slechte schakelbak?

tummeke

Bericht door tummeke »

volgensmij heeft de ZR160 standaard al een korte throw niet?

Ik heb iig het idee dat de afstand een stuk minder is vergeleke met de R65..

En nog veel korter, ik weet niet of dat fijn zou zijn..
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

Bart220 schreef:iets te enthousiast geklikt :?: :?: :mrgreen:
oeps, foutje, e ehe he :mrgreen:
114metro

Bericht door 114metro »

Weet eigenlijk niet waar ik hem vandaan heb, zit er al een jaar of 2 op. Maar hij is wel van Griffith en het bevalt uitstekend.
110% rockford!!!

ha aha het is gemaakt :D
danzij m,n pa!
mijn vader is monteur bij de toyota, altijd handig ;)
het probleem zat buiten de bak zelf.
als je de auto op de brug zet kun je onder de auto de versnellingsbak zien.
als je er na kijkt aan de achterkant zie je een soort schakelstang met eraan een soort knuppeltje die aan de bak verbonden is.
dit knuppeltje zit verbonden aan de bak doormiddel van een asje die in het knuppeltje valt.
nu is het probleem dat de binnenkant van het knuppeltje na verloop van tijd gaat verslijten door het vele schakelen waardoor er speling onstaat als gevolg van slecht in z,n achteruit krijgen en gevoelloos schakelen.

nu het is gemaakt gaat ie niet alleen goed in z,n achteruit maar schakeld ineens ook heel direct wat ik totaal niet verwacht had.

als er nog iemand zulke problemen heeft raad ten zeerste aan hier is even een kijkje naar te laten nemen.

bedankt pa! :mrgreen:
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

110% rockford!!! schreef: .......een soort knuppeltje die aan de bak verbonden is. .......dit knuppeltje ......asje die in het knuppeltje valt.
....van het knuppeltje

Het is wat met die KNUPPELS :twisted:
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
mgron
MG-R Freak

Bericht door mgron »

toen ze bij mij de nieuwe uitlaat er hebben onder gezet hebben ze de schakelstangen bij gebogen en schakelt weer als een tierelier :mrgreen:
(uitlaat heeft op de schakelstangen gelegen)
Greets mgron

Driving à FIAT Punto Evoluzione 2 van 2012
Met een verbruik van 1 op 23 :thumb:
110% rockford!!!

Dutch Vitesse schreef:
Het is wat met die KNUPPELS :twisted:

ehe ehe :mrgreen:
114metro

Bericht door 114metro »

En dat knuppeltje kun je dus vervangen met een onderdeel uit de elise-shop (waar ik eerder naar verwees, enige berichten terug), zodat alle speling eruit is en niet terugkomt. Bovendien is hij dan strakker dan ooit en wanneer de pook in een versnelling staat kan hij niet meer beweging (deze speling is dan ook weg)...
110% rockford!!!

heb je die link nog een keer voor me zodat als de speling terug zou komen ik als nog het onderdeel kan bestellen
114metro

Bericht door 114metro »

staat een paar antwoorden terug. Ik heb het in Duitsland besteld (Ja, vies woord, maar duitsers zijn aardig extreem met hun elises) en kostte me EUR. 35,- in nederland is het te bestellen bij:
http://www.elise-shop.com/index.php?mai ... ucts_id=93

of als de link het niet doet: www.elise-shop.nl sectie versnellingsbak/koppeling en dan 'gemodificeerd schakelmechanisme' hoe je het in moet bouwen kan ik je mailen (handleiding).
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dus het schakelmechanische op de bak zelf, in dit geval van een PG1 lijkt op die van een R65. Zodanig dat 114Metro hem heeft kunnen aanpassen voor zijn auto, apart.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie