Hé Dennis, niet om het een of ander hoor, maar heb jij ooit wel eens onder je motorkap gekeken? Dat ziet er toch wel even anders uit dan bij Honda, hoor
Mista, ik zie op die nieuwe foto helemaal geen aanvoerbuis meer, waar heb je die nu zitten?
Acid, is wel vreemd dat in sommige kits andere onderdelen zitten dan in andere kits, maar voor jouw wel mooi. Helpt die buis nog een beetje?
Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Striker schreef:Hé Dennis, niet om het een of ander hoor, maar heb jij ooit wel eens onder je motorkap gekeken? Dat ziet er toch wel even anders uit dan bij Honda, hoor
Eh .. bij die van mij is het afgezien van het motorblok en de indeling van accu enzo exact 't zelfde.
Kijkmaar :
De strutbrace is van een honda civic trouwens.
Dus ja, ik heb goed onder m'n motorkap gekeken :P
Juist ja ... anders had die veerpootbrug nooit gepast
Dus als ik m'n koelwaterreservoir vervang door zo'n ding van honda en op de honda plek hang heb ik ruimte voor m'n accu .. en als die dan daar zit heb ik ruimte voor a F'king Huge luchtfilter in de vorm van een Blitz C1
Die aanvoerbuis die moet ik nog FF wat voor in elkaar zetten, maar ik wil namelijk mn originele filterhuis er volledig uit halen en dan moet ik nog wat in elkaar goochelen daarvoor.
Maar merk wel verschil hoor, gaat iets makkelijker en is een stuk rustiger, binnenin de auto.
grtz
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
Ik had al het idee dat mijn filter een stuk minder hard klonk dan die K&N van jouw. Maar dat komt dan waarschijnlijk doordat hij bij mij ook op het filterhuis ligt.
Ik moet ook nog iets uitvinden om hem beter te koelen, want met dit warme weer merk ik dat dat niet goed genoeg gebeurt.
Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Ik ga binnenkort ook een openluchtfilter halen(daar door het ontbreken van het originele filter, wel behoorlijk noodzakelijk is)
Ik was hem van plan direct op de gasklep te laten zitten ( zoals std op de k-serie blokken ), en er dan zo'n 125mm rioolbuis omheen te plaatsen en die dan naar "buiten" te lijden.
In mijn geval met een rover 100 is dat dus de linker luchthapper in de motorkap, die in engeland voor de kachel wordt gebruikt.
Ik denk trouwens ook dat het een Green filter wordt aangezien in de tests die ik gezien heb(waren er trouwens niet veel) de k&n niet beter of slechter was, maar de green is wel veel goedkoper.
118GTR schreef:Ik denk trouwens ook dat het een Green filter wordt aangezien in de tests die ik gezien heb(waren er trouwens niet veel) de k&n niet beter of slechter was, maar de green is wel veel goedkoper.
Wat dat prijs-verschil betreft denk ik dat dát vooral met naam te maken heeft hoor... Ik kan het mis hebben...
ben ook van plan binnenkort iets van een filter te plaatsen.
Daar ik een onwijze leek op tuning gebied ben wil ik julie vragen wat de beste filters zijn voor mij ZS180; Green, KN of de "speciale" Pipercroos inductie set van Moto-build? Of misschien zelfs nog iets anders?
PS wat doet zo'n veerpootbrug eigenlijk ?
C Ya
Pete
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
De Pipercross Viper is de absolute top op filter gebied. Dit filter zit in een carbon huis, waardoor er geen warmte van de motor bij het filter kan komen. Hij is alleen wel aardig aan de prijs (zo'n 350 euro ).
Het normale Pipercross filter is een stuk goedkoper (zo'n 100 euro), maar deze zal je mbv buizen moeten koelen.
Ik weet voor beide filters eventueel iemand die ze wil verkopen.
De veerpootbrug is om de auto wat meer stijfheid te geven.
Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Zat idd al een beetje naar dit filter te kijken op de site van PPC.
Koelen met buizen voor de goedekopere,... moet ik dan allerlei buizen zooi in m'n motorcompartiment aanbrengen om het filter koel te houden? Daar is volgens mij geen ruimte voor. (ben daar volgens mij ook niet echt handig in, maar ja, je moet eens beginnen )
Hoeveel wil degene die die filters verkoopt ervoor hebben? En zijn ze nieuw of tweedehands?
C Ya
Pete
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
Ik heb net ff een mailtje gestuurd wat ze er voor willen hebben. Die Viper is splinternieuw, die gewone is een maand gebruikt.
Ik weet niet precies hoe het met de ruimte in het motorcompartiment van een ZS180 zit, maar ik denk dat die buizen wel passen. Het beste is om 2 buizen te plaatsen van ieder zo'n 75 mm doorsnede en ongeveer een meter lang (is gewoon flexibele aluminium afvoerslang).
Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Enig idee waarom ze te koop zijn?
Net op internet bij discussie groepen gekeken, en er zijn een hoop gasten die weinig verschil merken en gewoon weer de standaard filters erop zetten (niet iedereen natuurlijk, je leest zowel positieve als negatieve berichten) !?!?
Of snappen die lui het niet?
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")