "buiten" te lijden.

In mijn geval met een rover 100 is dat dus de linker luchthapper in de motorkap, die in engeland voor de kachel wordt gebruikt.

Ik denk trouwens ook dat het een Green filter wordt aangezien in de tests die ik gezien heb(waren er trouwens niet veel) de k&n niet beter of slechter was, maar de green is wel veel goedkoper.

Geplaatst: zo aug 24, 2003 10:51 pm
door Silly CVT
118GTR schreef:Ik denk trouwens ook dat het een Green filter wordt aangezien in de tests die ik gezien heb(waren er trouwens niet veel) de k&n niet beter of slechter was, maar de green is wel veel goedkoper.
Wat dat prijs-verschil betreft denk ik dat dát vooral met naam te maken heeft hoor... Ik kan het mis hebben... :?

Geplaatst: ma nov 10, 2003 2:13 pm
door MGPete
Hi Ya'll,

ben ook van plan binnenkort iets van een filter te plaatsen.
Daar ik een onwijze leek op tuning gebied ben :roll: :oops: wil ik julie vragen wat de beste filters zijn voor mij ZS180; Green, KN of de "speciale" Pipercroos inductie set van Moto-build? Of misschien zelfs nog iets anders?

PS wat doet zo'n veerpootbrug eigenlijk ? :oops:

C Ya
Pete

Geplaatst: ma nov 10, 2003 2:24 pm
door Striker
De Pipercross Viper is de absolute top op filter gebied. Dit filter zit in een carbon huis, waardoor er geen warmte van de motor bij het filter kan komen. Hij is alleen wel aardig aan de prijs (zo'n 350 euro :? ).
Afbeelding

Het normale Pipercross filter is een stuk goedkoper (zo'n 100 euro), maar deze zal je mbv buizen moeten koelen.
Afbeelding

Ik weet voor beide filters eventueel iemand die ze wil verkopen.

De veerpootbrug is om de auto wat meer stijfheid te geven.

Geplaatst: ma nov 10, 2003 2:34 pm
door MGPete
Heya Striker, da's snel :shock:

Zat idd al een beetje naar dit filter te kijken op de site van PPC.

Koelen met buizen voor de goedekopere,... moet ik dan allerlei buizen zooi in m'n motorcompartiment aanbrengen om het filter koel te houden? Daar is volgens mij geen ruimte voor. (ben daar volgens mij ook niet echt handig in, maar ja, je moet eens beginnen :wink: )

Hoeveel wil degene die die filters verkoopt ervoor hebben? En zijn ze nieuw of tweedehands?

C Ya
Pete

Geplaatst: ma nov 10, 2003 2:40 pm
door Striker
Ik heb net ff een mailtje gestuurd wat ze er voor willen hebben. Die Viper is splinternieuw, die gewone is een maand gebruikt.
Ik weet niet precies hoe het met de ruimte in het motorcompartiment van een ZS180 zit, maar ik denk dat die buizen wel passen. Het beste is om 2 buizen te plaatsen van ieder zo'n 75 mm doorsnede en ongeveer een meter lang (is gewoon flexibele aluminium afvoerslang).

Geplaatst: ma nov 10, 2003 2:50 pm
door MGPete
Enig idee waarom ze te koop zijn?
Net op internet bij discussie groepen gekeken, en er zijn een hoop gasten die weinig verschil merken en gewoon weer de standaard filters erop zetten (niet iedereen natuurlijk, je leest zowel positieve als negatieve berichten) !?!?

Of snappen die lui het niet?