slechte schakelbak?
ha aha het is gemaakt
danzij m,n pa!
mijn vader is monteur bij de toyota, altijd handig
het probleem zat buiten de bak zelf.
als je de auto op de brug zet kun je onder de auto de versnellingsbak zien.
als je er na kijkt aan de achterkant zie je een soort schakelstang met eraan een soort knuppeltje die aan de bak verbonden is.
dit knuppeltje zit verbonden aan de bak doormiddel van een asje die in het knuppeltje valt.
nu is het probleem dat de binnenkant van het knuppeltje na verloop van tijd gaat verslijten door het vele schakelen waardoor er speling onstaat als gevolg van slecht in z,n achteruit krijgen en gevoelloos schakelen.
nu het is gemaakt gaat ie niet alleen goed in z,n achteruit maar schakeld ineens ook heel direct wat ik totaal niet verwacht had.
als er nog iemand zulke problemen heeft raad ten zeerste aan hier is even een kijkje naar te laten nemen.
bedankt pa!

danzij m,n pa!
mijn vader is monteur bij de toyota, altijd handig

het probleem zat buiten de bak zelf.
als je de auto op de brug zet kun je onder de auto de versnellingsbak zien.
als je er na kijkt aan de achterkant zie je een soort schakelstang met eraan een soort knuppeltje die aan de bak verbonden is.
dit knuppeltje zit verbonden aan de bak doormiddel van een asje die in het knuppeltje valt.
nu is het probleem dat de binnenkant van het knuppeltje na verloop van tijd gaat verslijten door het vele schakelen waardoor er speling onstaat als gevolg van slecht in z,n achteruit krijgen en gevoelloos schakelen.
nu het is gemaakt gaat ie niet alleen goed in z,n achteruit maar schakeld ineens ook heel direct wat ik totaal niet verwacht had.
als er nog iemand zulke problemen heeft raad ten zeerste aan hier is even een kijkje naar te laten nemen.
bedankt pa!

En dat knuppeltje kun je dus vervangen met een onderdeel uit de elise-shop (waar ik eerder naar verwees, enige berichten terug), zodat alle speling eruit is en niet terugkomt. Bovendien is hij dan strakker dan ooit en wanneer de pook in een versnelling staat kan hij niet meer beweging (deze speling is dan ook weg)...
staat een paar antwoorden terug. Ik heb het in Duitsland besteld (Ja, vies woord, maar duitsers zijn aardig extreem met hun elises) en kostte me EUR. 35,- in nederland is het te bestellen bij:
http://www.elise-shop.com/index.php?mai ... ucts_id=93
of als de link het niet doet: www.elise-shop.nl sectie versnellingsbak/koppeling en dan 'gemodificeerd schakelmechanisme' hoe je het in moet bouwen kan ik je mailen (handleiding).
http://www.elise-shop.com/index.php?mai ... ucts_id=93
of als de link het niet doet: www.elise-shop.nl sectie versnellingsbak/koppeling en dan 'gemodificeerd schakelmechanisme' hoe je het in moet bouwen kan ik je mailen (handleiding).
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Dus het schakelmechanische op de bak zelf, in dit geval van een PG1 lijkt op die van een R65. Zodanig dat 114Metro hem heeft kunnen aanpassen voor zijn auto, apart.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!